محمد علی نجفی آزاد شد

محمد علی نجفی آزاد شد

پرونده‌ی محمد علی نجفی شهردار سابق تهران که در سال ۹۸ به جرم قتل همسر دوم خود، میترا استاد (میترا نجفی) با اسلحه دستگیر شده بود، سر و صدای زیادی به پا کرد. ماجرایی که در نوع خود عجیب بود و زیر ذره بین رسانه های مختلف قرار گرفت. به گفته خبرگزاری رکنا حالا پس از پس از گذشت ۳ سال و نیم از دستگیری محمد علی نجفی، او از زندان آزاد شد.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

رسیدگی به قتل میترا استاد از ۷ خرداد سال ۹۸ در دستور کار ماموران جنایی قرار گرفت. اما وکلای نجفی سرانجام با پرداخت دیه ۱۰ میلیاردی رضایت اولیای دم را جلب کرده و از قصاص رهایی یافت.

شهردار سابق تهران به لحاظ جنبه عمومی جرم به شش سال و نیم حبس محکوم شد که سرانجام در اواخر سال ۱۴۰۱ با عفو رهبری از زندان برای همیشه آزاد شد و پرونده او در شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بسته شد.

بیوگرافی میترا استاد

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

میترا استاد، همسر دوم محمد علی نجفی متولد سال ۱۳۶۲ در کرمانشاه بود که در سال ۹۷ خبر ازدواجش با محمد علی نجفی رسانه ای شد. میترا استاد یک پسر ۱۶ ساله به اسم مهیار از ازدواج قبلی خود دارد.

او دارای مدرک لیسانس حسابداری بود و قبل از ازدواج با نجفی، در فیلمی به نام «واران» در صدا و سیمای کرمانشاه و فیلم «دختر شاه پریون» به عنوان بازیگر فعالیت حضور داشت. او هم خوان گروه موسیقی مهرورزان کرمانشاه نیز بوده است.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

استاد در انتخابات شورای شهر دوره پنج اسلامشهر تهران نامزد شد، اما رای نیاورد. همسر سابق او مهندس بود و که به علت اختلافات شخصی از هم طلاق گرفته بودند.

در آبان ماه ۹۷ عکس های جنجالی از محمد علی نجفی و یک دختر جوان پخش شد، که ساعاتی بعد او را میترا استاد از نامزدان شورای شهر دوره پنجم اسلامشهر معرفی کردند. سرانجام مشخص شد این دو با یکدیگر بصورت قانونی ازدواج کرده اند.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

میترا استاد پس از انتشار عکس های خصوصی خودش با محمد علی نجفی گفت: «آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند.»

او در خصوص حواشی مربوط به ازدواجش با محمدعلی نجفی گفته بود: «هر انسانی یک زندگی خصوص دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و هر شخصیت دیگر؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطوری رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است».

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

در تاریخ ۷ خرداد ماه سال ۹۸ خبر قتل میترا نجفی انتشار یافت. گفته ها حاکی از آن است که میترا نجفی با اصابت ۵ گلوله به قفسه در منزل شخصی خودش به قتل رسیده است.

بیوگرافی محمدعلی نجفی

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

محمدعلی نجفی متولد ۲۳ دی ۱۳۳۰ است. او در گذشته شهردار تهران، مشاور امور اقتصادی رئیس‌جمهور، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بوده است. نجفی دانش‌آموخته کارشناسی ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد ریاضی از M.I.T می‌باشد.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

وی فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در جایگاه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز کرد، در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ در جایگاه وزارت علوم فعالیت می‌کرد و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ وزارت آموزش و پرورش را در کابینه اکبر هاشمی رفسنجانی برعهده داشت. نجفی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ در کابینه سید محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ از اعضای شورای شهر تهران به‌شمار می‌آمد. در دولت یازدهم، در سال ۱۳۹۲ برای یک دوره ۶ ماهه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برای یک دوره ۵ ماهه در سال ۱۳۹۴ سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده داشت.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران آزاد شد

در ۷ خرداد ۱۳۹۸، نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران، به قتل همسر دومش، میترا استاد، به ضرب گلوله اعتراف کرد و در تاریخ ۲۳ مرداد از سوی اولیا دم بخشیده شد و در فروردین ماه ۱۴۰۲ محمد علی نجفی از زندان آزاد شد.

۴ نظر

ورود

  • حاج محمود فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

    برخی زنان باعث میشوند که شوهرانشان از دست آنان عصبانی گردند باید زنان مراقب باشند

  • حامد فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

    اصلا زن چه ارزشی داره که واسه کشتنش مرد بره زندان؟!
    باید برگردین به همون ۱۴۰۰ سال پیش همرو زنده بگور کنید دوباره
    شما ذاتتون همونه
    کثیف، سیاه، لجن

    • حاج محمود فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

      چه میگویی؟آیا تو حاضری از زنان فرمان ببری؟؟

      • fef فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

        تبریک میگم حاج آقا شما جایزه عقب افتاده ترین کاربر سایت رو برنده شدید . یک دستگاه ساندیس