با انواع فرم بدن زنان و لباس مناسب برای هر یک آشنا شوید

با انواع فرم بدن زنان و لباس مناسب برای هر یک آشنا شوید

فرم بدن در زنان انواع بسیار مختلفی دارد که همه ی آن ها در نوع خود زیبا هستند. فرم بدنی را استخوان بندی، ژن، سن، نحوه ی توزیع چربی در بدن، توده عضلانی و سبک زندگی تعیین می کند.

در ادامه با ۱۲ نوع فرم بدنی مختلف در زنان و لباس های مناسب و نامناسب برای هر یک از آن ها آشنا خواهیم شد.

۱- فرم بدنی صاف یا مستطیلی

اگر بالاتنه و پایین تنه تان هم سایزند، بنابراین فرم بدنی صاف یا مستطیلی دارید. این فرم بدنی با عنوان فرم بدنی سوپرمدل ها هم شناخته می شود. واضح نبودن خط کمر در این فرم بدنی باعث می شود اندام صاف به نظر برسد.

لباس های مناسب:

تاپ های دکلته یا پیراهن های زنانه ی خالدار بر تن شما بسیار جذاب می شوند. این لباس ها نه تنها برای فرم بدنی شما مناسب اند، بلکه ویژگی های بدنی شما را برجسته هم می کنند. یک کمربند زیبا و شیک به همراه یک پیراهن دکلته ترکیب گیرایی خواهد ساخت. این امر کمک می کند فرم کلی بدن تان باریک و ساعت شنی به نظر برسد. رنگ های تند بپوشید و جنس های مختلف لباس را امتحان کنید.

لباس های نامناسب:

از پوشیدن لباس هایی که بر روی قسمت کمر تأکید می کنند خودداری کنید. استفاده از لباس هایی جنس خشکی دارند و بی شکل اند را هم فراموش کنیید.

۲- فرم بدنی گلابی شکل

اگر باسنی بزرگ و بالاتنه ای کوچک دارید، فرم بدنی شما گلابی شکل یا مثلثی است. شما باسن پهنی دارید و اگر لباس های مناسبی به تن کنید، می توانید قسمت کمر را به زیبایی نشان دهید.

لباس های مناسب:

بلوزهای یقه اسکوپ و یقه قایقی به رنگ تند بپوشید. این کار باعث می شود شانه هایتان پهن تر دیده شود. از دستبندها و اکسسوری های زیبا برای برجسته کردن ظاهر خود استفاده کنید. علاوه بر این، از سوتین های بالا برنده ی سینه یا سوتین های اسفنجی استفاده کنید تا میان بالاتنه و پایین تنه تان تعادل برقرار شود.

لباس های نامناسب:

از پوشیدن پیراهن های بالون (خمره ای)، شلوارهای لوله تفنگی و دامن های تنگ خودداری کنید.

۳- فرم بدنی سیبی شکل

اگر بالاتنه تان بزرگ تر از باسن تان است، خط کمرتان مشخص نیست، شانه های گردی دارید، باسن تان کوچک تر است و پاها و بازوهای باریک تری دارید، فرم بدنی شما سیبی شکل است. علاوه بر این، بالاتنه تان زودتر از بقیه ی قسمت های بدنتان چاق می شود.

لباس های مناسب:

لباس هایی که جنس لطیفی دارند، پیراهن های زنانه ی کلوش، بلوزهایی که زیر قسمت سینه ی آن ها گره می خورد، تاپ هایی که قد آن ها تا بالای استخوان می رسد، بلوزهای آستین مچی، لباس های کاملاً اندازه، یقه هفت، بلوز های یقه اسکوپ، بلوزهایی که قسمت سینه ی آن ها چین می خورد، پیراهن های زنانه ی بلندی که قد آن ها تا مچ پا یا روی زمین می رسد، گردنبندهایی که قد آن ها به قسمت سینه می رسد و نه کوتاه تر یا بلندتر، پیراهن های زنانه ی کوتاه، کت های بلیزری که سرشانه های مشخصی دارند، کت های تابستانه، کت های جین، شلوارهای جین دم پا گشاد، شلوارهای فاق کوتاه، شلوارک های فاق بلند، کفش پاشنه بلند، صندل های یونانی، صندل های لژدار و کفش های لژدار.

لباس های نامناسب:

از پوشیدن لباس هایی که تنگ هستند، جنس خشکی دارند و بی شکل اند، دامن های چین درشت و شلوارهایی که ذر نزدیکی قسمت کمر طرح یا جزئیاتی دارند خودداری کنید. همچنین از یقه اسکی یا یقه گرد، تاپ ها و پیراهن های زنانه ی یقه قایقی، یقه هالتری، ساپورت های طرح جین، چکمه، کفش های پاشنه ۳ سانتی، گردنبندهایی که قد ان ها تا نزدیک گردن است و کمربندهای پهن.

۴- فرم بدنی قاشقی شکل

در فرم بدنی قاشقی شکل، باشن بزرگ تر از بقیه ی قسمت های بدن است. این امر اندام شما را به عدد ۸ انگلیسی شبیه می سازد. شما بیشتر در بالاتنه، به ویژه در قسمت شکم وزن اضافه می کنید. پهلوهایتان بزرگ ترین مشکل شما هستند ودر قسمت ران و بازوها به راحتی چاق می شوید.

لباس های مناسب:

استایل هایی که در آن ها رنگ قسمت بالاتنه روشن تر و رنگ قسمت های میان تنه و پایین تنه تیره تر است، لباس های بدون بند، یقه قایقی، یقه پهن، دامن های کوتاه، شلوارک، بلوزهایی با تزئینات طرح هایی که به قسمت سینه حجم می دهند، دامن های کلوش، شلوارهای دم پا گشاد، شلوارهای فاق متوسط، سوتین های اسفنجی، گردنبندها و گوشواره های درشت، کت هایی که سرشانه های مشخصی دارند، پیراهن هایی که در قسمت کمر کاملاً اندازه هستند، کیف هایی که قد آن ها تا بالای استخوان لگن می رسد، کفش های جلو باز، کفش های عروسکی، کفش های عروسکی نوک تیز.

لباس های نامناسب:

شلوارهای مدل کلاسیک، بلوزهایی که در زیر قسمت سینه یک گره وجود دارد، بلوزهای بی شکل، بلوزهای آستین کوتاه با یقه ی گرد، پیراهن های زنانه ای که چین زیادی در پایین قسمت سینه دارند، راه راه های پهن در نزدیکی میان تنه، شلوارک های یا دامن هایی که قد آن ها تا زیر باسن است، کفش های نوک گرد، صندل های یونانی و کفش های پاشنه سه سانتی.

۵- فرم بدنی ساعت شنی

عرض بالاتنه و پایین تنه ی شما یکی است و قسمت کمر نیز مشخص است. باسن شما به طور طبیعی گرد است اندام تان از بالا تا پایین هم اندازه است. شما شانه های نسبتاً گردی دارید که با باسن تان به طور کامل در تراز است و پاهایتان با بالاتنه تان هم اندازه است.

لباس های مناسب:

بلوزهای چپ و راستی و دامن های لنگی، پیراهن های زنانه ی بلندی که قد آن ها تا مچ یا روی زمین می رسد، بلوزهای کاملاً اندازه، کت های کاملاً اندازه، بلوزها یا پیراهن های زنانه ای که در قسمت کمر پلیسه دار هستند، دامن های مدادی، دامن های سه ربع با چاک کناری یا پشتی، ساپورت های طرح جین، چکمه، صندل های یونانی، کفش های پاشنه بلند، کفش های جلوباز و گردنبندهایی که قد آن ها تا ناف می رسد.

علاوه بر این ها، بر روی قسمت کمر ایجاد تأکید کنید و لباس هایی بپوشید که انحناهای اندام تان را به رخ کشند. بلوز یا پیراهن تان را با یک کمربند پهن ترکیب کنید.

لباس های نامناسب:

از بلوزها و پیراهن های زنانه ی گشاد و بی شکل و تزئینات پر زرق و برق خودداری کنید.

۶- فرم بدنی مثلث برعکس

شما شانه های پهن، باسن کوچک و پاهای باریکی دارید. گرچه خط کمرتان خیلی مشخص نیست، اما بالاتنه تان درشت است و بنابراین باید توجه را به قسمت کمر جلب کنید.

لباس های مناسب:

یقه ی چین دار دور گردن، بلوزهای پپلوم، شلوارهای جینی که جیب پشتی دارند، شلوارهای جین فاق کوتاه، راه راه های کج، دامن هایی که جیب جلویی دارند، پیراهن های زنانه ی ساتن، یقه هفت، پیراهن های زنانه و دامن های کلوش، شلوارک، کفش ها و گوشواره های درشت، گردنبندهای باریک، پیراهن های زنانه ی بلند، شلوارهای فاق بلند، شلوارهای دم پا گشاد و دامن های پولکی.

لباس های نامناسب:

بلوزها و پیراهن های زنانه ی گشاد و بی شکل، دامن های مدادی، شلوارهای مدل کلاسیک، پیراهن ها، تاپ ها و بلوزهایی که بند نازکی دارند، آستین سه ربع،  راه راه های افقی در قسمت شانه، لباس هایی که سرشانه های بزرگی دارند.

۷- فرم بدنی بیضی شکل

اگر فرم بدنی تان بیضی شکل باشد، بالاتنه ی شما بزرگ تر از قسمت های دیگر بدن تان خواهد بود. در این حالت، باسن باریک و میان تنه پر است. زنانی که این فرم بدنی را دارند قبل از هر جایی در قسمت شکم چاق می شوند. خط کمر چندان واضح نیست و پهن ترین قسمت بدن است. باسن صاف است و پاها باریک اند.

لباس های مناسب:

بلوز های یقه گرد، یقه هفت و یقه U شکل، بلوزها، دامن ها و کت های چپ و راستی برای باریک نشان دادن میان تنه، راه راه های عمودی، بلوزهای پپلوم، تونیک، پیراهن های زنانه و بلوزهای کمربنددار، کت های یقه پهن، دامن های کلوش یا مدل ماهی، شلوار شش جیب با جیب هایی که در نزدیکی باسن قرار دارند، بلوزها یا پیراهن های زنانه ای که از زیر سینه تا پایین آزاد هستند، پیراهن های زنانه یا دامن های تا بالای زانو برای نشان دادن پاها، کفش های پاشنه بلند، گوشواره های بلند و باریک و گردنبندهایی که قد آن ها تا قسمت سینه می رسد.

لباس های نامناسب:

شلوارهای مدل کلاسیک، بلوزهای گشاد، راه راه های پهن، یقه ی چین دار دور گردن، دامن پلیسه دار، کت های گشاد و بی شکل، تیشرت های تنگ، یقه اسکی، ژاکت، گوشواره ها و گردنبندهای درشت، کفش های نوک گرد، چکمه های درشت و کفش های عروسکی.

۸- فرم بدنی الماسی شکل

در این فرم بدنی، باسن پهن است و بالاتنه باریک. میانه تنه مانند فرم بدنی بیضی شکل، پر است. شما اغلب در حوالی شکم وزن اضافه می کنید و خط کمرتان چندان واضح نیست. پاهایتان در قسمت ران پرتر است. بازوهایتان باریک و خوش فرم اند. ساق پاهایتان هم خوش فرم است و بهترین بخش بدن تان است.

لباس های مناسب:

بلوزها و پیراهن های زنانه ی کمربنددار، آستین های چین دار، شلوارهای تیره، تاپ های دکلته، دامن های کلوشه و راسته، شلوارهای دم پا گشاد و راسته، کت ها و بلوزهایی که سرشانه های مشخصی دارند، کمربندهای پهن، گوشواره ها و گردنبندهای درشت، کفش های پاشنه متوسط و صندل های لژدار.

نکته ی اصلی انتخاب لباس هایی است که تعادل خوبی با بالاتنه ی شما ایجاد کنند. با این کار قسمت شکل زیبایی پیدا خواهد کرد. به دنبال شلوارها و دامن هایی باشید که شما را باریک تر نشان می دهند. از آنجایی که پاهای زیبایی دارید، سعی کنید لباس هایی انتخاب کنید که پاهایتان را به نمایش بگذارد.

۹- فرم بدنی ساعت شنی با بالاتنه ی پهن تر

این فرم بدنی شباهت زیادی به نوع ساعت شنی دارد، با این تفاوت که در این مدل بالاتنه پهن تر از پایین تنه است. کمرتان زیباترین قسمت بدن تان است و به همین دلیل باید آن را برجسته کنید. شانه هایتان اندکی گردند و بالاتنه تان بزرگ تر از باسن تان است. پاهایتان هم خوش فرم اند.

لباس های مناسب:

شما باید لباس هایی به تن کنید که یقه هفت باریکی دارند. بلوزهای تیره را هم حتماً امتحان کنید. کت های خوش دوخت هم بر تن شما بسیار عالی خواهند شد. این کار کمک می کند بالاتنه هم مانند باسن برجسته شود. دامن را هم امتحان کنید. می توانید از دامن هایی با قدهای مختلف استفاده کنید.

لباس های نامناسب:

شلوارهای جین و کت های گشاد و بی شکل، لباس های گشاد، تیشرت های سایز بزرگ، لباس هایی که جنس خشکی دارند، یقه مربع، یقه قایقی، تزئینات و چین در نزدیکی قسمت سینه، دامن ها و شلوارهایی که راه راه های پهن دارند.

۱۰- فرم بدنی استخوانی

فرم بدنی شما استخوانی است اگر عرض لگن و شانه های شما هم اندازه است. شما استخوان بدنی ریزی دارید و بسیار شبک هستید. اغلب به سرعت وزن اضافه نمی کنید، بلکه در چشم برهم زدنی وزن کم می کنید. بازوها و پاهای باریکی دارید. باسن تان صاف و فک تان زاویه دار است.

لباس های مناسب:

شلوارهای مدل کلاسیک، دامن های و شلوارهای بالون (خمره ای)، شلوارهای شش جیب، پیراهن هایی زنانه ی رنگ روشن، بلوزهای کمربنددار، تونیک، پیراهن های بلند زنانه ای که قد آن ها تا مچ پا یا روی زمین می رسد، شلوارهای فاق کوتاه، سوتین های بالابرنده ی سینه و اسفنجی، تاپ های بالای ناف (کراپ تاپ)، بلوزهای خفاشی، بلوزهای یقه اسکی با آستین های چین دار، دامن های بلند، دامن های مدادی، بلوزهای پپلوم، کفش های لژدار، کفش های پاشنه میخی، راه راه های پهن، چکمه های بالای زانو، پالتو، کت های چرم و کمربندهای پوکی.

لباس های نامناسب:

بلوزها و پیراهن های زنانه ی تنگ، کفش های پاشنه مربعی، النگوهای درشت، پیراهن های زنانه و بلوزهای گشاهد، شلوارهای تیره و پارچه های گلدار درشت.

۱۱- فرم بدنی ورزشکاری

اگر باسنی تراشیده و خوش فرم دارید بنابراین فرم بدن تان ورزشکاری است. شما اندامی عضلانی، عضلات ران و ساق پای سفت، شانه هایی خوش فرم و گردنی بلند و نسبتاً پهن دارید و بازوهای شما هم نه شل و آویزان، بلکه خوش فرم و عضلانی هستند.

لباس های مناسب:

می توانید پیراهن های زنانه و دامن هایی که قد آن ها به زانو می رسد و کاملاً اندازه هستند را امتحان کنید. انحناهای اندام تان را با ترکیب کمربند و پیراهن های زنانه، بلوزها و پیراهن های زنانه ی چپ و راستی، پیراهن های زنانه ی دکلته، یقه قایقی، تاپ های دکلته و بلوزهای یقه اسکی برجسته کنید. لباس های ورزشی، کفش های ورزشی، کفش های درشت، گوشواره های باریک و بلند، گردنبندهایی که طول آن ها تا ترقوه می رسد، کفش های پاشنه متوسط و کفش هایی پاشنه میخی هم برای شما مناسب اند.

لباس های نامناسب:

بلوزها، پیراهن های زنانه وو کت هایی که سرشانه های بزرگی دارند، کت های گشاد و بی شکل، تیشرت های سایز بزرگ، یقه هفت، یقه U شکل، لباس های بدون آستینی که بند شانه ی باریکی دارند، لباس های دور گردنی، صندلی های یونانی، کفش های عروسکی و گوشواره های درشت.

۱۲- فرم بدنی آبنبات چوبی

اگر از دیدن نام این فرم بدنی تعجب کرده اید باید بدانید که آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود، فرم بدنی آبنبات چوبی دارد. در این حالت، بالاتنه پر و گرد، کمر و باسن باریک، پاها بلند و شانه ها پهن هستند.

لباس های مناسب:

بلوزها و پیراهن های زنانه ای که با آن ها عرض باسن و شانه ها بیشتر به نظر می رسد، یقه هفت، یقه قایقی، لباس های چپ و راستی، چاک های تا بالای زانو، پیراهن های زنانه ی باریک و بلندی که قد آن ها تا مچ پا یا روی زمین می رسد، کت های چرمی یا جیر، بلوزهای پپلوم، پالتوهای کمربنددار، شلوارهای مدل کلاسیک، کفش های پاشنه بلند و صندل های لژدار.

لباس های نامناسب:

دامن ها و بلوزهای گشاد، دامن های بلند، گردنبندهای درشت، شلوارهای فاق بلند، شلوارهای دم پا گشاد، پولیورهای سنگین، پیراهن های زنانه یا بلوزهایی که از زیر قیمت سینه آزاد می شوند، کت های کوتاه و یقه اسکی.

منبع: stylecraze
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳۸ نظر

ورود

  • Sam فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

    تقریبا دقیق بود و جالب

    • مجید فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

      همه این فرم ها یکیه فقط شکلهای توش کشیدن فرق داره،اینم شد خبر

      • کاربر فروردین ۳۱, ۱۴۰۲

        میخای فقط از لحاظ روحی خودتو ارضا کنی چندتا مرد بیان بهت بگن جون بابا نروسمیه و…امیدوارم حداقل یکی پیدا شه تورو بگیره یه آدم مفت کم شه

    • مهشید فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

      هیکل من فوق سکسیه هرچی بپوشم بم میاد

  • دختر یخی فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

    من ورزشکارم و اندامم ورزشکاری هست ولی وقتی دامن بلند میپوشم زیاد جذاب نمیشه دامن کوتاه تنگ خیلی بخم میاد بازم ممنون بابت راهنماییتون

    • حاج محمود فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

      حجابت رو رعایت کنی بیشتر به شما می آید

      • .... فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

        منظورش بیرون نبود?

      • پرهام فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

        حاج محمود تو این وب‌سایت چه میکنی؟؟
        آمدی فرم همسرت را پیدا کنی؟؟
        تذکر حجاب تو این خبر جاش نیست:/

        • سعید فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

          پرهام اگه یکم دقت کنی میبینی حاج محمود اینو گفته که دیگه ازین خبرای بیخود نذارن

          • پیروز اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲

            از نظر شما ارزشیا که هر پستی راجب حجاب اجباری نباشه اشتباهه
            اصلا اشتباه کردی خوندی تا تهش اومدی نظرات رو میخونی برو سایت امر به معروف و نهی از منکر و همونجا بمون

    • م فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

      شما در مورد همه چیزش توضیح کامل دادین فقط لطف کنید در مورد سایز و فرم مناسب آلات جنسی با ذکر تصاویر واضحتر از تصاویری که قرار دادین هم خبر تهیه نمایید ،ممنون و متشکر

  • hassan فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

    همه فرمه دوست داشتنیه??

    • کوزی فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

      اون فرم گلابی شکل خیلی سکسیه در کل همشون عالین??

      • زهرا فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

        من گلابی هستم ولی دارم لاغر میشم مستطیلی

  • احمدرضا فروردین ۲۴, ۱۴۰۲

    بسیار عالی و زیبا و کاربردی بود

  • mrym فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

    من ساعت شنیه هیکلم یکم تپلم ولی??

  • سجاد فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

    قاشقی فقط

  • ? فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

    ?

  • داود طنوریان فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

    خوب این فرمها خوب زیاد ورزشی خوب است

  • reza فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

    منم دامن کوتاه رو بیشتر دوست دارم

  • ش.الف فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

    ممنون
    ولی من نتونستم شکل بدنمو درست تشخیص بدم،?

  • ناشناس فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

    جه نظرات مشمئز کننده ای

  • Sara اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲

    فقط موندم مذهبیا اینجا چیکار می کنن، شما که کارتون راحته، یه چادر می پیچید به خودتون زیرشم حالا هرچی میخواد باشه، کی می بینه، از آقایون مذهبیم بعیده که بیان تو این سایت، برید یه چادر برای خانمتون بخرید بپیچونیدش

  • 👤 اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۲

    توضیحات مفیدی بود میتونم برای طراحی لباس استفاده کنم ممنون ازتون اینکه چه لباس هایی به چه مدل های میاد یا نمیاد خیلی کمک میکنه
    فقط متاسفانه ی سری …بی جنبه اومدن نمیدونم دنبال چی میگردن ببینن تازه انقد بیکار هم هستن کامنت میذارن و انقد ….که بدون فکر هرچی دلشون بخواد میگن…
    لطفاً رعایت کنین این حرفا آزار جنسی محسوب میشه و میتونه از لحاظ روحی آسیب بزنه