حکم قصاص قاتل آیت الله عباسعلی سلیمانی در زندان بابل اجرا شد + ویدیو لحظه قتل

حکم قصاص قاتل آیت الله عباسعلی سلیمانی در زندان بابل اجرا شد + ویدیو لحظه قتل

رییس کل دادگستری استان مازندران از اجرای حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی در زندان بابل خبر داد. حجت الاسلام محمدصادق اکبری در این باره گفت: حکم قصاص قاتل شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، پس از تایید در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور اولیای دم در زندان بابل به اجرا در آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و جان باختن وی در بابلسر حدود ساعت ۱۲:۱۲ دقیقه چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داده بود. روح الله سلگی در این باره گفته است: « آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله فردی ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و جان باخت. ضارب نیز دستگیر شده است». به گزارش برخی رسانه ها این عضو مجلس خبرگان در بانک ملی مرکزی بابلسر توسط یک ضارب مسلح مورد حمله قرار گرفته و جان خود را از دست داده است. برخی نیز گفته اند که آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو بابلسری مجلس خبرگان رهبری در محدود میدان شهربانی بابلسر به ضرب گلوله ترور و به شهادت رسیده است.

چه کسی عباسعلی سلیمانی را ترور کرده است؟

در حالی که در ابتدا گفته شده بود ضارب با گرفتن اسلحه نگهبان بانک دست به ترور آیت الله عباسعلی سلیمانی زده، اما تصاویر دوربین مدار بسته داخل بانک به وضوح نشان می دهد که یکی از پرسنل نظامی داخل بانک با خونسردی از پشت به آیت الله سلیلمانی که روی یک صندلی نشسته نزدیک شده و به او شلیک می‌کند. در ادامه افرادی که در بانک هستند بلافاصله فرد ضارب را دستگیر می‌کنند. استاندار مازندران با بیان اینکه حمله به آیت الله سلیمانی تروریستی نبوده، گفت: « این حادثه ماهیت تروریستی نداشته و فرد ضارب از عوامل نگهبانی بانک بوده است. هنوز انگیزه ضارب مشخص نشده، اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این اقدام تروریستی نبوده است. ضارب شناختی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است».

در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد انگیزه ضارب از شلیک به آیت الله عباسعلی سلیمانی در شبکه های اجتماعی مطرح شده است. یکی از این شایعات می گوید که آیت الله سلیمانی با حضور در بانک خواستار دریافت مبلغ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وجه نقد از موجودی ۴۲۰ میلیارد تومانی حسابش بوده است و وقتی به موجودی قابل توجه خود اشاره می کند، نگهبان که شرایط مالی خوبی نداشته عصبانی شده و به او شلیک می کند. تسنیم به نقل از مدیر اداره امور شعب بانک ملی مازندران در این باره گفته است:‌

«بحث‌های مطرح شده در رسانه‌های معاند صد درصد دروغ محض است. طلب وجه نقد از شعبه بانک بابلسر صحت ندارد و آیت‌الله سلیمانی برای جابجایی وجه به میزان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بانک مراجعه کرده بود و تراکنش بانک نیز به همین میزان صورت گرفته است. حساب بانکی آیت‌الله سلیمانی قرض‌الحسنه پس‌انداز با رقمی جزئی بوده است».

صابرین نیوز نیز مدعی شده که بررسی موبایل و شبکه‌های اجتماعی فرد ضارب نشان می‌دهد که وی دنبال‌کننده کانال‌ها و صفحات رسانه‌های معاند بوده است.

حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل در مراسم تشییع آیت‌الله سلیمانی درباره وی گفته است:« سلوک او با مردم مثال‌زدنی بود؛ حوصله بسیار ‌داشت و با مردم بود‌». امام جمعه با‌بل با بیان اینکه ‌آیت‌الله سلیمانی برای پرداخت دستمزد ‌کارگری که در ‌منزل‌شان تعمیرات انجام داده بود، در بانک حضور داشت، تصریح کرد: ‌«آیت‌الله سلیمانی این کار ساده را هم به شخص دیگری محول نکرده بود و شخصاً ‌برای پرداخت مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دستمزد این کارگر‌ به بانک مراجعه می‌کند‌ که به صورت مظلومانه و ناگهانی توسط فرد خبیثی به شهادت رسید». وی با بیان اینکه آیت‌الله سلیمانی از وجوهات شرعی اصلا استفاده نمی‌کرد، اظهار کرد: فضای مجازی متاسفانه “مسموم، آلوده و محل جولان شایعات و القائات” دشمن شده است.

همشهری در گزارشی انگیزه ضارب از قتل آیت الله عباسعلی سلیمانی را درگیری قبلی با معاون بانک اعلام کرده و در این باره نوشته است:

پیگیری‌های خبرنگار همشهری از پلیس استان مازندران از این حکایت دارد که آیت‌الله سلیمانی قربانی درگیری میان معاون و نگهبان یکی از بانک‌های ملی در بابلسر قرار گرفته و به‌طور اشتباه با شلیک گلوله جان باخته است. اما این ماجرا چطور رخ داد.

بررسی‌های پلیس که پس از این حادثه با حضور در بانک، عامل جنایت را بازداشت کرد و به تحقیق از وی درباره حادثه پرداخت از این حکایت داد که حدود ساعت ۱۱دیروز، نگهبان بانک ملی با معاون بانک دچار درگیری لفظی می‌شوند. اختلاف آنها اما به‌مدت‌ها قبل برمی‌گردد و آنطور که نگهبان بانک اعتراف کرده، معاون بانک بارها بر سر مسائل کاری او را سرزنش کرده و همین باعث شده بود که با هم دچار اختلاف شوند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که نگهبان بانک که مردی حدودا ۵۰ساله است، از چند سال قبل و پس از بازنشسته شدن پیش از موعد در یکی از ارگان‌های نظامی، به استخدام شرکت انتظام درآمده بود؛ همان شرکتی که وظیفه تامین نگهبان برای بانک ملی بابلسر را به‌عهده داشته است.

به این ترتیب وی به‌عنوان نگهبان کارش را در بانک ملی آغاز می‌کند تا اینکه از مدتی قبل با معاون بانک بر سر مسائل کاری دچار اختلاف می‌شود. این در حالی است که به گفته شاهدان، نگهبان میانسال، فردی عصبی بوده و حتی یکی از اعضای خانواده‌اش نیز دچار بیماری عصبی است.

روز حادثه

آنطور که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد، حدود ساعت ۱۱دیروز، نگهبان و معاون بانک بار دیگر بر سر مسائل کاری با هم درگیری لفظی پیدا می‌کنند. این اتفاق همزمان می‌شود با ورود آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری به بانک. او برای انجام کارهای بانکی‌اش وارد بانک شده و روی صندلی‌ای که مقابل میز معاون بانک بود به انتظار وی می‌نشیند.

در آن لحظات هر چند درگیری لفظی میان نگهبان و معاون بانک پایان یافته، اما نگهبان میانسال در حالی که عصبانی است و اسلحه در دست دارد، شروع به قدم زدن در داخل بانک می‌کند.

نگهبان بانک در تحقیقات توضیح داده است: من مقتول را نمی‌شناختم. اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادری روحانی دارد. برای همین وقتی با معاون بانک درگیر شده بودم و مقتول وارد بانک شد، تصور کردم که وی همان برادر روحانی معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: از پشت سر به او که روی صندلی نشسته بود نزدیک شدم و لوله سلاحم را به سمت وی گرفتم و شلیک کردم. پس از آن نیز همان‌جا خشکم زد تا اینکه بقیه کارمندان بانک به سمتم آمدند و خودم را تسلیم کردم و آنجا بود که متوجه شدم مقتول را با برادر معاون بانک اشتباه گرفته و اقدام به شلیک کرده‌ و در حقیقت فرد دیگری را به جای برادر معاون بانک به قتل رسانده‌ام.

براساس این گزارش، عامل جنایت پس از این حادثه دستگیر شده و تحقیقات از او همچنان از سوی پلیس و مرجع قضایی ادامه دارد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
 ترور شد

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی نماینده مجلس خبرگان رهبری است. وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱پس از عبدالنبی نمازی بود. وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی فرزند علیجان متولد سال ۱۳۲۶ در منطقه انو شهرستان سوادکوه است و مسئولیت‌هایی نظیر امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۰، مسئول نهاد رهبرى در مراکز آموزش عالى ملى از سال‌هاى ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵، امام جمعه زاهدان و نماینده ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰، نماینده رهبرى در دانشگاه آزاد اسلامى سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ از دیگر مناصب وی است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
 ترور شد

از مسئولیت های آیت الله عباسعلی سلیمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امامت جمعه بابلسر
  • مسئول نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران
  • استاد حوزه و دانشگاه
  • عضو هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان
  • عضو مجلس خبرگان رهبری
  • مسئول هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان
  • عضو هیأت امنای دریانوردی چابهار
  • عضو هیأت مؤسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمین بابلسر
  • امام جمعه مازندران
  • نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۱ نظر

ورود

  • احمد اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲

    شهادت ازدیدگاه قرآن فقط درجبهه ها خلاصه میشوددیگراینکه حجه الاسلام سلیمانی هیچوقت باروسای رباخواربانکها برخوردنکرده است رباخواری به حکم قرآن اعلان جنگ به خداورسولش هست

    • صالح اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲

      چه کسی گفته شهید فقط در میدان جنگ است
      تا حالا فکر نداشتی چرا مقام پیامبران و صالحان و امامان از شهدا بالاتر است؟
      حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه فرمود :
      آن کسی که قدرت انجام گناه دارد ولی آلوده نمی‌گردد و خواسته های نامشروع و سرکش نَفس خود را می‌کشد مقام چنین کسی کمتر از شهدا نیست و حتی در مقام بندگان مقرب و فرشتگان است

      اما در پاسخ به سود وام بانک نمی‌دانم که ربا حساب می‌شود یا خیر
      ولی اگر سود بانک را بردارند بهتر است

      • حسن آذر ۲۳, ۱۴۰۲

        مشخصه که سود بانکی ربا است.و هرکس سود بگیره ربا خوره و حتما باید با این قضیه مبارزه بشه. تا بیشتر از این مردم آلوده به ربا نشن.

    • یحیی اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

      بعید می دانم جنابعالی دلسوز مقام شهدا و اسلام باشید

  • علی اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲

    هیچ کجای داستان این قضیه با هم جور نیست میگن تروریستی نیست بعد میگن با انگیزه شخصی نبوده یه بار میگن فردی که شلیک کرده از بیرون بوده بعد میگن نگهبان بانکه یه بار میگن اسلحه مال نگهبان بانک بوده یه بار میگن اسلحه مال خود طرف بوده بابا آدم که مریض نیست یهویی بره یکیو بکشه این پرده های تزویر و ریا رو بزنید کنار مردم گاگول نیستن.

  • nima اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲

    ترور میتواند نشان از طرز فکر و نگرش ضد انسانی برخیزد از هرکس با هر انگیزه ای

  • مصطفی هوشیار اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲

    روحش شاد خدا جون هر بنده اش را به یک طریق میگیره امروز داشتم به اون لحظه ای که این بنده خدا ناجوانمردانه کشته میشه نگاه میکردم بنده خدا در افکار خودش غرق بود ناقافل این اتفاق افتاد به هیچ وجه این دنیا با مشکلاتش ارزش نداره چرا اینهمه حرص مال دنیا رو میخوریم یه وجب جا سهم هر شخص است.

  • امیر حسین اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    رفت بهشت راحت شد خدا بیامرزتش ولی شهید حساب نمیشه به نظرم میدان جنگ با بانک مفت خور که کلی حرام خوری توش هست تفاوت داره انگیزه طرف هم به نظرم…… نگم بهتره قضاوت با خدا

  • فرهاد اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    به آرزویش که شهادت هست رسید

  • بوکسور اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    به نظرم واقعیت این حادثه چیز دیگه ای هست ولی دارن پنهان کاری میکنن اصل حقیقت رو نمیگن
    الان اومدن گفتن ضارب اسلحه نگهبان رو به زور گرفته اون چه نگهبانیه که ضارب پیر ۹۰ ساله اسلحه رو از دستش گرفته
    طبق گفته ها ضارب خودش نگهبان بانک بوده

  • مهدی اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    اصلا اعترافات قاتل با واقعیت جور در نمیاد
    مگه میشه تو با یکی مشکل داشته باشی
    با اسلحه بری برادرش را بکشی در حالیکه خودش روبروت نشسته
    مگه هالو گیر آوردید

  • TOM اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    انگیزه قاتل فقط… درک نمیکنم یعنی چی آخه ی روحانی اومد تو فکر کردی داداش اونه… این شبیه بهونس

  • احمد اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    طرف بخاطر مشکلات شخصی و معیشتی و تنفر از آخوندها و احتمال اینکه این آخوند شخصیت مهمی هست اقدام به قتل کرده .

    • م‌ف اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲

      ‌‌ترا‌بخدا‌‌اینا‌را‌ول‌کنید‌ به‌او‌۴۲۰‌ میلیارد‌بچسب‌ هر‌چی‌هست
      اتش‌از‌اونجا‌‌ شعله‌ور‌شده‌ بقیه‌دروغ‌محضه‌ تمام
      ۴۲۰‌بله‌اونم‌از‌میلیل دش

  • Hamidreza اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲

    اقا مگه ما انسان نیسیم؟
    خودت اگه با معاون بانک مشکل داشته باشی میزنی خودشو میکشی یا داداششو؟
    تازه اونم نمیدونسته داداش معاونه.ایا همچین ریسکی کسی انجام میده.بدون معطلی هرکی باشه معاون بانک رو میرنه میکشه نه اعضای خانوادشو.در هر صورت قتل حکمش اعدامه فرقی ندارع طرف داداشش باشع یا خودش

  • حمید اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲

    اگه با معاون بانک دعواش شده چرا خود معاونو نزده و صبر کرده تا مثلا برادرش بیاد چه کاریه خوب اگه ادم عصبی باشه که همون لحظه کنترلشو از دست میده و معاون بانکو میزنه نه اینکه صبر کنه عصبانییتش که فروکش کرد با خونسردی بیاد یکی رو که اصلا نمیشناسه بزنه
    همون داستان ۴۲۰ میلیارد بیشتر با عقل جور در میاد چون بانک خلوته اما این اخوند همچنان نشسته منتظر الان دیگه کی برای کارت به کارت کردن چهار ملیون و دویست میره بانک صف وایسته و فلان با اینکه میشه با عابر بانک انجام داد؟
    یکم به جزئییات دقت کنید مشخص میشه کی راسته کی دروغ

  • رضا مهر ۲۹, ۱۴۰۲

    خدایی ۴۲۰۰ ملیون که با عابر بانک هم میشه انتقال داد و نیاز به حضور در بانک و …. نبود ، حداقل می‌گفتید ۴۲میلیون. همین کارارو میکنید که کسی حرف شمارو باور نمیکنه

  • پوریا آذر ۲۲, ۱۴۰۲

    میگین طرف مشکل عصبی داشته ، طبق قانون کسی که مشکل روانی داره نباید اعدام بشه و باید به تیمارستان روانی منتقل بشه…
    جک نگین خواهشا
    مردم گوله این چرندیاتی که معلوم نی سرو تهش چیه رو دیگه نمیخورن
    اگر وضعیت مردم بهتر نشه از نظر اقتصادی و اجتماعی ازین دست اتفاقات بیشترو بیشتر میشه…

  • هادی آذر ۲۲, ۱۴۰۲

    بین این روایات همون ۴۲۰ میلیارد بیشتر از همه با عقل جور در میاد. فکر کن از صبح تا شب جون بکنی و هشتت گرو نهت باشه بعد یکی با هزارتا ادعای قناعت و ساده زیستی و با حساب چندصد میلیاردی که اتفاقا از مصببین وضع فلاکت بارت هم هست بیاد پاش رو بندازه روی پاش و منتظر دریافت مبلغی معادل حقوق ۷ سال کارت باشه.
    اون کسی که ادعا کرده حاج آقا برای انتقال ۴ میلیون و ۲۰۰ پاشده رفته بانک اینقدر هول شده که هم عددی که ساخته توی مایه ۴۲۰ میلیارده و هم یادش رفته این مبلغ رو با عابر بانک یا حتی اینترنتی هم میشه انتقال داد و هم اینکه اگر انتقال وجه انجام شده (به قول ایشون تراکنش ثبت شده) حاج آقا برای چی منتظر نشسته؟