دستگیری بخاطر قاچاق یک خوراکی آمریکایی به اسرائیل پس از ترند شدن در تیک تاک

دستگیری بخاطر قاچاق یک خوراکی آمریکایی به اسرائیل پس از ترند شدن در تیک تاک

یک زوج آمریکایی حین قاچاق بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از یک خوراکی ترند شده در تیک تاک به نام Fruit Roll-Ups برای اقوام خود در اسرائیل لو رفتند. این خوراکی که نوعی شکلات میوه ای ورقه ای است و در دهه ی ۱۹۹۰ در آمریکا محبوبیت یافت، در شبکه اجتماعی تیک تاک با اقبال دوباره ای رو به رو شده است.

روز اول ماه مه، مأموران فرودگاه بن گوریون متوجه شدند ۴ چمدان این زوج آمریکایی حاوی کالای قاچاق از آمریکا است. درون چمدان های آن ها چیزی جز خوراکی Fruit Roll-Ups، حتی یک عدد لباس زیر نبود. وقتی از آن ها سؤال شد که چرا این مقدار از این خوراکی را با خود حمل می کنند، به مأموران فرودگاه گفتند که آن ها را صرفاً برای اقوام خود می برند تا از این خوراکی لذت ببرند.

وقتی از مرد سؤال شد که چرا هیچ لباسی در چمدان ندارند، او گفت که در اسرائیل لباس دارند.

در مجموع ۱۷۰ کیلوگرم از این خوراکی در چمدان های آن ها یافت شد.

۳ روز بعد، ۱۰ جعبه از این خوراکی به وزن مجموعاً ۱۵۷ کیلوگرم در اداره ی پست توقیف شد. گیرنده ی جعبه ها زوج دیگری بودند.

جعبه ها توسط اداره مالیات اسرائیل در اداره ی پست توقیف شدند. اداره مالیات اسرائیل این جعبه ها را حاوی مقادیر تجاری از از خوراکی Fruit Roll-Ups تشخیص داد که از نظر قانون مشمول مالیات می شد.

این دو زوج در مجموع ۳۲۷ کیلوگرم از این خوراکی را به اسرائیل قاچاق کرده بودند.

خوراکی Fruit Roll-Ups اخیراً در شبکه اجتماعی تیک تاک با محبوبیت زیادی رو به رو شده است. بسیاری از تیک تاکرها ویدئوهایی از خود در حال گذاشتن بستنی در لای این ورقه های شکلاتی منتشر کرده اند. این ورقه های میوه ای چسبناک بعد از تماس با بستنی منجمد و سفت می شوند و به همین دلیل هنگام گاز زدن حالتی ترد پیدا می کنند.

این ترند باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت این خوراکی در آمریکا شده است.

این ترند اولین بار اوایل امسال محبوبیت یافت و صدها ویدئو از کاربرانی منتشر شد که آن ها را در حال لذت بردن از این دسر ترد نشان می داد و برای بسیاری از کاربران باورکردنی نبود که این ورق شکلاتی در تماس با بستنی تا این حد سفت شود.

با این حال، وزارت بهداشت اسرائیل به شهروندان اسرائیلی توصیه کرده از مصرف این خوراکی خودداری کنند چرا که می تواند باعث افزایش وزن، دیابت نوع ۲ و دیگر مشکلات پزشکی شود.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود