لحظه حمله نیروهای طالبان به پاسگاه مرزبانی ایران و تصویر یکی از شهدا + ویدیو

لحظه حمله نیروهای طالبان به پاسگاه مرزبانی ایران و تصویر یکی از شهدا + ویدیو

در ساعات اخیر خبرها و ویدیوهای بسیاری از درگیری های مرزبانان ایران و طالبان در مرز ولایت نیمروز و استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است. در این ویدیوها صدای شلیک گلوله و سلاح های سنگین شنیده شده و تصاویری از انتقال سلاح های سنگین توسط دو طرف نیز دیده می شود. به گزارش خبرگزاری مهر و کانال صابرین نیوز به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، طی درگیری پیش از ظهر امروز نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در منطقه «ماککی» مرز مشترک ایران و افغانستان دو تن از مرزبانان ایران به شهادت رسیده اند. خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) نیز شهادت دو مرزبان ایرانی در حوادث امروز را تائید کرد. برخی رسانه های دیگر نیز تعداد شهدای مرزبانی را یک نفر اعلام کرده اند. بر اساس گزارش این رسانه ها، در درگیری طالبان با نیروهای مرزبانی ایران در مرز نیمروز یکی از مأموران مرزبانی به نام «محمدمهدی احمدی» به شهادت رسید و ۳ مأمور دیگر مجروح شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. چند روز قبل تر نیز سروان قربانعلی پیری در درگیری با نیروهای طالبان در پاسگاه مرزی ساسولی به شهادت رسیده بود.

محمد مهدی احمدی

محمد مهدی احمدی

به گزارش خبرگزاری ایرنا، صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند. هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود.

شهادت یک مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز در پی درگیری نیروهای طالبان با مرزبانان ایران اعلام کرد که یک نفر از آنها و یک نفر از ما کشته شد.

عبدالنافع تکور در توئیتی نوشت: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیروهای سرحدی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند. در جریان نبرد از هردو طرف یک یک فرد کشته و تعداد زخمی شدند موضوع به بزرگان هردو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل می باشد. امارت اسلامی خواهان نبرد با همسایه نیست.

ایوب کرد، مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان از تعطیلی مرز میلک تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: به دلیل درگیری‌های امروز در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز «میلک» با کشور افغانستان تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.

شایان ذکر است این درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است. در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است.

در پی درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان افغانستان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه امروز پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی این پل مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، از حدود ساعت ۱۱ صبح امروز(شنبه) بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای طالبان در محل پاسگاه سوسولی شهرستان هیرمند درگیری رخ داده و در حال حاضر نیز درگیری بین طرفین ادامه دارد. در پی این درگیری از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی پل ابریشم مسدود گردیده است.جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند. بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

۲۱ نظر

ورود

  • امیرمسعود خرداد ۶, ۱۴۰۲

    بعد واسه ناتو شاخ و شونه میکشیم!!!!!!

    • فیروز خرداد ۶, ۱۴۰۲

      یعنی چقدر سقوط کردیم که نئندرتال های طالبان هم ابایی از توهین و آزار و اذیت و تهدید و حمله ندارن چشماتونو بستین و عمریه در خوابین یسر به کشور های نرمال و پیشرفته دنیا بزنین قول میدم احساس حقارت و حماقت عجیبی بهتون دست میده

      • حامد خرداد ۷, ۱۴۰۲

        همین نئندرتال های طالبان عمه امریکا،انگلیس،شوروی و ناتو رو به خاک خون کشیدن و فراریشون‌دادن
        باز یه تقی به توقی خورد یه عده ترسیدن

    • ... خرداد ۶, ۱۴۰۲

      بدم میاد از این ادم های که فقط بلدن فک رو تکون بدن میخوان حرف زده باشن بدون استفاده از مغزشون…
      همه ناراحتن این میاد میگه ناتو 😒بزدل

      • . خرداد ۶, ۱۴۰۲

        حضرته سه نقطه، حرفات چرت و بی ربطه.

      • پوریا خرداد ۷, ۱۴۰۲

        اخوی ایشون کنایه زد.بزدل کسایی هستن که پشت مردم قایم شدن و از پشت به ملت خنجر میزنن و مردمو سپر بلای جهالت و طم خودشون کردن.منظور این بود که گنده گویی میکنن برای بزرگترین قدرت جهان و متحدانش بعد جلوی طالبان اینهمه خار و ظلیلن.تنها طالب نیس که درد اینه

  • ایرانی خرداد ۶, ۱۴۰۲

    جرات نداریم ب طالبان پاپتی ضعیف بگیم بالا چشت ابروعه بعد برای هیجان دادن ب مردم میگیم؛ ما اسراییل رو شخم میزنیم و امریکا رو فتح می کنیم. موشک و پهبادو فلان و بیستان داریم. ولی در عمل حتی از طالبان شپشو حساب می بریم و قربون صدقه شون میریم.
    فرق بین حرف و عمل رو مردم می فهمند.
    رییسی حرف زد و تهدید کرد، طالبان عمل کرد

  • اسمال خرداد ۶, ۱۴۰۲

    خاک بر سرشون ، فقط بلدین فیلم از شهر موشکی و پهبادای دست ساز شخمی و ماکت گلوبال هاوک بدین
    خب اگه دارین برین بزنین؟
    همون بسیجی که ویدیوش اومده بود توو خیابون داد می زد ” من ناموسمو توو این راه دادم ، همتونو فلان میکنم ” همون … بفرستین بره لب مرز این قرون وسطایی هارو بکشه
    فقط گنده گو…..یی

  • سندرز خرداد ۶, ۱۴۰۲

    قدرت اول منطقه و مدعی نظم نوین جهانی آخرم نتونست حق آبه اش رو از طالبان بگیره

    • سالار خرداد ۸, ۱۴۰۲

      آخه توکه نمیتونی حرف بزنی مجبوری !
      طالبان و القاعده دو گروه متفاوته !
      اهداف آمریکا گروه القاعده بود که زد,اسمه بن لادن رو استاد کرد ,هم بن سلمان رو هم اون یارو رو ابو عمر بود کی بود !
      بعد هم آمریکا کی تا حالا با افغانستان هم مرز شده تا حق آبه بگیره ! القاعده رو پاکسازی کرد و افغانستان رو دید دولت عرضه نگهداشت رو نداره ,ساخت اجتماعی اش ظرفیتش رو نداره ,داد دست طالبان تو قطر و شهر به شهر ! خودش هم اتباعش رو با هواپیما جمع کرد برد ! هزینه کنه دیگه برای چی !
      چه ربطی این قضیه داره !
      ملت میگویند ما که برای ابرقدرت جهان و..شاخ و شونه می کشیم باید این پا پتی ها رو بزنیم تو سرشون تا اینجوری رئیس جمهمورمون رو مسخره و تهدید نکنن و هر روز تو مرز هم سربازمون رو نکشند !

      • سندرز خرداد ۱۰, ۱۴۰۲

        سوسی بجای نوشتن تومار از روی 《 احساسات 》برو یکم رو درک مطلبت کار کن ؛ تو هنوز فرق مدعی قدرت اول منطقه و ابرقدرت دنیا رو نمیدونی بعد اومدی اراجیف نوشتی

  • فرهاد خرداد ۷, ۱۴۰۲

    پهپاد ها پنچر شده یا دست روسیه

  • حاج محمود خرداد ۷, ۱۴۰۲

    با ی اشاره میتوانیم کل طالبان رو نابود کنیم اما ما مردم ایران اسلامی عطوفت و مهربان هستیم

  • یه امیر ولی نه اون امیر خرداد ۷, ۱۴۰۲

    واقعا برام سواله این کامنت هایی که به تمسخر پرداختن به حرفهایی که میزنن باور دارن؟ حتی اگه توی تیرانا هم باشن کامنت هاشون انقدر پوچ و سطحی که به شعور جنگلی های امازونم بر میخوره میگن اینام ادمن😂😂😂 یه بچه ۳ ساله از ناکجا اباد ایران هممیتونه در راستای جواب به هرکدوم از کامنتاشون یه نوار کامل سخنرانی کنه

    • امیر خرداد ۷, ۱۴۰۲

      ………………….نخور تو یکی

      • حامد خرداد ۸, ۱۴۰۲

        انگار دقیقا زد به هدف که اینطور ناراحت شدی😅
        بسوز😃

  • گل بنفشه خرداد ۷, ۱۴۰۲

    کامنتها خیلی چرته
    اول از همه باید افغانستانو شناخت.
    طالبان و پشتون یکی هستن. پشتونها حدود ۶۰ میلیون جمعیت دارن. افغانستان حدود ۳۵ میلیون جمعیت داره. حدود ۲۰ میلیون پشتون تو افغانستان زندگی میکنه. ۴۰ میلیون دیگه تو پاکستانن. مرز طوری کشیده شده که دو سوم جمعیت پشتون یا طالبان تو پاکستان باشه. یک سوم تو افغانستان. تو افغانستان حدود ۱۰ میلیون تاجیک زندگی میکنن. حدود ۷ میلیون هم هزاره ها که شیعه هستن.
    طالبانیسم الان فقط جنبه ی مذهبی نداره. طالبانیسم طی این ۳۰ سال گذشته تغییر و تحولاتی داشته که الان تبدیل شده به نماینده ی قدرت ۶۰ میلیون پشتون. حالا یه سوال. کی به اصفهان حمله کرد؟ افغانها. افغانها کیا هستن؟ همین پشتونها. تو خود افغانستان وقتی میگن افغان فقط منظور همین پشتونها هستن. ولی تو ایران مثلا به هزاره و تاجیک و ازبک هم میگیم افغان. که اشتباهه.
    و یه چیزی که باعث شد امریکا نتونه اینا رو کامل از بین ببره اینه که طالبان همون مردم عادی افغان یا پشتون هستن. صبح اسلحه میگیرن دوتا تیر در میکنن میشن نظامی. عصر هم میرن بازار خرید و شب هم شام با خانواده میخورن. یعنی اصلا معلوم نیست اینی که اسلحه دستشه نظامی هست یا غیر نظامیه.
    دلیلش هم یه چیزه. به صورت سنتی پشتونها دست به پاکسازی ۲ چیز از افغانستان زدن و میزنن. یک مردم هزاره. دو شیعه ها. و حالا به این میرسیم که چرا؟ تو افغانستان اکثریت مذهب اهل سنت هست. یه مقدار مثلا ۵۰ هزار از تاجیکها یا پشتونها شیعه هستن و اکثریت شیعه ها متعلق به قوم هزاره هستن.
    و تقریبا همه ی اقوام افغانستان عقیده دارن هزاره و شیعه ها ایرانی هستن و باید از افغانستان اخراج بشن.
    حتی احمد شاه مسعود یه کشتار عظیمی راه انداخت. بله همین احمد شاه مسعود که میگن قهرمان بود.
    https://www.youtube.com/watch?v=k_wKOiS19c8

    احمد شاه مسعود تا زمانی که پیروز نشده بود پاچه خواری ما رو میکرد. کمک میفرستادیم براش. در کنارش هم دوتا جمله ی عشقولانه میگفت تا بگه دوست ایرانه. اما وقتی پیروز شد. دولت رو گرفت تو کابل، اولین کارش قتل عام بود. حتی نماینده ی وزارت خارجه ی ما رو راه نداد. حدود ۱ هفته قتل عام کرد دقیقا مثل داعش. بعد یک هفته با پا در میانی نماینده ی پاکستان حاظر شد متوقف کنه. بعد هم تو مصاحبه هاش گفت اینا ایرانی بودن و وابسته به ایران. و ایران میخواست لبنان دوم بسازه تو افغانستان که جلوشو گرفتیم.
    احمد شاه مسعود هم برا اینکه نشون بده با مردم پشتون تو یک صف قرار داره دست به این کشتارها زد.

    حالا این تفکر تو طالبان هم هست. طالبان در واقع جنبش اصیل منطقه هست. اما نمیگن هدفش چیه. هدف طالبان ایجاد حکومت اسلامی افغانیسم یا پشتونیسم هست. و منظور از اسلام هم همون اسلام خودشونه. و افغانیسم هم منظورش اینه که بقیه حق زندگی تو افغانستان ندارن. یا کلا از افغانستان کوچ کنن یا مطیع باشن. وقتی میگیم طالبان منظور حدود ۶۰ میلیون جمعیت هست که هم تو پاکستانن هم افغانستان. کافیه ۶۰۰ هزار نفرشون هوس جهاد کنن. دیگه هرچی موشک ساختیم هم بزنی کافی نیست.

    • سالار قشقایی خرداد ۸, ۱۴۰۲

      تنها چیزی که تو این چند روز خواندم همین بود دقیقا پشتون معادل طالبان و طالبان معادل پشتون و اصولا پشتونها با هر ابزاری چه طالب چه مسعود سعی در کنترل قدرت و پشتون گری دارند حتی بسیاری سنت های خارج از دین بخاطر پشتون گری شون هست !بسیار مرموز ,آبزیرکاه ,فرصت طلب و منفعت طلبند ! البته در جایگاه فردی هم این خصوصیات را دارند یعنی بخاطر منافعشان همه چی رو می فروشند !
      من با اینها بخاطر کارگری کردنشون تو شهرمان خیلی سرو کله زده ام !
      چیزی که مشهود بود حتی اینجا آزار ضعیف اداشون توسط قوی ترها ,شیعه ها, تاجیک ها ,هزاره ها توسط پشتون ها حتی تو ایران !
      اما بخاطر پول پشتون ,پشتون رو هم میفروشن !
      خصوصیات ذاتی شدن ناسپاسی است !
      یه چیزی هم خیلی بارزه احترام و بها بدی بهشون سواران میشند ! اما اگر تحقیر و مسخره اشون بکنی و بزنی توسرشون سعی میکنند نظرت رو جلب کرده و احترامات را حفظ و مطیع میشوند !

    • ساسان خرداد ۸, ۱۴۰۲

      باید زور بالاسرشون باشه ! بینشون جنگ باشه و منافعشون باهم متضاد ! نونشون دست شما و افسارشون دست تون.
      تنها راه کنترل پشتون جماعت اینه !

  • سالار قشقایی خرداد ۸, ۱۴۰۲

    جان من دو سه تا پهباد بفرستید هم این بند کمال خان رو ویران کنه هم این چندتا آهن پاره رو نابود کنه ,این دمپایی پوشا رو بکشونه سر جاش ! روشون زیاد شده ,اینا اگه الان نزنیم توسرشون جری تر میشند و هم هیچکی تره هم برامون خورد نمیکنه !
    کما اینکه بها بهشون دادیم اینجوری شدند سفارتشون رو تعطیل کنید ,دسترسی به چابهار و ازشون قطع و سوخت بنزین و گازوئیل ندهید بهشون !سد رو ویران کنید سیمان ندهید !
    مرز رو محکم تر تا یه نخود تریاک هم نفروشند ! منبع درآمدشون هست ,کلونی های تیمی شون داخل کشور هم ساختمان های نوساز و نیمه ساز که حدود ۱۰ تا ۱۵ نفره گروه دارند ,مجردند ,اجاره نمیکنند تا هم پول ندهند هم شناسایی نشوند !
    افغانهای مجرد که بدون خانواده در کشور ما براشون ارزآوری میکنه و جاسوسند رو اخراج کنیم خصوصا پشتون هاشون !پول مملکت تو تحریم ما رو جمع میکنند قاچاقی میفرستند براشون وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور رو جاسوسی میکنند ,افراد طالب رو جاه میدهند و رد میکنند و بالقوه برای ترور و انتحار در داخل کشور هستند .
    سرباز یه کشور مثل ناموسه برا وطن ! همان روزیکه سرباز مرزبانی رو حین انجام وظیفه گرفتند با خفت و تحقیر بردند باید سزاشون رو میدادیم !
    من بعنوان یک قشقایی و ترک ایرانی اعلام آمادگی برا جنگ دارم ,از مرز جنوبی و صفر پاکستان ورود و حلقه محاصره ادواتش رو به غنیمت گرفته و همچنان با تجهیز گروه احمد مسعود و سایر مخافان تاجیک و تخار ازبک و هزاره مخالف از شمال, وسط هم با لشگر فاطمیون و زینبییون که خودشون هزاره و تاجیک و ازبک هستند و برادر ما و بلد راه پدرشون رو دربیاریم و افغانستان رو آزاد و بدهیم دست ملت افغانستان !
    سرباز وطن مثله ناموس وطنه ,پشتون جماعت رو اگه بها دادی بهش همینطوری هار میشود چون میگه شاید احترامت بخاطر ضعف یا ترسته ولی اگه تحقیرش کردی بها ندادی زدی تو سرش مطیع میشود و ازت میترسه !احتراما رو حفظ میکنه !با این جماعت اونهاییکه سروکله زده اند میفهمند چی میگم !الن چرا طالبان باوجود مشکل با سایر همسایه ها اینجوری رفتار نمیکنه؟ چون جا و پناه بهشون دادیم ,احترام گذاشتیم و… دست ما هم از ازل بی نمک بود برای همه اما اینها ذاتشون اینجوری کلا میتونید برید؟ دوتا کارگر افغانی پشتون رو پیدا کنید و آزمایش کنید یه بار بی مورد احترام و یه مورد بی جهت بزنید تو سرمون و نتیجه رو ببینید !
    درود بر سرباز شجاع وطن ! سرت سلامت !

  • خود خودمم خرداد ۸, ۱۴۰۲

    این پهپادها و نیروهایی که در اختیار روسیه و یمن هستن الان کجان که برای خودمون استفاده بشن