بهترین زمان مصرف قرص کلسیم برای افزایش قد

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم برای افزایش قد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر بدن شما کمبود کلسیم دارد، احتمالاً پزشک مکمل های کلسیم را تجویز می کند. کمبود کلسیم در بدن منجر به نرمی و پوکی استخوان خواهد شد، بنابراین هر زمان که متوجه کاهش این عنصر در بدن خود شدید باید فورا آن را متوقف کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین زمان مصرف قرص کلسیم آشنا شوید و از این طریق جذب این ماده معدنی ارزشمند را در بدن خود افزایش دهید.

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم برای افزایش قد

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم

پزشکان بهترین زمان مصرف قرص یا شربت افزایش قد را با غذا می دانند. زمانی که قصد مصرف قرص کلسیم را دارید، ۲ ساعت قبل و ۴ ساعت بعد از آن نباید از هیچ دارو یا مکمل دیگری استفاده کنید تا در جذب کلسیم در بدن اختلال ایجاد نشود.

توجه به نوع مکملی که قصد استفاده از آن را دارید ضروری است. سیترات کلسیم را می توان با غذا یا بدون غذا مصرف کرد، اما اگر مکمل کلسیم شما به شکل کربنات است، حتما آن را همراه با غذا مصرف کنید.

برای جذب بهتر کلسیم در بدن، توصیه می شود در صورت مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز، مقدار مصرف را به دو قسمت تقسیم کرده و هر بار ۵۰۰ میلی گرم کلسیم به بدن خود بدهید. جذب کلسیم با مصرف ۵۰۰ میلی گرم در روز بسیار بیشتر است.

نکته: اگر دنبال یک قرص تضمینی هستید این قرص خوب نیست. شما می توانید به مقاله قرص افزایش قد ۱۰۰ درصد تضمینی  مستر قد مراجعه کنید تا با قرص های تضمینی رشد قد آشنا شوید.

چه زمانی از روز قرص کلسیم مصرف نکنیم؟

بهتر است قرص کلسیم را با صبحانه و ناهار مصرف نکنید و مصرف آن را به شب موکول کنید. زمانی که از قرص کلسیم در طول روز استفاده می کنید، مقدار کلسیم خون حدود یک ساعت افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد. اما از آنجایی که ممکن است در طول روز از غذاهای حاوی کلسیم استفاده کنید، میزان کلسیم در بدن شما دوباره افزایش می یابد. به عبارت ساده تر می توان گفت در طول روز مقدار این ماده معدنی در بدن به طور مکرر بالا و پایین می شود. زمانی که می خوابیم، مقدار کلسیم بدن ما به حداقل مقدار خود می رسد زیرا دیگر از هیچ غذایی استفاده نمی کنیم. در این صورت بدن کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان ها می گیرد و این اصلا خوب نیست. پس بهتر است از قرص های کلسیم در شب و هنگام شام استفاده شود.

قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز؟

در قسمت قبل برای شما توضیح دادیم که بهتر است از قرص کلسیم در شب استفاده کنید. اما دلیل دیگری نیز وجود دارد. کلسیم می تواند به شما کمک کند شب ها بهتر بخوابید. کلسیم معدنی حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است. تریپتوفان در تولید هورمون ملاتونین که هورمون خواب است نقش موثری دارد. بنابراین گزارش ها نشان می دهد که بسیاری از افراد پس از مصرف قرص های کلسیم، شب ها با کیفیت بهتری می خوابند. البته به شما هشدار می دهیم که هرگز با هدف بهبود خواب سراغ قرص های کلسیم نروید. اگر کمبود کلسیم دارید با پزشک خود مشورت کنید و از این مکمل استفاده کنید.

آیا مصرف قرص های کلسیم به تنهایی باعث افزایش قد می شود؟

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم برای افزایش قد

مصرف قرص های کلسیم یا دریافت کلسیم زیاد از غذا باعث افزایش قد نمی شود و فقط کلسیم مورد نیاز برای رشد استخوان ها را تامین می کند. برای رشد، باید فعالیت هایی انجام دهید که باعث رشد بدن می شوند و استخوان ها شروع به استفاده از کلسیم برای این کار می کنند. روش های افزایش قد بسیار ساده هستند و می توانید به راحتی در هر شرایطی شروع به انجام آن کنید و انتظار تغییر بزرگی در خود داشته باشید. هدف ما در وب سایت مستر قد این است که شما با افزایش قد آشنا شوید و این واقعیت را درک کنید که افزایش قد ممکن و آسان است. برای افزایش قد، روش های اولیه ای وجود دارد که با استفاده از ورزش، تمرین ذهن و تغذیه، قد شما را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با کاربرد قرص کلسیم برای افزایش قد آشنا کنیم. اگر هر سوالی درباره افزایش قد داشتید می توانید در بخش نظرات با ما مطرح کنید. همچنین شما می توانید به سایت مستر قد مراجعه کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

Mrghad.ir

بدون نظر

ورود