ادعای عجیب وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس در ۲۰ کشور و واکنش رضا رشیدپور

ادعای عجیب وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس در ۲۰ کشور و واکنش رضا رشیدپور

رضامراد صحرایی که به تازگی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفته، در اظهارنظری عجیب گفت در بیش از ۲۰ کشور تدریس کرده و تاکید کرد که «مجلس ما بسیار عمیق است». ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر جدید آموزش و پرورش و همچنین توصیف مجلس به عنوان «مجلس بسیار عمیق»، سوالات زیادی را در ذهن بسیاری از افراد ازجمله کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد کرده است. رضا رشیدپور در تویتتر خود از وزیر آموزش و پرورش خواست نام ۲۰ کشوری که در آن ها تدریس کرده و درس هایی که تدریس کرده را ذکر کند.

درخواست رضا رشیدپور از وزیر آموزش و پرورش

تدریس در بیش از ۲۰ کشور و «مجلس عمیق»

ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر آموزش و پروش

رضامراد صحرایی درباره برگزاری جلسه‌ رأی‌ اعتمادش در مجلس شورای اسلامی گفت: «در فرآیند رای اعتماد بنده در مجلس دو نکته حائز اهمیت بود؛ مجلس ابتدا از من گلایه کرد که چرا پیش از معرفی به مجلس نمی‌آمدم؟ بنده هم عرض کردم هر کاری طبق آدابش است، زمانی که سرپرست هستم باید وزارتخانه را اداره کنم و زمانی که گزینه وزارتخانه شدم، باید برای کسب رای اعتماد به مجلس بیایم.»

ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر آموزش و پروش

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «نکته دوم این است که به عنوان یک تحصیل کرده، کسی که خیلی از مدارج و رتبه‌های دانشگاهی را طی کرده است و در بیش از ۲۰ کشور تدریس کرده، باید بگویم مجلس ما بسیار عمیق است. این باعث افتخار من بود که آموزش و پرورش مسئله ذهن همه نمایندگان است، ان‌شاالله نمایندگان این مسئله را در زمین هم اجرایی کنند.»

وضعیت آموزش زبان در روسیه و «یک کشور دیگر»

ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر آموزش و پروش

او درباره برنامه‌های آموزش و پرورش پیرامون آموزش زبان در مدارس گفت: «طرح جدیدی در شورای آموزش و پرورش در حال بررسی است. موضوع آموزش زبان باید متناسب با ماموریت و هدف متحول شود. یک مصوبه درباره زبان‌های دیگر داریم که شورای عالی آموزش تصویب کرده و موضوع دیگری که در دست بررسی است اساساً اصلاح این رویه است.»

صحرایی درباره این‌که همیشه این گلایه وجود دارد که در مدارس آموزش زبان داده می‌شود و دست آخر داش‌آموزان چیزی یاد نمی‌گیرند، گفت: «بله این هست، برای الان هم نیست و فقط برای ایران هم نیست. وقتی به روسیه رفته بودم از آنها پرسیدم وضعیت آموزش زبان در مدارس شما چگونه است؟ گفتند همه‌ در موسسه زبان یاد می‌گیرند. به کشور دیگری هم رفته بودم وضع همین‌گونه بود.»

وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: «یک طرح پیشنهادی و کاملاً متفاوت و خلاقانه داریم که شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی آن است که موضوع یادگیری زبان را از بیخ ساماندهی می‌کند.»

واکنش ها در شبکه های اجتماعی

ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر آموزش و پروش

ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر جدید آموزش و پرورش واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی برانگیخت. برخی کاربران سعی کردند با احتساب سن آقای رضامراد صحرایی و سال‌های تحصیل او تا مقطع دکتری و اشاره به رزومه کاری او، از این موضوع سردربیاورند که او چگونه توانسته در این تعداد کشور تدریس کند.

برخی به شوخی پای موضوع «دربی» را به میان کشیده‌اند. اشاره این کاربران به پاسخ عجیب آقای صحرایی به سوال یک خبرنگار بود که در زمان اولین حضور وزیر جدید آموزش و پرورش در نهاد ریاست جمهوری که همزمان با مسابقه دربی تهران بود از او پرسید: «دربی را پیش‌بینی نمی‌کنید؟» و آقای وزیر پاسخ داد: «من فعلا درباره اون هنوز تصمیمی نگرفته‌ام».

ادعای تدریس در بیش از ۲۰ کشور از سوی وزیر آموزش و پروش

احسان علیخانی هم در واکنش به جواب وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار درباره دربی، در استوری اینستاگرام خود این‌طور نوشته بود.

یک نظر

ورود

  • سیدمسعود قائم مقامی خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    فعلا در خصوص راست یا دروغ ادعای این وزیر تحقیقی نمی شود. بعد که گندی زد اونوقت همه دروغ ها و غیره را رو می کنند. چرا اینجوریه؟!