ماجرای عکس کوکاکولای ایرانی در دست سربازان روسیه چه بود؟

ماجرای عکس کوکاکولای ایرانی در دست سربازان روسیه چه بود؟

هفته ی گذشته تصاویری در وبسایت خبری «عصر ایران» از سربازان روسیه منتشر شد که آن ها را در حال نوشیدن نوشابه کوکاکولای ساخت ایران نشان می داد. پس از انتشار این تصاویر که سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرد، «خوشگوار» شرکت تولیدکننده ی کوکاکولای ایرانی با ارسال جوابیه ای به وبسایت «عصر ایران» توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

کوکاکولای ایرانی روسیه

شرکت خوشگوار مشهد که تولید کننده ی نوشابه ی کوکاکولا در ایران است، در بیانیه ی خود به طور ضمنی تأیید کرده که تصاویر منتشر شده واقعیت دارند اما ارسال محصولات خود به روسیه را تکذیب کرده است. این شرکت ضمن غیر قانونی دانستن صادرات کوکاکولای ایرانی به روسیه، از مسئولین ذیربط خواسته جلوی این اقدام را بگیرند.

متن کامل جوابیه شرکت خوشگوار به شرح زیر است:

با توجه به اینکه در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ مطلبی با شماره خبری ۸۲۸۸۴ تحت عنوان پای نوشیدنی محبوب ایرانی به روسیه باز شد به اطلاع میرساند:

شرکت خوشگوار تولید کننده نوشابه کوکاکولا در ایران از سال ۱۳۳۶ تاکنون هیچ گونه صادرات نوشابه کوکاکولا به خارج از کشور ندارد.

این موضوع را طی نامه ای به سازمان توسعه و تجارت یادآور شده ایم امیدواریم مسئولین ذیربط جلوی صادرات غیر قانونی را بگیرند تا ما بیش از پیش بتوانیم در خدمت جامعه و مردم ایران باشیم.

خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی دستور فرمائید نسبت به اصلاح مطلب فوق الذکر اقدام لازم مبذول فرمایند.

با تشکر روابط عمومی شرکت خوشگوار

کوکاکولای ایرانی روسیه

به دنبال حمله ی نظامی روسیه به اوکراین، هزاران شرکت معتبر و شناخته‌ شده ی بین المللی تصمیم به توقف فعالیت خود در کشور روسیه گرفتند که شرکت کوکاکولا نیز یکی از آن ها بود.

شرکت آمریکایی کوکاکولا در خرداد ۱۴۰۱ خروج رسمی خود را از بازار روسیه اعلام کرد. این شرکت در بیانیه ای تأکید کرد دیگر کوکاکولا یا سایر برندهای شرکت کوکاکولا در روسیه تولید یا فروش نخواهد داشت. کوکاکولا ۱۰ کارخانه در روسیه داشت که ۷۰۰۰ نفر در آن ها مشغول کار بودند.

شرکت پپسی، یکی دیگر از تولیدکنندگان نوشابه نیز تصمیم به خروج از روسیه و توقف فروش محصولات در این کشور گرفت.

پس از تعطیلی شرکت کوکاکولا در روسیه، شرکت کوکاکولا اچ‌بی‌سی Coca Cola HBC AG (CCH.L) که از شرکت آمریکایی کوکاکولا جدا است، از آغاز تولید کولای محلی به نام «دوبری کولا» در مسکو خبر داد. کوکاکولا اچ‌بی‌سی همچنین در بیانیه‌ ای اعلام کرد که دوبری کولا هیچ ارتباطی با محصول کوکاکولا یا شرکت کوکاکولا ندارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • خسرو خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    دستهایی که به خون آلوده است …

    • امیر خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

      موافقم.
      خون اوکراینی ها فقط و فقط به دستان آمریکاست.
      اوکراین یکی از مناطق شوروی بوده.
      اندکی قبل از فروپاشی شوروی این منطقه جدا شده.
      حالا آیا روسیه حق نداره اوکراین خودش رو پس بگیره؟ البته که داره.
      حالا یکی هم پیدا میشه میگه اوکراینی ها خودشون دوست دارند توی کشور خیالی اوکراین زندگی کنند!
      باشه رفیق. اما یک سوال؟
      شما ها مگه رفراندوم رفراندوم نمی کنید؟
      خب الان روسیه تو پنج منطقه اوکراین (کریمه و ۴ منطقه فتح شده در جنگ) رفراندوم با حضور شاهدان بین المللی و اروپایی ها و آمریکایی ها گذاشته.
      امکان تقلب هم اصلا به علت حضور این همه شاهد وجود نداشته.
      نتیجه ی این رفراندوم ها چی بوده؟
      اکثریت مردم اوکراین دوست داشتند توی کشور مادر (روسیه) زندگی کنند.
      حالا من این حرف ها رو می زنم برای چی؟
      ۲ تا چیز:
      یک، سناریو اوکراین/ تایوان، دقیقا سناریوی بحرین، استان آذربایجان شمالی، هیرمند، بخش هایی از آرارات و… هست.
      مدعیانِ تهی مغزِ به اصطلاح خردمند و مدافع حقوق بشر؛
      با همین سناریویی که از برای اوکراین و تایوان وجود داره برای ایران و ایرانی تعیین تکلیف خواهند کرد.
      دو، حاکمیت دلقک های آمریکایی در اوکراین، قبل از جنگ اوکراین به شدت ایرانی ستیز بود و پا به پای اسرائیل تحریم ها و قطعنامه ها را جلو می آمد.
      جنگ اوکراین سوای جنگ با ناتو،
      سوای جلوگیری از گسترش بحرین ها،
      یک تسویه حساب شخصی با دولتی که خیلی طول کشید تا داعش را تروریست بشناسد (و همش به عنوان جانشین بشار اسد ازش یاد می کرد) هم هست.

      • مخالف دروغگو خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

        به خاطر چند ریال حقوق مزخرفاتی اینجا نوشتی که مرغ هم خندش میگیره. رفراندوم در شهرهایی که استالین بعد هولودومور و قتل چهار میلیون اوکراینی مردمان روس رو اونجا اسکان داده چه اعتباری میتونه داشته باشه؟ تو به چند مهاجر اجباری روس میگی مردم اوکراین برو خودت رو فریب بده این اکاذیب در حمایت از جنایت فقط به درد توجیه خودت و همکاران بیسوادت میخوره وجدان که نداری حداقل به خاطر چند ریال پول سیاه اکاذیب نشر نکن. زیر اون پیک نیک رو هم خاموش کن انقدر توهم نزنی!

      • امیرمسعود خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

        ساندیست رو بنوش

      • Demir خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

        عجب. اگه اینطوری باشه، بیش از ۳۰ تا کشور میتونن به کشورهای دیگه تحت همین بهانه که «یکروز جزو خاک ما بود» حمله کنن. در تاریخ تحقیق کنی میفهمی. یا بد گولت زدن، یا خبر داری و منافعت ایجاب میکنه. تاوانشو همه پرداخت خواهند کرد من جمله خودت.

      • هادی خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

        جدی ساندیسی که بهتون میدن مگر حجمش چقدره که اینقدر چرند میگی؟ اصلا چند سالته؟ چی میزنی؟ چه جنسی؟ اینا دروغ نیستن. یه چیزی بالاتر از دروغ. فکر کردی تو دنیای اینترنت و عصر ارتباطات میتونی اینقدر راحت مغز نداشته تو بزرگ نشون بدی؟

      • زرتشت خرداد ۲۱, ۱۴۰۲

        …تو اگه یک میلیون نفر از هم وطن های خودش رو هم قتل عام کنه اصلا واسش مهم نیست هرچند که همه اینارو به خاطر پول کثیف مینویسی جامعه تورو قبول نداره مردم از شماها بیزارند

      • پوریا خرداد ۲۱, ۱۴۰۲

        جالبه واقعا ، به گفته شما داره برای برگردوندن مردم شوروی به کشور مادرشون این کارو میکنه ، جک قشنگیه واقعا ، سوالم اینه چرا پس مناطق مسکونی رو بمباران میکنن
        بنظرت اینا به فکر مردم اوکراینن؟؟
        یسری از حقایق کثیفرو نمیشه گفت
        وگرنه حتما به اشتراک میزاشتم

      • شایان خرداد ۲۷, ۱۴۰۲

        آقا‌‌ساندیست‌‌هلو‌یا‌پرتقال‌هردوشون‌از‌۹۹٪ الکل‌هم‌‌توهم‌زا‌تره