اولین تصاویر از تلفات خودروهای زرهی بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین + ویدیو

اولین تصاویر از تلفات خودروهای زرهی بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین + ویدیو

در شرایطی که اوکراین به ضدحمله بزرگ خود در مناطق زاپوریژیا و دونتسک ادامه می دهد، اولین تصاویر از خودروهای زرهی M4A2-ODS Bradley اهدا شده توسط ایالات متحده و تانک های لئوپارد آلمانی منتشر شده است. در یکی از این تصاویر که توسط کانال های طرفدار روسیه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان داده می شود که نیروهای اوکراینی ظاهراً چهار خودرو M2 Bradley و یک تانک Leopard 2A6 و همچنین یک خودرو مین روب BMR-2 را در جریان حمله به منطقه زاپوریژیا رها کرده اند. صحت این تصاویر توسط گروه اطلاعات منبع باز Oryx تایید شده است. این سازمان از آغاز جنگ روسیه و اوکراین به انتشار اطلاعات مربوط به خودروهای نظامی نابود شده، آسیب دیده و به غنیمت گرفته شده دو طرف پرداخته و تنها اطلاعات تلفاتی را منتشر کرده که با تصویر توانسته آن ها را صحت سنجی نماید.

اولین تلفات خودرهای بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین

به ادعای کانال تلگرامی روسی Warrior DV، این خودروهای زرهی متعلق به ارتش اوکراین در جریان تلاش برای نفوذ به خطوط دفاعی روس ها در جنوب شهر مالایا توکماچکا هدف قرار گرفته اند. الیور الکساندر، بازرس مستقل منبع باز گفته است که بعد از دیدن ویدیوهای مربوط به این حادثه که شبیه از دست رفتن چهار خودرو Bradley، یک تانک لئوپارد و یک خودرو مین روب زرهی BMR-2 است، ۴ دستگاه M2A2 Bradley دیگر نیز به همان نقطه رفته و متحمل تلفاتی شده اند. راب لی تحلیل گر نظامی نیز گفته است که به نظر می رسد برخی از این خودروهای نظامی در اثر برخورد با مین دچار صدمه شده اند. پنتاگون از اظهارنظر در مورد صدمه دیدن یا نابودی خودروهای زرهی بردلی یا افتادن احتمالی آن ها به دست نیروهای روسی امتناع کرده است.

اولین تلفات خودرهای بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین

یک ویدیو دیگر در کنار تصاویری مشابه، از بردلی های آسیب دیده در اوکراین منتشر شده است. کانال های تلگرامی روسی مدعی شده اند که دستکم ۶ خودرو بردلی در جریان این نبرد از بین رفته اند. دیدن چنین تلفاتی از جانب نیروهای اوکراینی قابل پیش بینی بود زیرا آن ها بدون پشیتبانی هوایی، در منطقه ای دست به ضدحمله زده اند که روسیه انتظار آن را داشت و از ماه ها قبل برای چنین شرایطی آماده شده بود، از جمله از طریق مین گذاری و ایجاد موانع متعدد. باید دید که در روزهای آینده این ترند نابودی خودروهای زرهی اهدایی غرب به اوکراین ادامه خواهد داشت یا خیر. هنوز مشخص نیست که این خودروهای زرهی نابود شده به حال خود رها شده یا نیروهای اوکراینی آن ها را به پشت جبهه بازگردانده اند.

اولین تلفات خودرهای بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین

اولین تلفات خودرهای بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین

اولین تلفات خودرهای بردلی و تانک لئوپارد در اوکراین

به خاطر قدرت آتش، قدرت مانور و توان بقای قابل توجهشان، خودروهای بردلی از موارد کلیدی اهدا شده به اوکراین برای بازپس گیری قلمروی تصرف شده این کشور توسط روسیه به شمار می آیند. ایالات متحده ۱۰۹ دستگاه از نسخه M2A2-ODS Bradley و چهار نسخه B-FIST را در اختیار اوکراین قرار داده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سلیمان خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    غفور غفور😂😂

  • مصطفی خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    این بود تانک لئوپارد؟
    این تانک که با یک پهپاد شاهد (یا همان لنست) پودر و منهدم شد