علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی | ۵ مشکل رایج

علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی | ۵ مشکل رایج

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر رنگ‌های صفحه نمایش تغییر کرد، نمایشگر گوشی باید عوض شود! عموما در پاسخ به سوال «علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی چیست؟» تعمیرکاران می‌گویند صفحه نمایش باید عوض شود. البته ۵ دلیل شایع برای تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبر هستید. پس از مطالعه این مقاله با اصلی‌ترین دلایل تغییر رنگ نمایشگر آشنا می‌شوید و شاید اصلا نیازی به تعویض صفحه نمایش نداشته باشید. خواندن این مقاله فقط چند دقیقه زمان نیاز دارد؛ اما از هزینه‌های هنگفت تعمیر گوشی نجاتتان می‌دهد.

بروزرسانی نرم افزاری؛ شایع‌ترین دلیل تغییر رنگ صفحه نمایش

کمپانی‌های گوشی‌سازی مانند سامسونگ، شیائومی و اپل، هر ساله آپدیت جدیدی برای سیستم‌عامل خود ارائه می‌دهند. طی آپدیت‌های نرم‌افزاری مشکلات سیستم‌عامل قبلی حل می‌شود، اما احتمال بروز مشکلات جدیدی به‌خصوص در نمایشگر گوشی وجود دارد. برای مثال طبق آخرین آپدیت MIUI14 شیائومی، گوشی‌های پرچمدار ۱۳ با مشکل اتصال بلوتوثی مواجه شدند.

بروز مشکلات در رنگ‌های صفحه نمایش به خاطر آپدیت امری کاملا طبیعی است که با یک ریست ساده حل می‌شود. هرگاه بعد از آپدیت نرم‌افزاری، گوشی سامسونگ یا شیائومی شما دچار تغییر رنگ نمایشگر شد، با نگه داشتن دکمه پاور و لمس عبارت Reset، گوشی هوشمندتان را ری‌استارت کنید. ناگفته نماند اگر گوشی شما قدیمی باشد، از رده آپدیت خارج می‌شود. در این زمان نیاز به خرید یک گوشی نو دارید؛ در چنین مواقعی لیست قیمت گوشی هماهنگ با تغییرات بازار به شما کمک می‌کند تا گوشی جدیدتان را با بهترین قیمت خریداری کنید.

مشکلات کالیبراسیون صفحه نمایش گوشی؛ عامل خطا در نمایش رنگ‌ها

طی فرایند کالیبره‌سازی گوشی، تاچ صفحه نمایش نسبت به لمس حساس‌تر شده و به نوعی عملکرد پیکسل‌ها پیکربندی می‌شود. این پروسه در گوشی‌های شیائومی و سامسونگ با پنل نمایشی AMOLED بیشتر دیده می‌شود که به‌دنبال آن مشکلات تغییر رنگ نمایشگر نیز افزایش می‌یابد.

گاهی اوقات ممکن است مراحل کالیبراسیون صفحه نمایش نادرست باشد یا به‌خوبی پیش نرود که معمولا شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ مانع عرضه این گوشی‌ها به بازار می‌شوند. علت کالیبراسیون نامناسب ممکن است نقص‌ فنی تولید یا مشکل در قطعات مصرفی باشد که در این صورت باید گوشی را به گارانتی ارجاع دهید. باتوجه‌به قیمت گوشی های سامسونگ سری a نسبت به رقبا، این خانواده تنها گوشی‌های بدون مشکلات کالیبراسیون هستند.

سوختن قسمتی از نمایشگر گوشی؛ دلیل احتمالی تغییر رنگ

معمولا تصور می‌شود علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی، سوختن صفحه نمایش گوشی است؛ اما این اتفاق به‌ندرت می‌تواند عامل تغییر رنگ صفحه نمایش باشد؛ زیرا در صورت سوختن نمایشگر، بخش بزرگی از صفحه سیاه شده و تصاویر تک‌رنگ نمایش داده نمی‌شود. البته اگر قسمتی از صفحه نمایش شما توانایی پردازش رنگ را ندارد و رنگ‌های اصلی زرد، قرمز یا آبی را به‌صورت واحد نشان می‌دهد، نمایشگر گوشی دچار Screen Burn-in یا سوختگی صفحه نمایش شده است.

همانطور که مشکلات کالیبراسیون در گوشی‌های سری a‌ کمتر دیده می‌شود، سوختگی صفحه نمایش در گوشی‌های شیائومی به‌ندرت اتفاق می‌افتد. اگر قصد خرید گوشی با عمر طولانی را دارید، پیشنهاد ما شیائومی است و برای اطلاع از قیمت‌ها، می‌توانید از لیست قیمت گوشی شیائومی در سایت فروشگاه آمیتیس استفاده کنید.

علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی | 5 مشکل رایج

آسیب فیزیکی؛ علت تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی شیائومی

آسیب فیزیکی عامل بسیاری از مشکلات گوشی‌های هوشمند امروزی است. برخورد با زمین یا ضربه دیدن تلفن همراه، به اجزای زیرین نمایشگر آسیب می‌رساند. آسیب فیزیکی ممکن است منجر به بی‌نظمی در نمایش رنگ‌های صفحه نمایش شود.

اگر پس از ضربه فیزیکی روی صفحه نمایش گوشی با خطوط تیره‌ یا دایره‌های مشکی مواجه شده‌اید، نمایشگر گوشی شما بر اثر فشار وارده دچار اختلال خواهد شد که باید آن را تعمیر کنید. البته آسیب فیزیکی شدید شکستگی قاب پشتی را به همراه دارد.

خرابی قطعات نمایشگر؛ علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی

یکی از دلایل تغییر رنگ صفحه گوشی شیائومی خرابی قطعات صفحه نمایش است. با گذشت زمان، احتمال خراب شدن اجزای نمایشگر گوشی بالا می‌رود که خود عاملی برای کاهش دقت رنگ گوشی محسوب می‌شود. این امر در گوشی‌هایی که از زمان تولید آن‌ها ۶ سال می‌گذرد، دیده می‌شود و استثنایی در برندها یا کشور تولیدکننده وجود ندارد.

از تاثیرات کهنه شدن نمایشگر گوشی می‌توان به تغییر رنگ نمایشگر، کاهش روشنایی رنگ‌ها و مشاهده رنگ‌های سرد یا تغییرات کلی در رنگ‌های صفحه نمایش اشاره کرد.

علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی | 5 مشکل رایج

اگر نمایشگر گوشی شما بدون دلیل خاموش شده، به فکر خرید گوشی نو باشید

دلایلی که در این مقاله بررسی کردیم، اصلی‌ترین علت‌های تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ و شیائومی هستند. درصورتی‌که گوشی شما بدون هیچ مشکل قبلی و به‌صورت ناگهانی خاموش شده است، به فکر تعمیر گوشی نباشید؛ زیرا هزینه تعویض نمایشگر با خرید یک گوشی نو برابری می‌کند!

برای خرید گوشی از برندهای سرشناس بازار مانند سامسونگ، شیائومی یا اپل، به فروشگاه معتبر آمیتیس سر بزنید. آمیتیس با سابقه چندین سال در حوزه فروش گوشی، نیاز مشتریان را می‌شناسد. به همین خاطر تنوع گسترده‌ای در قیمت و محصولات فروشگاه اینترنتی آمیتیس دیده می‌شود. هرآنچه که شما از تکنولوژی نیاز دارید، مانند ایربادها، ساعت‌های هوشمند، برندهای مختلف تلفن همراه و انواع مختلف تبلت در فروشگاه آمیتیس موجود است و می‌توانید با بهترین قیمت محصولات موردنظرتان را خریداری کنید.

بدون نظر

ورود