کالابرگ الکترونیکی کی شارژ می شود؟ جزییات طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک اول

کالابرگ الکترونیکی کی شارژ می شود؟ جزییات طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک اول

پس از مدت ها کش و قوس و گمانه زنی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که امشب کالابرگ الکترونیکی به ازای هر فرد در ۳ دهک اول، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم از امروز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه اجرا شد. بر این اساس از امروز طرح کالا برگ الکترونیکی شامل ۳ دهک اول تا سوم معادل جمعیتی ۲۵ میلیون نفر می‌شود. این در حالی است که پیش تر شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌شد.

کالابرگ الکترونیکی کی شارژ می شود؟

علیرضا عسگری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه خبری گفت: به ازای هر فرد در ۳ دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان کالا برگ الکترونیکی داده می‌شود. هزینه کرد آن اختیاری است و افراد پس از شارژ این کالا برگ که امشب خواهد بود می‌توانند مبادرت به خرید ۱۱ قلم کالا اساسی کنند.

حامد کرمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم درباره جزئیات این خرید عنوان کرد: افراد می‌توانند تا سقف ۴۰۰ هزار تومان خرید کالاهای اساسی (۱۱ قلم) داشته باشند یا با خرید ۳۲۰ هزار تومان باقی پول را به شکل نقدی برداشت کنند.

گفتنی است کالابرگ الکترونیکی شامل برنج، روغن، قند، شکر، حبوبات، مرغ، گوشت قرمز منجمد، شیر، پنیر، ماست، ماکارونی و گوشت مرغ می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی کی شارژ می شود؟

عسگریان عنوان‌کرد: ۷۰ هزار فروشگاه کالاهای یارانه‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهند، از این رو مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه هایی که کارتخوان دارند از کالاهای اعلامی خرید کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ یارانه یک ماه زودتر به حساب دهک های اول تا سوم واریز می شود، گفت: این مبلغ قابل برداشت نقدی نیست، بلکه خانوارها فقط می توانند با مراجعه به فروشگاه های لازم خرید را انجام دهند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که خانواده ای خرید انجام نداد، همزمان با واریز یارانه می‌تواند مبلغ را به صورت نقدی برداشت کند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: شرکت در طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است و خانواده‌ها می توانند خودشان خرید کالا یا مبلغ نقدی یارانه را انتخاب کنند، ضمن اینکه یارانه نقدی قطع نمی شود.

کالابرگ الکترونیکی کی شارژ می شود؟

عسگریان با بیان اینکه برای خرید کالاها از کالابرگ الکترونیک نیاز به همراه داشتن کارت بانکی نیست، گفت: سرپرست خانوار با همراه داشتن تلفن همراه معمولی نیز می تواند خرید را انجام دهد و از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ کد خرید را اعلام کند.

وی خاطرنشان‌کرد: خانواده‌ها با مراجعه به سامانه شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان – فارا (sfara.ir) نرم‌افزار «شما» (شبکه ملی اعتبار) را نصب کنند و با روشن کردن موقعیت مکان‌یاب، نزدیک‌ترین فروشگاه در محل زندگی خود را مشاهده و برای خرید به آنجا مراجعه کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود