ماجرای ساخت و پلمپ ساختمان لاکچری «سلام» و حواشی آن + ویدیو

ماجرای ساخت و پلمپ ساختمان لاکچری «سلام» و حواشی آن + ویدیو

انتشار ویدیویی از ساختمان اداری «سلام» در فضای مجازی که در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی ساخته شده است، با اشاره به غیرقانونی بودن ساخت آن و پلمپ و فروش آن در دولت سیزدهم، خبرساز شد. 

ساختمان اداری «سلام»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، ساختمان لاکچری «سلام» همان ساختمانی است که حسن روحانی در سال پایانی دولتش به‌منظور استقرار پس از دوران ریاست‌جمهوری با وجود مخالفت شهرداری و به‌صورت غیرقانونی ساخت.

ساختمان اداری سلام

این خبرگزاری اعلام کرد که دولت سیزدهم بلافاصله پس از استقرار، این ساختمان را پلمب و اقدامات لازم برای فروش این ساختمان فوق‌لاکچری را آغاز کرد و قرار است درآمد حاصل از فروش این ملک، صرف مناطق محروم شود.

ساختمان لوکس «سلام» ملکی ۵ طبقه در محله جماران تهران است که دو طبقه آن زیر همکف قرار دارد. این ساختمان ۳ آسانسور عمومی و یک آسانسور اختصاصی دارد که مستقیم از پارکینگ برای شخصیت اصلی مستقر در ساختمان تعبیه شده است. استخر و سونای اختصاصی یکی دیگر از امکانات ساختمان است که بعد از توقف روند واگذاری ساخت و تصاحب آن نیمه‌کاره ماند.

ساختمان اداری «سلام»

به گزارش همشهری آنلاین، ساختمان سلام ۲۵ سالن و اتاق اختصاصی دارد که تمامی تجهیزات آن از بهترین برندها تهیه شده و در واقع یکی از خوش‌ساخت‌ترین ساختمان های اداری منطقه جماران است.

این ساختمان پرحاشیه این روزها مجدد نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. اواخر دولت دوازدهم بود که ساخت و ساز غیرقانونی یک طبقه اضافه بالای این ساختمان لوکس و افشای آن توسط رسانه‌ها کار را به شورای شهر کشاند. این ساختمان پیش از این در زمان آغاز ساخت، در سال ۹۳ صدای بسیاری را درآورده بود. گودبرداری بسیار عمیق همسایه‌ها را شاکی کرده بود و ساخت طبقات غیرمجازش، شورای شهر و شهرداری را.

ساختمان اداری «سلام»

به گزارش همشهری آنلاین، بلافاصله بعد از استقرار دولت سیزدهم عملیات ساخت و ساز در این ساختمان از جمله ساخت استخر و سونا در آن متوقف شد. گفته می شود مبلغی که صرف هزینه ساخت و ساز ساختمان سلام شده، در اسناد حساب و کتابهای مالی نهاد در اسناد پرداخت، وجود نداشته و به گفته منابع آگاه توسط پیمانکاران مسکن و شهرسازی ساخته شده است.

ساختمان اداری «سلام»

پس از انتشار این ویدیو در فضای مجازی، کاربران توییتر نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. برخی معتقد بودند که انتشار این اخبار در واکنش ها به ادعاهای وحید اشتری درخصوص سید مهدی خاموشی بوده است. 

لازم به ذکر است که سازمان اوقاف کشور و همچنین اداره کل اوقاف استان قزوین با انتشار بیانیه هایی جداگانه، واگذاری موقوفه ی مذکور به عروس سید مهدی خاموشی، مونا چایچیان را تأیید کرده اما فرآیند این واگذاری را قانونی و زمان آن را مربوط به پیش از انتصاب حجت الاسلام خاموشی به ریاست سازمان اوقاف کشور عنوان کرده اند. در این بیانیه ها همچنین به اقدام قانونی علیه ادعای وحید اشتری تأکید شده است.

ساختمان اداری «سلام»

برخی از کاربران هم در دفاع از ساخت ساختمان «سلام»، اظهار داشتند که در نهایت این ساختمان اداری متعلق به دولت بوده است و پول بیت المال برای مصارف شخصی خرج نشده است. 

کاربران دیگری هم به مبارزه با فساد با هر شخصی، فارق از موقعیت و جناح تاکید کردند. 

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • ارژنگ خرداد ۳۰, ۱۴۰۲

    کشور افتاده دست یه عده راهزن 😠

  • امیر محمد ریاحی تیر ۴, ۱۴۰۲

    حیف که دولت سیزدهم این ساختمان را به روحانی نداد .در کارهای علمی وپژوهشی اش اخلال ایجاد شده . حسن روحانی تا زمان مرگش ،عنوان رئیس جمهور سابق دارد وقائدتا” میخواسته در این ساختمان باشد . نفع این ساختمان برای کسی است که میخواسته استفاده می کند،اینکه جزء اموال دولت است ،نه فرقی به حال مردم دارد نه نفعی برای دولت سیزدهم