از تایلند دست خالی برنگرد!

از تایلند دست خالی برنگرد!

کشور تایلند یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا است که ارزشمندترین فرهنگ و آثار و همچنین هویتی منحصر به فرد دارد. با سفر به تایلند می‌توانید از معماری خیره‌کننده، طبیعتی باشکوه، مردم دوست‌داشتنی و غذاهای لذیذ آن لذت ببرید. سوغاتی، از دغدغه‌های اصلی گردشگران در سفر به هر نقطه از جهان است. تقریباً اغلب سوغات تایلند، جلوه‌ای از سنت، مذهب، طبیعت و هنر تایلند را به نمایش می‌گذارند. زمانی که به تایلند شگفت انگیز سفر می‌کنید، تصمیم‌گیری در مورد سوغاتی از میان سوغاتی‌ها متنوع زیبای آن می‌تواند کمی سخت باشد. در همین راستا، در ادامه این مطلب، ۱۰ مورد از برترین و محبوب‌ترین سوغات تایلند که حتماً باید از تایلند خریداری کرده و به خانه ببرید، معرفی شده است.

ابریشم تایلندی و لباس‌های سنتی تایلندی

مهم نیست که سوغات تایلند چقدر متنوع است، لباس‌های سنتی تایلندی و ابریشم‌های معروف آن، سوغاتی‌هایی هستند که حتماً باید آن‌ها را بخرید. در تایلند می‌توانید لباس، پیراهن، روسری و روبالشی، کیف پول و دیگر محصولاتی که همگی بافته شده از بهترین نخ‌های این ابریشم معروف به صورت دستی هستند را پیدا کنید. این ابریشم‌های تایلندی که با طرح‌های پیچیده بافته شده‌اند، از کرم‌ها و کاترپیلارهایی هستند که از توت تغذیه می‌کنند. ابریشم تایلندی که در لباس‌های تایلندی زیبایی تایلند را خلاصه می‌کند، یکی از بهترین سوغات تایلند است که می‌توانید برای خانواده، دوستانتان و یا خودتان تهیه کرده و دست پر به کشورتان برگردید.

بهترین مکان‌ها برای خرید ابریشم تایلندی: فرودگاه بانکوک و محله چینی بانکوک (Yaowarat).

ادویه‌های تایلندی

پس از بازگشت از تایلند، حتماً دلتان برای عطر‌های بی نظیر یا غذاهای دریایی خوش طعم آن تنگ خواهد شد. ادویه‌های تایلندی، منبع این عطر و طعم بی نظیر هستند. غذاهای تایلندی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان معرفی کرد که با عطر و طعم معطر خود، گردشگران را به خود علاقه‌مند کرده‌اند. این به دلیل طعم منحصر به فرد ادویه‌هایی است که توسط خاک مغذی تایلند غنی شده و در غذا‌ها به کار برده می‌شوند. اگر در سفر به تایلند از ادویه‌های متنوع آن خریده و به خانه ببرید، می‌توانید حواس خود را به تایلند بازگردانده و فضای تایلند را در خانه خود تداعی کنید. فلفل قرمز، تخم گشنیز، جوز هندی، میخک، دارچین، بادیان ستاره‌ای، خاکستر خاردار و فلفل بلند برخی از ادویه‌های رایج و محبوبی هستند که در بازارهای خیابانی تایلند می‌توانید پیدا کنید.

بهترین مکان‌ها برای خرید ادویه تایلندی: بازار‌های محلی، بازار هند کوچک (فاهورات) و بازار چاتوچاک.

توریک، شرکت گردشگری معتبری است که در زمینه ارائه خدمات متنوع مربوط به ویزا مانند اخذ ویزای کشور‌های مختلف مانند ویزای تایلند، فعالیت می‌کند.

محصولات اسپا تایلندی

تایلند به معابد و ماساژهای آرامش بخش در سالن‌های اسپا شهرت دارد. به طوری که مطمئناً بعد از ترک تایلند، دلتان برای روغن‌های ماساژ اصل و با‌کیفیت، شمع‌های معطر و حمام‌های آرامش بخش آن، تنگ خواهد شد. از آنجایی که نمی‌توانید تایلند و سالن‌های اسپای آن را به خانه بیاورید، در عوض می‌توانید محصولات و ابزارهای مخصوص اسپا را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. این محصولات که بسیار آرام‌بخش بوده و برای پوست نیز مفید هستند را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین سوغاتی‌های تایلند معرفی کرد.

بهترین مکان‌ها برای خرید محصولات اسپا: فروشگاه‌های Bath and Bloom، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مانند تاپ، Big C و Rimping Harnn.

صابون‌های کنده‌کاری شده

تایلند به‌خاطر صابون‌هایی با کنده‌کاری‌های هنری معروف است که به طرز خیره کننده‌ای زیبا هستند. این صابون‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. علاوه بر شکل زیبا و خیره کننده، رایحه زیبای این صابون‌ها نیز شما را به خرید آن‌ها به عنوان یکی از سوغاتی‌های تایلند برای عزیزانتان ترغیب می‌کنند.

بهترین مکان‌ها برای خرید صابون‌های کنده‌کاری شده: یکشنبه بازار واکینگ استریت در چیانگ مای، مرکز خرید Mahboonkrong و مرکز خرید MBK Center.

کیف‌های دست ساز

کیف‌های دست ساز یکی از محبوب‌ترین سوغات تایلند هستند که بافت، رنگ و طرح آن‌ها نمایانگر زیبایی طبیعی تایلند است. این کیف‌های دست ساز که دوستدار محیط زیست هستند، در بین گردشگران بسیار محبوب بوده و از سوغاتی‌های پرطرفدار تایلند به شمار می‌آیند . در میان کیف‌های دست ساز تایلندی، تنوع و اندازه‌های بسیار مختلفی وجود دارد که تمام سلیقه‌ها و انتظارات را برآورده می‌کند.

بهترین مکان‌ها برای خرید کیف‌های دست ساز: مرکز خرید Mahboonkrong یا MBK Center، محله چینی بانکوک (Yaowarat)، بازار چاتوچاک، بازار خیابانی Sukhumvit، مرکز خرید پلاتینیوم و بازار Bon Marche.

صنایع دستی و عتیقه‌جات

مغازه‌ها و بازارهای صنایع دستی محلی برای فروش ظروف مختلف معروف تایلندی مانند ظرف‌های لاکی، ظروف سفالی یا ظروفی با کنده کاری‌های چوبی هستند. از شناخته‌شده‌ترین ظروف تایلندی می‌توان به ظرف چانگ لون، نوعی ظرف تایلندی که با پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود، و همچنین ظرف هوی چو که ساخته شده از یک نوع خاص خرچنگ است، اشاره کرد که یک سوغاتی عالی از تایلند هستند. عتیقه‌های تایلندی ظریف و بسیار قدمتی هستند که اگرچه قیمت زیادی دارند، اما این چیزی است که آنها را به سوغاتی‌های ارزشمند و به یاد ماندنی تبدیل می‌کند. با خرید عتیقه از تایلند، می‌توانید آن‌‌ها را در دکوراسون منزل خود استفاده کرده و در خانه خود فضایی تایلندی ایجاد کنید.

بهترین مکان‌ها برای خرید صنایع دستی و عتیقه جات: محله چینی بانکوک (Yaowarat)، روستای Shilom، بازار Chatuchak

اگر با خواندن این مطلب علاقه‌مند به سفر به تایلند شدید، می‌توانید به توریک، شرکت گردشگری فعال در زمینه ارائه ویزای کشور‌های مختلف مانند ویزای سنگاپور، ویزای دبی، ویزای اندونزی و …، مراجعه کنید.

نقره تایلندی

تایلند کشوری است که در آن هنر و آثار هنری در همه جا به چشم می‌خورند. ظروف نقره به عنوان یکی از سوغات تایلند، می‌تواند گواه این موضوع باشد. ظروف نقره‌ای تایلندی نه تنها ارزان هستند، بلکه دارای طرح‌های خاص و زیبایی نیز هستند که شما را به خرید بیشتر جذب می‌کنند. اگر به شمال تایلند سفر کنید، می‌توانید دستبند، انگشتر و گردنبند نقره با خلوص ۹۹ درصد را که توسط قبایل این منطقه ساخته شده است را خریداری کنید. البته پیش از خرید، جهت اطمینان از خلوص، بررسی کنید که حتماً جواهرات دارای مهر ۰.۹۲۵ که نشان دهنده خلوص آنها است را دارا باشند. بهترین مکان‌ها برای خرید نقره: جاده خائو سان، جاده چاروئن کرونگ، جاده سیلوم، بازار چاتوچاک.

نودل

همان طور که گفته شد، تایلند برای غذاهای خوش طعم و خاصی که دارد شناخته می‌شود. بنابراین قطع به یقین یکی از سوغاتی‌های محبوب و معروف آن می‌تواند مواد غذایی مانند نودل باشد. اگر در سفر به تایلند یک مرتبه نودل‌های فنجانی‌ را امتحان کنید، مطم باشید نمی‌توانید بدون خرید تعدادی از آن به خانه برگردید. Mama’s TomYum و YumYum’s Pork، قارچ Shiitake، غذاهای دریایی سوکی و ماهی قزل آلا و برنج تایلندی، غذاهایی هستند که سوغاتی محبوب تایلند بوده و طعم آن‌ها هرگز از یاد شما نخواهد رفت. بهترین مکان‌ها برای خرید نودل تایلندی: فروشگاه Eleven Minimart، فروشگاه سوانسون، بازار چیانگ مای، سوپرمارکت‌های زنجیره ای مانند Top، Big C و Rimping MBK Mall.

روغن نارگیل و محصولات آن

تایلند یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهانی محصولات روغن نارگیل اصل است که در عین حال، کمک زیادی به اقتصاد تایلند نیز می‌کند. محصولات روغن نارگیل که معطر، مغذی و ارگانیک تولید می‌شوند، دارای فواید بسیاری هستند که از این رو، یک سوغات تایلند بسیار عالی به شمار می‌آیند. روغن نارگیل در تولید محصولات مختلفی چون روغن مو، محصولات حمام، لوسیون‌ها، مرطوب کننده یا حتی ضد آفتاب که محصولات زیبایی هستند، استفاده می‌شود. بهترین مکان‌ها برای خرید محصولات نارگیل: فروشگاه سوانسون، بازار کشاورزان بانکوک، بازار کلانگسون و بازار چاتوچاک.

پماد Tiger Balm

Tiger Balm پمادی است که برای تسکین درد و التهاب ناشی از نیش پشه و سایر حشرات مانند ساس استفاده می‌شود. این بهترین پماد تایلندی است که برای تنش عضلانی و تسکین سردرد استفاده می‌شود و معمولاً توسط متخصصان ورزش موی تای برای کاهش درد و شل شدن عضلات به کار برده می‌شود. Tiger Balm را هم می‌توان یکی از بهترین سوغاتی‌های تایلند به حساب آورد. بهترین مکان‌ها برای خرید Tiger Balm: سوپرمارکت ماکسوالو، سوپرمارکت تسکو لوتوس، سوپرمارکت ماکرو، بازار چاتوچاک.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود