اولین اظهارات علی اکبر رائفی پور از عربستان؛ دلیل ممنوع الخروجی او چیست؟ + ویدئو

اولین اظهارات علی اکبر رائفی پور از عربستان؛ دلیل ممنوع الخروجی او چیست؟ + ویدئو

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروجی علی اکبر رائفی پور از عربستان حواشی زیادی ایجاد کرده است. این نظریه پرداز جنجالی که برای به جای آوردن مناسک حج به مکه رفته بود، برای خروج از این کشور با مشکل مواجه شده است. حالا یک فایل صوتی از اولین اظهارات رائفی پور از عربستان منتشر شده که در آن از سختگیری و «امر و نهی» عربستانی ها گله می‌کند.

رائفی پور در این فایل صوتی که به‌صورت تقطیع شده منتشر شده می‌گوید: «یک بار برای همیشه این موضوع باید حل شود و ایرانیانی که در این مراسم شرکت می‌کنند نباید هرلحظه از ترس اینکه مبادا اتفاقی بیفتد، خود و خانواده‌شان تن و بدنشان بلرزد.»

او که از سختگیری های عربستانی گله می‌کند و می‌گوید «خیلی امر و نهی می‌کنند» ادعا می‌کند تمام قوانین را رعایت کرده است. رائفی پور سپس عراق و عربستان را با هم مقایسه کرده و می‌گوید «بعد از ۸ سال جنگ با عراق و رفتن صدام یک بار برای همیشه مشکل ما با عراق حل شد و امروز میلیون ها زائر از ایران به عراق و از عراق به ایران می‌روند.» او سپس می‌گوید حالا یک بار برای همیشه مشکل با عربستان هم باید حل شود.

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

رائفی پور ادعا می‌کند که در عربستان تغییراتی آغاز شده و برخی در برابر این تغییرات دارند شیطنت و مقاومت می‌کنند. او در جای دیگری می‌گوید: «در این روزها عمده اخبار، زرد و غلط و نادرست و شایعات و دروغ توسط رسانه هایی بوده که وقتی نگاه می‌کنی یا به صهیونیست‌ها برمی‌گردد یا به دشمنان دو کشور.»

چرا عربستان رائفی پور را ممنوع الخروج کرد؟

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

از زمان آغاز انتشار این خبر گمانه زنی های زیادی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی درباره علت ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان مطرح شد؛ از «توهین به همسر پیامبر» تا «سفر با پاسپورت جعلی» و «ویدئوهایی با محتوای ضدعربستان سعودی». اما هنوز دلیل واقعی ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان مشخص نیست.

تا دیروز توضیح رسمی در این باره داده نشد اما روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه رسما مشکل پیش‌آمده برای رائفی‌ پور در عربستان را تایید کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با تکذیب خبر بازداشت علی‌ اکبر رائفی‌ پور و پیگیری وزارت خارجه درباره پرونده او گفت: «او به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می‌شود. سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و سفارت ایران در ریاض در تماس و گفتگو با مقامات و بخش‌های ذیربط دولت عربستان، موضوع را پیگیری و اقدامات حمایتی خود را به منظور رفع مشکل انجام دادند.»

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تاکید بر لزوم رفع مشکل ایجاد شده برای علی اکبر رائفی‌ پور عنوان کرد که رایزنی‌های بی وقفه برای بازگشت «این چهره فرهنگی» به کشور در حال انجام است. محمدمهدی اسماعیلی در تماس با رئیس سازمان حج و زیارت که در عربستان حضور دارد، بر پیگیری جدی برای بازگشت علی اکبر رائفی پور تاکید کرد.

همچنین مهدوی، مسئول دفتر علی‌ اکبر رائفی‌ پور جزئیاتی درباره ممنوع‌ الخروجی رائفی‌ پور در عربستان مطرح کرد. او گفت: «پاسپورت علی‌اکبر رائفی پور با همین نام و به‌صورت عادی بوده است. رائفی پور همراه با شخصیت‌های مهم و نمایندگان مجلس به عربستان رفته و هنگام سوار شدن به هواپیما، طرف عربستانی مانع سوار شدن او به هواپیما شده و گفته تصویر او استعلام نمی‌شود.»

او همچنین گفت قرار است امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، شخصا با وزیر خارجه عربستان درباره پرونده رائفی‌ پور رایزنی کند.

واکنش «مصاف» به ممنوع الخروجی علی اکبر رائفی پور از عربستان

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

در همین راستا موسسه مصاف متعلق به رائفی پور که مخفف «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» است، دو روز پیش اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن مدعی شد برخی عناصر دولت سعودی برخلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌ الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

بیانیه موسسه مصاف به این شرح است:

به‌اطلاع مردم شریف ایران می‌رسانیم که برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

لازم به ذکر است رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین نداشته، در فرودگاه جده از خروج ایشان جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت ایشان شده‌اند.

هرچند ایشان هنوز در عربستان ممنوع‌الخروج هستند اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسول‌گری و در سلامت کامل می‌باشند.

ضمنا تمام شایعات و بهانه‌های منتشرشده برای ممنوع‌الخروجی ایشان فاقد اعتبار است.

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

پیش‌تر شایعه شده بود که رائفی‌ پور به دلیل توهین به مقدسات اهل سنت و توییت کردن برخی سخنان جنجالی درباره مقامات عربستانی، ممنوع‌ الخروج و سپس بازداشت شده است. همچنین برخی داشتن پاسپورت جعلی و یا درگیری با یک راننده تاکسی را دلیل این ماجرا دانسته بودند.

روابط عمومی موسسه متعلق به رائفی‌ پور اما همه این موارد را تکذیب کرد و نوشت: «استاد رائفی‌ پور در طول حضورشان در سرزمین وحی به مقدسات اهل‌ سنت اهانت نکرده‌اند و توصیه‌شان به حفظ وحدت و احترام به اهل‌سنت و مقدساتشان بوده است. موضوع وجود شاکی خصوصی و درگیری با یک راننده تاکسی نیز اساسا کذب محض است.»

«مصاف» همچنین ادعای گذرنامه جعلی رائفی‌پور را هم تکذیب و آن را نوعی شوخی قلمداد کرد؛ «اگر گذرنامه استاد رائفی‌ پور مشکلی داشت، ایشان از ابتدا نمی‌توانستند وارد خاک عربستان شوند و ۴۰ روز با این گذرنامه تردد نمایند.»

نکته جالب در بیانیه موسسه مصاف متعلق به علی‌اکبر رائفی دعوت دوستداران او به آرامش و تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و عربستان است. مصاف نوشته است: «هرگونه توهین به مقامات ایرانی یا سعودی، برگزاری تجمع، تحصن و هر کنشگری را که منجر به تخریب روابط بین دو کشور شود، مردود است. عده‌ای در حال تلاش برای تخریب روابط دو کشور هستند. موضع استاد در این مسئله کاملا روشن و شفاف است. ایشان قبلا بار‌ها حمله به سفارت عربستان را مردود و در صحبت‌های جدید و توییت‌های اخیرشان هرگونه اخلال در روابط بین دو کشور را خواست صهیونیست‌ها و به‌نفع آن‌ها دانسته‌اند.»

ویدئوی جنجالی رائفی پور و اظهارنظر او درباره نقض حقوق بشر در عربستان سعودی

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

پس از این اتفاقات ویدئویی از تحلیل علی اکبر رائفی پور که خود را «پژوهشگر عرصه آخرالزمان» و «آنتی صهیونیسم» می‌خواند، درباره انتقال کریستیانو رونالدو به عربستان نیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی داشته است. در این ویدئو رائفی پور دولت عربستان سعودی را یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر خوانده و با ضدصهیونیست خواندن کریستیانو رونالدو، انتقال او به تیم النصر را در جهت اهداف سیاسی می‌داند. این ویدئو را در ادامه ببینید.

پس از این اتفاقات، یکی از اکانت های هواداران رائفی پور در توییتر پستی منتشر کرد که واکنش های زیادی دریافت کرد و با طعنه‌های کاربران روبه‌رو شد. در این توییت نوشته شده:

الان وقت عقده گشایی سیاسی نیست.

یک ایرانی به‌صورت غیرقانونی ممنوع‌الخروج شده توسط سعودی‌ها

باید از این ایرانی دفاع کرد بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی.

ماجرای ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان چیست؟

هواداران رائفی پور که اغلب از او با لفظ «استاد» یاد می‌کنند، با هشتگ «رائفی پور تنها نیست» و پست های احساسی در توییتر از او حمایت کرده‌اند. یک کاربر با انتشار عکس بالا در توییتر نوشت: «جوری دلم شور می‌زنه انگار مامان بابام اونجان».

دیجیاتو
۲۶ نظر

ورود

  • اوووستاد تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    خداییش ویدیوهاشو ببینین تقلید و ترجمه از این همه چیز خودپندارهای امریکاییه. دقیقا ترجمه ی کلمه به کلمه و حتی ایدئولوژی و رفتارها و سخنرانیها ترجمه ی یه سری گروه های اخرالزمانی امریکایی هست.

    بعد یه سری به این میگن اوووستاد

    • مهدی تیر ۲۱, ۱۴۰۲

      این همه عقده از کجا میاد ؟؟؟

      • رضا تیر ۲۲, ۱۴۰۲

        جالبترش اینه که تیم روزیاتو نظرات توهین آمیز رو به راحتی اجازه انتشار میده
        #انسانیت

    • Mahdi تیر ۲۱, ۱۴۰۲

      لطفا غیبت استاد رائفی پور را نکن و تهمت هم نزن
      استاد رائفی پور خیلی خوبه

    • مهدی تیر ۲۱, ۱۴۰۲

      لطفا غیبت نکن و تهمت هم نزن
      استاد رائفی پور خیلی خوبه

    • الیاس تیر ۲۲, ۱۴۰۲

      استاد رائفی پور فردی دانا و با بصیرت و مسلمان شیعه امام زمان هستند
      ان شاء الله به کوری چشم همه منافق ها بزودی ممنوع الخروج بودنشون برداشته خواهد شد و سریع به کشور بازخواهند گشت

    • محمد تیر ۲۳, ۱۴۰۲

      متاسم برات واقعا هیچی نمیدونی چی به چیه. برو مطالعه و تحقیق کن بعد نظر بده یارو

  • اوووستاد تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    خداییش ویدیوهاشو ببینین تقلید و ترجمه از این همه چیز خودپندارهای امریکاییه. دقیقا ترجمه ی کلمه به کلمه و حتی ایدئولوژی و رفتارها و سخنرانیها ترجمه ی یه سری گروه های اخرالزمانی امریکایی هست.
    این سازمانای امنیتی هم بیکار نشستن و فقط نگاه میکنن ، حالا چون این عوووستاد ایدئولوژی های باطل فرقه های امریکایی رو به اسم امام زمان عج چسبوندن همه فکر میکنن خوبه. نه بابا این رفتار اخرش به یه بابیسم و بهاییسم دیگه ختم میشه. همون ۱۵ سال پیشا باید مینداختنش تو گونی. چشم و گوشتونو باز کنین امنتی ها. که یه فرقه ذاله ایجاد نشه
    بعد یه سری به این میگن اوووستاد

  • علی تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    سلام. مگه کارشناسان وتحلیلگران عربستان کم در شبکه های تلویزیونی دنیا به ایران وایرانی توهین کردند پس درموقع ورود به ایران باید ممنوع الخروج بشوند.آن مسائل مربوط به زمان جنگ سرد بود. رائفی پورقبل از هر چیز یک ایرانیست وهمه پشتیبان اوییم.

    • حامد تیر ۲۰, ۱۴۰۲

      رائفی پور قبل از ایرانی بودن باید یه انسان می بود که نیست. این موجود رو بهتره همونجا نگهش دارن یجا ببندنش بهش آب و غذا بدن شرش از سر ایران کم بشه

    • مهدی تیر ۲۱, ۱۴۰۲

      لطفا به استاد رائفی پور تهمت نزنید و پشت سرشون غیبت نکنید
      استاد رائفی پور فوق العاده مردی عاقل و بسیار مهربان و خوش اخلاق هستن و نباید کسی پشت سرشون غیبت کنه

  • H تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    امیدارم زودتر ازاد بشه

    • مهدی تیر ۲۱, ۱۴۰۲

      لطفا غیبت استاد رائفی پورا نکن
      چرا اینجوری درموردشون حرف میزنید؟استاد خیلی خیلی فرد خوبی هست ان شاءالله که هر چه زودتر برگردن

  • علیرضا بانشی تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    اگر عربستان تو ۵۰ سال گذشته یه کار درست کرده باشه همین هست

    • مهدی تیر ۲۱, ۱۴۰۲

      لطفا غیبت استاد رائفی پور را نکن
      استاد خیلی فرد با علمی هست

  • ایرانی اصیل تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    ایشون بسیاردانا وباعلم هستن وبزودی ان شاءالله به ایران برمیگردن، مامردم ایران برای هموطنمون آقای رائفی پوردعامیکنیم

  • رضا تیر ۲۱, ۱۴۰۲

    با آرزوی سلامتی و بازگشت هرچه سریعتر استاد عزیز ما رایفی پور. جدای از هر بحث و جدلی این حق هر فردی هست که بدونه دلیل اینکه کارش انجام نمیشه چیه یا موانع و موارد شبهه ناک تو کارش چیه که گره به کارش افتاده و پیش نمیره امیدوارم کشور عربستان هرچه سریعتر با ذکر دلیل منطقی علت این ممنوع الخروجی رو اعلام کنند و بعد از عذر خواهی از مردم ایران و به خصوص خود استاد ایشان رو به ایران بازگشت بدهند

  • مریم تیر ۲۱, ۱۴۰۲

    ان شالله زودتر بر میگرده تا دشمنانش بیشتر از همیشه ناراحت باشن اتفاقا عربستان جای سینه چاکان سعودیهاست نه جای امثال رائفی پور. اتفاقا وقتی عربستان باهات بده یعنی کارت و راهت به شدت درسته اونهایی که طرفدار رژیم آل سقوطن گم شن برن همونجا. رائفی پور باید برگرده ایران

  • مهدی تیر ۲۱, ۱۴۰۲

    لطفا غیبت استاد رائفی پورا نکنید

  • zedvi تیر ۲۱, ۱۴۰۲

    اینو باید بهش گاوآهن ببندی زمین شخم بزنه

  • احمدی تیر ۲۲, ۱۴۰۲

    استاد بی صبرانه منتظر برگشت شما هستیم شما همیشه تو قلب ما جا دارین
    #مرگ بر اسرائیل
    #مرگ بر صهیونیست

  • بهرام تیر ۲۲, ۱۴۰۲

    این که اصلا ایرانی نیست ..بگین همون بفرستنش فلسطین پیش بابا عرفاتش سنگ همونا رو هم به سینه میزنه

  • رضا تیر ۲۲, ۱۴۰۲

    چرا نظراتی که حاوی توهین هست رو اجازه انتشار میدید .دورویی در درونتون موج می زنه .شما هم …

  • سالاریان تیر ۲۲, ۱۴۰۲

    عاقبت تطهیر نمودن و مشروعیت بخشیدن طالبان همین است چوب خدا صدا نداره دوا هم نداره

  • غلامحسین تیر ۲۲, ۱۴۰۲

    باسلام مردم ودولت ایران باید آزوی دفاع کنم عربستان کارش رابلده