ناحیه نوآوری شریف به الگوی مناسب تبدیل شده است

ناحیه نوآوری شریف به الگوی مناسب تبدیل شده است

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تریبون‌نیوز/ محمدصادق خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از ناحیه نوآوری شریف بازدید کرد. در ابتدای این برنامه که در روز سه‌شنبه، ۲۰ تیرماه برگزار شد، خیاطیان با حضور در کارخانه نوآوری بایوتکس، از مجموعه کارین فرایند سینا بازدید کرد. همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور در ایستگاه نوآوری شریف، از شرکت‌های آیان و توان بازدید کرد و با جدیدترین دستاوردهای این دو مجموعه آشنا شد. علی عباسی، مدیرعامل شرکت آیان در این بازدید طی یک ارائه‌ی کوتاه، درباره‌ی نوع فعالیت این شرکت و دستاوردهای آن صحبت کرد. همچنین علی آقایی، مدیر مجموعه‌ی توان نیز توضیحاتی پیرامون بخش‌های مختلف این شرکت ارائه کرد.

ناحیه نوآوری شریف

در ادامه این بازدید، دکتر خیاطیان از چهار مجموعه دانش‌بنیان دیگر در باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان و برج فناوری شریف دیدن کرد. همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی پس از بازدید از مجموعه‌های دانش‌بنیان ناحیه‌ نوآوری شریف، در جلسه هم‌اندیشی با فعالان دانش‌بنیان در برج فناوری شریف شرکت کرد. در این جلسه که با بیان چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان همراه بود، خیاطیان پس از شنیدن چالش‌ها، قول مساعدت برای حل این چالش‌ها را داد.

ناحیه نوآوری شریف

همچنین در حاشیه این نشست، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص بازدید خود از ناحیه‌ی نوآوری شریف به تریبون‌نیوز گفت: «زیست‌بوم نوآوری شریف یکی از فعال‌ترین و برترین زیست‌بوم‌های اکوسیستم نوآوری کشور محسوب می‌شود. این زیست‌بوم به واسطه‌ی نیروی انسانی متخصص و با دانش و همچنین امکاناتی که دانشگاه شریف ایجاد کرده است، توانسته به دستاوردهای مناسبی دست پیدا کند. طبق آمار حدود ۶۵۰ شرکت نوآور در این ناحیه حضور دارند. همچنین صندوق‌های جسورانه‌ که در زمینه‌ی تامین مالی بسیار اهمیت دارند نیز در این ناحیه حضور دارند. آزمایشگاه‌ها و فضاهای کارگاهی مورد نیاز مجموعه‌ها در این زیست‌بوم به وجود آمده است. شبکه‌سازی بسیار خوب و کم‌نظیری نیز در این ناحیه به وجود آمده است که موجب تعامل و هم‌افزایی مثبتی در میان شرکت‌ها شده است. این تعامل یک اتفاق خوب است که در این ناحیه افتاده است و قابلیت توسعه و الگوشدن برای سایر دانشگاه‌های کشور را نیز دارد».

خیاطیان درباره‌ی حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های حاضر در نواحی نوآوری دانشگاه نیز گفت: «در ناحیه نوآوری شریف، از مجموعه‌هایی که فعال هستند، حمایت‌های بسیار خوبی از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های حاضر در برج فناوری شریف با حمایت‌های صورت گرفته توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کار خود را شروع کرده‌اند. در سایر دانشگاه‌ها و نواحی نوآوری نیز می‌توانیم این حمایت‌ها را انجام دهیم. نظام تامین مالی که صندوق به همراه نظام بانکی و بازار سرمایه می‌تواند ایجاد کند نیز در خدمت مجموعه‌های نوآور است. حمایت از شرکت‌های نوآور و فعالان حاضر در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور وظیفه‌ی اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است».

ناحیه نوآوری شریف که از اجزای مختلفی تشکیل شده است، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نواحی نوآوری در کشور محسوب می‌شود که به صورت رسمی از ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است. این ناحیه که در منطقه‌ی طرشت تهران قرار دارد، در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت نوآور، ۱۹ مجموعه شتابدهنده، ۱۵ صندوق سرمایه‌گذاری و ۱۰ مرکز نوآوری را در خود جای داده است. مهم‌ترین هدف این ناحیه، هویت بخشی و توسعه زیست‌بوم نوآوری دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

بدون نظر

ورود