بلیت هواپیما و سفر را از کدام اپلیکیشن بخریم؟

بلیت هواپیما و سفر را از کدام اپلیکیشن بخریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمانی نه چندان دور، هر کس برای خرید بلیت هواپیما، قطار یا تورهای گردشگری لازم بود که به دفاتر هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی مراجعه کند. اما امروز، خرید اینترنتی سفر کار رایجی شده است. اگر شما قصد سفر داشته باشید، کافی است یک اپ گردشگری خوب و مطمئن داشته باشید تا بتوانید در هر جایی که هستید تنها با تلفن همراه خود و دسترسی به اینترنت، سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. شاید برخی هنوز علاقه داشته باشند که به دفاتر آژانس‌ها مراجعه کنند، ولی روز به روز سهم خرید بلیت قطار، هواپیما، اتوبوس، یا رزرو هتل، اجاره ویلا و اقامتگاه و یا خرید تور (پکیج سفر) به وسیله اینترنت و اپ‌های تلفن همراه بیشتر می‌شود.

البته در میان انواع وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید اینترنتی سفر، سطوح مختلفی از کیفیت خدمات در دسترس است و لازم است تا استانداردهایی را مد نظر قرار داد. از دارا بودن مجوزهای قانونی تا پشتیبانی مناسب و قیمت‌های رقابتی و منطقی. اگر از آن دسته مسافرانی هستید که دوست دارید بلیت سفر خود را با اپ‌های موبایلی خریداری کنید، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. در این نوشته دو تا از اپلیکیشن‌های پرکاربرد و شناخته‌شده بازار گردشگری ایران یعنی علی‌بابا و سپهر ۳۶۰ را معرفی می‌کنیم و مزایا و ویژگی‌های هر کدام را نام می‌بریم. پس اگر قصد برنامه‌ریزی سفر از پشت میزتان در خانه یا محل کار هستید، قبل از اقدام، این نوشته را تا پایان بخوانید.

اپلیکیشن علی بابا؛ پشتیبانی خوب و تنوع خدمات سفر

مجموعه گردشگری علی بابا را شاید بتوان بزرگترین شرکت گردشگری حال حاضر ایران از دید شمار کارکنان، تنوع خدمات و سهم بازار دانست. رد پای عملکرد خوب علی بابا در ارائه خدمات گردشگری را می‌توان در اپلیکیشن آن هم دید. اپلیکیشن علی بابا یک مجموعه گسترده از خدمات گردشگری را به شما ارائه می‌دهد؛ خرید بلیت هواپیمای داخلی و خارجی، بلیت قطار، بلیت اتوبوس، رزرو هتل و اقامتگاه بومگردی، خرید تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و در آخر هم اجاره ویلا و آپارتمان. یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی اپ علی‌بابا اینست که به کاربرانش امکان می‌دهد تجربه‌های سفر دیگر مسافران را ببینند و علاوه بر استفاده از این تجربیات، تجربه سفر خود را هم به این گنجینه غنی بیفزایند.

برنامه علی بابا همچنین با استفاده از داده‌های گسترده اطلاعات خود، به صرفه‌ترین راه سفر (قطار، اتوبوس، هواپیما) و بهترین تاریخ برای سفر را به مخاطبانش پیشنهاد می‌دهد تا برنامه‌ریزی زمانی و مالی بهتری داشته باشند. اطلاعاتی که اپ علی‌بابا در اختیار مسافران می‌گذارد محدود به قیمت‌ خدمات سفر نمی‌شود. بلکه اطلاعات گسترده، دقیق و کاربردی درباره پروازها، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هم در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. کیفیت خوب تجربه کاربری در کنار پشتیبانی خوب از مشتریان، از دیگر ویژگی‌های اپ و مجموعه علی‌بابا است.

اپلیکیشن سپهر ۳۶۰؛ جایی برای خرید بدون واسطه سفر

اپلیکیشن سپهر ۳۶۰ یکی دیگر از اپ‌های مهم گردشگری در بازار خدمات سفر در ایران است که تمرکز ویژه‌ای روی فروش آنلاین بلیط هواپیما دارد. سپهر ۳۶۰ بر خلاف علی بابا، به جای گستردگی خدماتش روی تک خدمت خود عمیق شده است. اپ سپهر ۳۶۰ این راهبرد را دنبال کرده است که پروازها را با حذف واسطه‌ها، به طور مستقیم از ایرلاین‌ها (شرکت‌های هواپیمایی) و شرکت‌های چارترکننده به مخاطبانش عرضه می‌کند. سپهر ۳۶۰ پروازهای عرضه‌شده توسط ۵۰۰ آژانس هواپیمایی و ۳۰ ایرلاین مختلف را در اختیار مسافران و گردشگران ایرانی می‌گذارد.

همین تمرکز سپهر ۳۶۰ روی عرضه بلیت هواپیما با قیمت‌های رقابتی موجب محبوبیت این اپلیکیشن نسبتا پرسابقه در بازار سفر ایران شده است. دلیل دیگر موفقیت سپهر ۳۶۰ همچنین اینست که در برخی مسیرها توانسته قیمت‌های رقابتی‌تر و ارزان‌تری نسبت به رقبای دیگر مثل علی‌بابا ارائه دهد.

مقایسه علی بابا و سپهر۳۶۰ در یک نگاه

افراد سبک‌های سفر متفاوتی دارند و همین موجب می‌شود ابزارهایی که برای برنامه‌ریزی سفر خود انتخاب می‌کنند، بسیار متفاوت باشد. در صنعت گردشگری، برخی افراد، «کثیرالسفر» نامیده می‌شوند. این‌ها کسانی هستند که عمدتا سفرهای کاری یا تحصیلی دارند و سفرهای پرشمار در بازه‌های زمانی فشرده انجام می‌دهند. پزشکان و استادان پروازی، دانشجویان و کارمندانی که محل کار و سکونتشان با هم فاصله جغرافیایی دارد از جمله این افراد هستند. برای این گروه، خرید بلیت هواپیما، مهمترین بخش برنامه‌ریزی سفر است و با توجه به تعدد سفرها، اپلیکیشنی مثل سپهر ۳۶۰ با قیمت‌های رقابتی‌تر می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. در مقابل، اگر شما به دنبال مجموعه مفصلی از خدمات سفر هستید بهتر است به اپی مانند علی‌بابا فکر کنید. زیرا علی‌بابا می‌تواند هم بلیت سفر، هم محل اقامت، هم بیمه مسافرتی و حتی خدمات ویزا را برای سفر شما فراهم کند.

علی بابا و سپهر ۳۶۰ را نصب و آنلاین برنامه سفر خود را بچینید

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر خود هستید، می‌توانید برای رزرو و خرید خدمات سفرتان، یکی از اپ‌های علی‌بابا، سپهر ۳۶۰ و یا هر دو را نصب و از آن‌ها به رایگان استفاده کنید. تنها نکته‌ای که در این مرحله لازم است به آن توجه کنید، اینست که اگر کاربر گوشی‌های آیفون هستید، برای نصب این دو اپلیکیشن حوزه گردشگری، نیاز است که به ترفندی که اکنون آموزش می‌دهیم توجه کنید. احتمالا خودتان با مشکل عدم حضور اپ‌های ایرانی روی اپ‌استور اصلی اپل روبرو شده‌اید. راه حل این مساله، استفاده از سیبچه، اپ استور ایرانی ویژه نسخه ios است که امکان نصب و استفاده باثبات از این گروه مهم از اپلیکیشن‌ها را برای شما فراهم می‌سازد. کافی است یکی از بسته‌های اشتراک سیبچه را خریداری کنید تا دیگر نگران محدودیت‌های کنونی نباشید و بتوانید به راحتی، علی بابا، سپهر ۳۶۰ و باقی اپ‌های ایرانی ویژه سیستم عامل ios را نصب و استفاده کنید. سفر به سلامت!

دیجیاتو
بدون نظر

ورود