راهنمای انتخاب بهترین دوربین فیلمبرداری

راهنمای انتخاب بهترین دوربین فیلمبرداری

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای خرید دوربین فیلمبرداری می توانید از سایت دیدنگار اقدام نموده و با شرایط نقد و اقساط این محصول را سفارش دهید.

خرید دوربین فیلمبرداری

برای خرید دوربین فیلمبرداری، گزینه های بسیاری در دسترس خواهید داشت. در این میان انتخاب گزینه محبوب و با کیفیت از اهمیت ویژه ای برای عکاسان برخوردار می باشد. در سال های اخیر دوربین های بدون آینه به شدت عمومیت پیدا کرد. با پیشرفت تکنولوژی دوربین های بدون آینه برای استفاده در عکاسی و فیلمبرداری بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. دوربین های فیلمبرداری بدون آینه با داشتن قابلیت ها و ویژگی های متعدد توانسته است جایگاه ویژه ای را در بازار فروش دوربین فیلمبرداری به دست آورد. در زمان خرید دوربین فیلمبرداری بهتر است به یک سری نکات توجه داشته باشید. در این صورت می توانید محصولی با قابلیت های حرفه ای و قیمت مقرون به صرفه سفارش دهید. دوربین های فیلمبرداری و عکاسی دارای بسیار زیادی از ویژگی ها هستند که این ویژگی ها سبب متمایز شدن آنها با دیگر محصولات مشابه می شود.

مبحث مهمی که در خرید دوربین فیلمبرداری باید به آن توجه نمود، کارایی یا ارگونومی بودن دوربین می باشد. در این راستا نیاز است اندازه و ابعاد دوربین را مورد بررسی قرار دهید. به گونه ای که دسترسی به تمامی دکمه های آن به راحتی انجام شود. وزن دوربین مورد دیگر در بحث کارایی آن بوده و در صورت استفاده طولانی مدت از دوربین فیلمبرداری حتما این مسئله را زیر نظر داشته باشید. دوام و کیفیت دوربین با توجه به شرایط و موقعیتی که در آن استفاده خواهد شد، بسیار مهم می باشد. دوام از ویژگی های ضروری در خرید دوربین فیلمبرداری بوده و بستگی به کارهایی که در جریان عکاسی می خواهید انجام دهید، بحث برانگیز می باشد.

کیفیت صدابرداری دوربین

کیفیت صدابرداری یکی از نکات مهم دیگر در زمان خرید دوربین فیلمبرداری می باشد که نسبت به آن بایستی بسیار دقت و توجه نمود. عموما بینندگان ویدیو شاید بتوانند ویدیویی که از کیفیت تصویر پایین برخوردار است را تحمل کنند. اما این موضوع در خصوص کیفیت صدا نیز صدق نمی کند. به همین منظور می توان کیفیت صدای ضعیف را یک ضعف بزرگ در فیلمبرداری دانست. در این راستا نیاز است دوربین فیلمبرداری شما دارای ورودی میکروفون باشد چرا که میکروفون داخلی دوربین تمامی صداهای حرکت دست روی دوربین و صدای فشرده شدن دکمه ها را دریافت می کند. در نتیجه از کیفیت پایینی برخوردار می باشد. وجود پورت هدفون در دوربین فیلمبرداری یکی از دیگر قابلیت هایی می باشد که با اتصال هدفون به دوربین می توان صدای ورودی را کنترل نمود.

محدودیت ضبط دوربین فیلمبرداری

یکی دیگر از جزئیاتی که در خرید دوربین فیلمبرداری بایستی مورد بررسی قرار دهید، محدودیت ضبط دوربین فیلمبرداری می باشد. در این خصوص بهتر است مطمئن شوید که در طول زمان فیلمبرداری هیچگونه محدودیت زمانی نخواهید داشت. در برخی از دوربین ها به علت رزولوشن بالا، کاربر نمی توانست بیشتر از ۳۰ دقیقه به ضبط مشغول شود. چرا که بالا بودن رزولوشن سبب ایجاد حرارت در دوربین های فیلمبرداری میشد. در دوربین های فیلمبرداری حرفه ای از سیستم خنک کننده استفاده شده است. این امر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. البته در طراحی دوربین های هیبرید به گونه ای اقدام شده است که حرارت داخل دستگاه به بدنه انتقال یافته و با محیط بیرون به هم دمایی می رسد. البته برخی از دوربین های فیلمبرداری از این امکان برخوردار نمی باشد. زمانی که می خواهید در مراسمی دوربین را روی ضبط قرار دهید و رزولوشن آن ۴k یا بیشتر باشد ممکن است در پایان مراسم به دلیل افزایش حرارت داخلی برایتان مشکل ایجاد کند.

ویژگی های هلی شات

امروزه در کنار خرید دوربین فیلمبرداری حرفه ای و پیشرفته شاهد تقاضای بسیار برای خرید هلی شات یا همان پهپاد هستیم. این وسیله جدید در دنیای فیلمبرداری و عکاسی تحول بسیار مهمی را به وجود آورد. این ابزار در مدل های اولیه کوچک، بسیار ناشناخته بود که با یک چرخش عجیب به یک ابزار بسیار ضروری و مهم در تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری تبدیل شد. کنترل کننده اصلی در هلی شات Main Controller نام دارد. این قسمت یک کامپیوتر کوچک بر روی هلی شات بوده که در برخی از آنها از سیستم عامل اختصاصی لینوکس بهره مند می شوند. همین سیستم عامل پهپادها توسط کیت های توسعه نرم افزاری ارتقاء می یابند. در مدل های پیشرفته این محصول، بخش کنترل کننده در واقع یک مادربورد است که دیگر بخش ها را می توان به آن اضافه نمود. وظیفه جهت یابی در هلی شات ها بر عهده شتاب سنج یا ژیروسکوپ می باشد. سنسورهای حرکتی بر پایه اینرسی، جهت و سرعت حرکت هلی شات را مشخص می کند.

نکات مهم در خرید دوربین فیلمبرداری

با وجود نکاتی که در متن فوق در خصوص خرید دوربین فیلمبرداری ذکر کردیم، هنوز عوامل بسیاری در انتخاب یک دوربین فیلمبرداری تاثیرگذار هستند. به همین منظور پیشنهاد می شود قبل از هر اقدام در جهت نهایی کردن سفارش خود در جهت خرید دوربین فیلمبرداری حتما اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید. یکی از نکات مهم در دوربین فیلمبرداری، نحوه فیلم برداری می باشد. در برخی از دوربین ها با رزولوشن بالا، خروجی بسیار ضعیفی دریافت می شود. هم چنین فوکوس خودکار در دوربین یکی از مهمترین ویژگی هایی می باشد که افراد در حین خرید دوربین، به دنبال دستگاهی هستند که تمام تغییرات فوکوس در آن دقیق و قابل اطمینان باشد. یکی دیگر از قابلیت های مهم در دوربین، لرزشگیر تصویر بوده و این ویژگی سبب آزادی عمل بسیار بالا در حین عکاسی و فیلمبرداری می شود.

شما می توانید برای خرید دوربین فیلمبرداری به سایت دیدنگار مراجعه نموده و با دریافت مشاوره های حرفه ای، بهترین گزینه را در سفارش خود ثبت نمایید. دیدنگار یکی از فعالان حرفه ای در بازار دوربین عکاسی و فیلمبرداری می باشد. این مجموعه با عرضه انواع دوربین فیلمبرداری، تجهیزات و لوازم عکاسی، تجهیزات نورپردازی و … یکی از معتبرترین مجموعه های خدماتی در این زمینه می باشد. شما همین الان با مراجعه به سایت رسمی دیدنگار می توانید انواع مختلف تجهیزات عکاسی در برندهای مختلف و کیفیت درجه یک را در اختیار داشته باشید. هم چنین می توانید از طریق مجموعه دیدنگار، از فرصت خرید دوربین فیلمبرداری با شرایط نقد و اقساط بهره مند شوید.

یک نظر

ورود

  • پردیس رضایی شهریور ۱۶, ۱۴۰۲

    پیشنهاد می‌کنم بهترین راه برای خرید دوربین فیلمبرداری، متخصصان وبسایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی باشند. در این مکان‌ها با قیمت مناسب و محصولات معتبر روبرو می‌شوید. همچنین، در صورت نیاز، از تجربه کسانی که قبلاً از این خدمت استفاده کرده‌اند، نیز بهره ببرید. موفق باشید!چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش