برای سفری راحت می‌خواهید خدمات cip و vip را بشناسید

برای سفری راحت می‌خواهید خدمات cip و vip را بشناسید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

علاوه بر خدمات رایجی که در همه فرودگاه‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، خدمات ویژه‌ای هستند که تنها به افرادی خاص تعلق می‌گیرند. این خدمات ویژه عبارت‌اند از خدمات cip و vip که به افراد مهم از نظر سیاسی و اقتصادی تعلق می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با این خدمات تشریفاتی با ما همراه باشید.

خدمات vip چیست؟

مسافرانی که هواپیما را برای سفر انتخاب می‌کنند، هنگام خرید بلیط هواپیما می‌توانند خدمات ویژه‌ای را خریداری کنند تا در طول پرواز بتوانند از امکانات رفاهی آن استفاده کنند و یک سفر رویایی را تجربه کنند. خدمات تشریفاتی vip به افرادی که از نظر سیاسی جایگاه‌ های مهمی دارند، تعلق می‌گیرد. سایت های معتبری که در این زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می کنند مثل flutoday.ir pateh.com ،alibaba.ir نیز همیشه به مسافران خود این موارد را متذکر می شوند تا بتوانند با استفاده از این خدمات ویژه سفری لذت بخش را تجربه نمایند.

اما خدمات vip هواپیما به چه افرادی تعلق می گیرد؟ این افراد شامل رئیس‌جمهور، نماینده مجلس، مقام‌های ارشد لشکری و کشوری، دیپلمات‌ها و افرادی از این قبیل می‌شود که بایستی امنیت آن‌ها تأمین شود و جدا از سایر مسافران باشند. البته معمولاً این افراد با پروازهای اختصاصی سفر می‌کنند، اما درصورتی‌که بخواهند بلیط هواپیما تهیه کنند، می‌توانند از خدمات vip استفاده کنند.

چراکه هزینه این خدمات توسط شرکت یا ارگانی که در آنجا خدمت می‌کنند، پرداخت می‌شود. خدمات وی‌آی‌پی هم در داخل فرودگاه در اختیار مسافران vip قرار می‌گیرد و هم در طول پرواز و داخل کابین هواپیما، تمام کارهایی که بایستی مسافران عادی برای گرفتن کارت پرواز، تحویل بار ها و انجام امور گمرکی انجام دهند، برای مسافران vip به‌صورت اختصاصی توسط کارکنان فرودگاه انجام می‌شود.

این افراد از گیت‌های اختصاصی عبور می‌کنند و مدت‌زمانی که منتظر پرواز هواپیما هستند، در سالن‌های تشریفاتی اختصاصی یا اقامتگاه‌های ویژه می‌مانند. در طول مدت انتظار نیز به‌صورت ویژه از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

درنهایت هنگام سوار شدن به هواپیما نیز توسط خودروهای لوکس تا پای پلکان هواپیما می‌روند و جزو آخرین افرادی هستند که سوار هواپیما می‌شوند. در داخل کابین هواپیما بخش خاصی برای مسافران vip در نظر گرفته می‌شود.

کلاس اقتصادی درجه‌یک یا همان فرست کلاس، مختص این افراد است. کابین این سرویس‌ها به‌صورت تک نفره و اختصاصی بوده و تمام امکانات لازم مانند لپ‌تاپ، وسایل پذیرایی، مبل راحتی، تختخواب و … را دارد. حتی بعضی از ایرلاین های خارجی امکانی فراهم آورده‌اند تا مسافران vip بتوانند داخل هواپیما دوش بگیرند و برای ملاقات‌های بعدی خود آماده شوند.

خدمات vip به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

افرادی که امنیت آن‌ها علاوه بر خودشان برای کشور نیز اهمیت داشته باشد، از خدمات vip استفاده می‌کنند. این افراد به دلیل موقعیت سیاسی و اجتماعی که دارند بایستی در طول پرواز و داخل فرودگاه تحت نظارت‌های امنیتی ویژه باشند. این افراد عبارت‌اند از:

· مدیران لشکری

· وزرا

· روسای جمهور

· شخصیت‌های سیاسی مهم

· مدیران و روسای شرکت‌های دولتی

· سفرا

· شخصیت‌های برجسته هنری

· مدیران کشوری

· کارگزاران

خدمات cip چیست؟

خدمات cip به افرادی تعلق می‌گیرد که از نظر اقتصادی جزو افراد برجسته هستند؛ یعنی تاجران و افرادی که رئیس شرکت‌ها و سازمان‌های موفق هستند می‌توانند این خدمات را خریداری کنند. البته هر کس که از پس هزینه‌های خدمات cip برمی‌آید، می‌تواند از این خدمات در طول پرواز استفاده نماید. تفاوت خدمات Cip و Vip هم در همین است. چرا که هزینه‌های مربوط به خدمات سی آی پی توسط خود مسافران پرداخت می‌شود و هر کس بخواهد از این خدمات استفاده کند، امکان آن را دارد.

البته تفاوت‌های دیگری نیز بین خدمات vip و cip وجود دارد که می‌توان ازجمله آن‌ها به در نظر گرفتن محافظان شخصی برای افراد vip، جایگاه اختصاصی و همچنین دوربین‌های نظارتی اشاره کرد.

مسافرانی که خدمات سی آی پی را خریداری می‌ کنند، مانند مسافران وی‌ آی‌ پی سوار بر خودروهای لوکس شده و تا پای هواپیما منتقل می‌شوند. این افراد می‌ تواند تمام کارهای مربوط به دریافت گذرنامه، انتقال بار، دریافت کارت پرواز و … را به عهده کارکنان فرودگاه بگذارند و در طول پرواز و انتظار در سالن فرودگاه از پذیرایی ویژه لذت ببرند.

منوی های غذایی بسیار ویژه‌ای برای مسافران سی آی پی و وی آی پی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند از بین آن‌ها انواع غذاهای ایرانی و خارجی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در سالن فرودگاه نیز سوئیت‌های ویژه برای اقامت مسافران سی آی پی و افراد خانواده آن‌ها لحاظ شده است. کابین هواپیما نیز دارای امکانات رفاهی بسیار ویژه‌ای است که مسافران سی آی وی می‌توانند در طول پرواز از آن استفاده کنند؛ مانند اتاق استراحت، مبل راحتی، تختخواب راحت، پذیرایی ویژه و … که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

هزینه خدمات vip و cip چقدر است؟

هزینه خدمات وی آی پی که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی برای مسافران پرداخت می‌شود، اما هزینه خدمات سی آی پی شرایط توسط افراد مهم تجاری یا افرادی که تمکن مالی دارند، پرداخت می‌شود، متفاوت است.

هر یک از خدماتی که در طول سفر به مسافران cip ارائه می‌شود، دارای قیمت‌های گوناگونی است.

· هزینه قسمت سی آی پی برای افراد بزرگ‌سال، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

· هزینه مربوط به استقبال کننده‌ها برای همراهی مسافران، ۱ میلیون ۴۲۴ هزار تومان است.

· هزینه مورد نظر برای هر یک از خودروهای لوکس نیز متفاوت است.

به‌منظور کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه خرید خدمات تشریفاتی می‌توانید هنگام رزرو بلیط هواپیما در سایت پته سوالات خود را با بخش پشتیبانی سایت در میان بگذارید.

خدمات cip به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

افرادی که سرویس‌های تشریفاتی cip را خریداری می‌کنند، علاوه بر افراد عادی که تمکن مالی برای خرید این سرویس‌ها را داشته باشند، شامل افرادی می‌شوند که از نظر اقتصادی مهم هستند. افرادی که در ادامه مشاهده می‌فرمایید می‌توانند از سرویس‌های سی آی پی استفاده نمایند.

· مدیران شرکت‌های خصوصی

· تاجران مهم

· ورزشکاران

· مدیران کارخانه‌ها

· مدیران مجموعه‌های تولیدی

· افرادی که از نظر مالی در سطح بالایی قرار دارند.

تفاوت خدمات cip و vip چیست؟

تفاوت خدمات cip و vip فرودگاه فرودگاهی بیشتر مربوط به تأمین امنیت مسافران می‌شود. چرا که افراد مهم سیاسی حتماً باید تحت نظارت امنیتی ویژه، سوار هواپیما شوند. درصورتی‌که خدمات سی آی پی شامل چنین مواردی نمی‌شود. یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت این دو خدمات تشریفاتی می‌شود، هزینه مربوط به آن‌ها است. در خدمات وی‌آی‌پی خود فرد از حساب شخصی خود هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند و این هزینه‌ها توسط سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی که در آنجا کار می‌کند، پرداخت می‌شود، اما هزینه خدمات cip توسط فرد پرداخت می‌شود. خدمات وی‌آی‌پی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که منصب‌های دولتی دارند، اما خدمات cip به هرکس که توان مالی داشته باشد تعلق می‌گیرد.

سخن پایانی

هنگامی‌که قصد پرواز با هواپیما را دارید علاوه بر خدمات معمولی سفر می‌توانید از خدمات ویژه و تشریفاتی هم استفاده کنید که به افراد مهم تجاری و سیاسی تعلق می‌گیرد. اگر شما جزو افراد معمولی هستید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بالاتر از خدمات cip استفاده کنید و تجربه سفری رویایی برای خود و افراد خانواده‌تان را رقم بزنید.

بدون نظر

ورود