طرح جنجالی مجلس برای نقره داغ سلبریتی ها با مصادره اموال در لایحه حجاب

طرح جنجالی مجلس برای نقره داغ سلبریتی ها با مصادره اموال در لایحه حجاب

در حالی که بحث ها درباره ی احکام جنجالی صادر شده برای برخی بازیگران زن به دلیل استفاده از کلاه در پوشش خود کماکان ادامه دارد، خبرها از تصمیم مجلس برای تشدید برخوردها با سلبریتی ها در لایحه حجاب حکایت دارد. بر اساس خبر منتشر شده توسط ایرنا، خبرگزاری دولت، در لایحه حجاب مجلس که هنوز در دست بررسی قرار دارد و به تصویب نرسیده است، مصادره ی بخشی از اموال به عنوان یکی از روش های مجازات سلبریتی ها در خصوص حجاب مطرح شده است.

ایرنا در این رابطه نوشته است:

در لایحه حجاب تنظیم شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس که اکنون در کمیسیون قضایی در حال بررسی است برای مجازات سلبریتی‌های هنجارشکن موارد متعددی مانند جزای نقدی تا ۱۰ درصد کل دارایی و تا ۱۵ سال محرومیت از فعالیت شغلی در نظر گرفته شده است.

براین اساس اگر کل دارایی یک سلبریتی هنجار شکن یا مروج ولنگاری ۱۰۰ میلیارد تومان باشد تا ۱۰ درصد آن یعنی ۱۰ میلیارد تومان به عنوان جریمه خودکار از حساب سلبریتی خاطی کسر می‌شود.

در این طرح به جای بگیر و ببندهایی که تاکنون نتیجه‌ای جز سواستفاده‌ دشمن برای تبلیغات علیه کشور نداشته جریمه‌های سنگین در نظر گرفته شده که خودکار از حساب اشخاص متخلف کسر خواهد شد.

لایحه حجاب سلبریتی ها

لایحه «حمایت از عفاف و حجاب» خرداد ماه امسال توسط دولت ابراهیم رئیسی به مجلس ارائه شد.

این لایحه در ابتدا تنها ۱۵ ماده داشت اما اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس از افزوده شدن ۵۵ ماده ی جدید به این لایحه حکایت دارد.

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده ی خمینی شهر، دیروز یکشنبه اول مرداد خبر داد که لایحه حجاب بعد از بررسی در کمیسیون‌ های قضایی و فرهنگی مجلس با نزدیک به ۷۰ ماده نهایی شده است.

نقدعلی در صحن علنی مجلس اظهار کرد در لایحه ی نهایی‌ شده «جمیع جوانب» در نظر گرفته شده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بدون اشاره به جزئیات این لایحه ی ۷۰ ماده‌ ای، از «طولانی» شدن تصویب نهایی آن ابراز نگرانی و تأکید کرد که تصویب لایحه ی یاد شده، «در جریان طولانی و کُند قانونگذاری نیافتد و نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود».

یک نظر

ورود

  • انسان مرداد ۲, ۱۴۰۲

    اونوقت بچه های خودشون که اونور آب یا تو باستی هیلزشون هر کاری میخوان میکنن و هر جور میخوان میگردن رو چه جریمه ای براش در نظر گرفتن؟!
    پست های مدیریتی بعد از بازنشستگی پدر و مادراشون؟!