دانشگاه های خصوصی ترکیه، شرایط و شهریه

دانشگاه های خصوصی ترکیه، شرایط و شهریه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دانشگاه های خصوصی ترکیه یکی از آسان ترین شرایط پذیرش دانشجو در اروپا را دارد چرا که شهریه و هزینه زندگی در ترکیه بصورت چشمگیری نسبت به سایر کشورهای اروپایی و امریکا ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه تر است. بطوری که در برخی فاکتور با هزینه‌های ایران برابری می‌کند. علاوه بر این نکته، برنامه آراسموس ترکیه، شرایط انتقال دانشجو به دانشگاه‌های اروپایی در کشورهای تراز اول دنیا را ممکن ساخته که سبب شده تا تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه یک روش بسیار هوشمندانه، اقتصادی و سریع برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپایی برای ایرانیان باشد.

اغلب دانشگاه های خصوصی ترکیه در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه های دنیا، جزو رتبه‌های علمی بالا هستند و همین امر شاهد خوبی برای به اثبات رساندن کیفیت تحصیل در این دانشگاه ها است. دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، در حال حاضر پذیرش دانشجو زیادی داشته و روز به روز شاهد افزایش تعداد دانشگاه های این کشور هستیم. اما برای اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه باید چه شرایطی داشت و چگونه اقدام کرد؟ در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه فرصت مناسبی برای اخذ مدرک تحصیلی بین المللی است. تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه به زبان های مختلفی نظیر: ترکی، انگلیسی، فرانسوی و… امکان پذیر است. از این رو دانشجویان مختلفی از سراسر جهان، این دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب می کنند. رشته های تحصیلی متنوع دانشگاه های ترکیه نیز باعث شده تا هر فردی با توجه به رشته مورد نظر خود، اقدام به تحصیل نماید. با اینکه هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی، از دانشگاه های دولتی ترکیه بیشتر است، اما به دلیل برخورداری از اساتید با معلومات بالا و همچنین تجهیزات و امکانات پیشرفته، از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود. تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا بسیاری از دانشجویان ایرانی، دانشگاه های ترکیه را به دانشگاه های اروپایی ترجیح دهند. اما چگونه می توان پذیرش این دانشگاه ها را دریافت کرد؟

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه

برای اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی ترکیه می توانید از سه روش اقدام کنید.

• اخذ پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه: برخی از دانشگاه‌های معتبر این کشور بدون شرط قبولی در آزمون های یوس و SAT (دو آزمون مهم در پذیرش در سایر دانشگاه‌های ترکیه) از جمله دانشگاه استانبول (جزو ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا)، دانشگاه آنکارا (مورد تایید وزارت علوم ایران) و آتاتورک اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. شهریه این دانشگاه‌ها از سالانه ۳ هزار دلار شروع می‌شود که رقم بسیار مناسبی با توجه به خدمات ارائه شده و سطح علمی آنها است.

• اخذ پذیرش دانشگاه از طریق نمره آزمون SAT: قبولی در آزمون SAT یکی از روش های اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی ترکیه است. هریک از دانشگاه ها ممکن است شرایط متفاوتی را برای نمره آزمون اس ای تی تعیین کرده باشند. اما معمولا با اخذ نمره ۱۴۰۰ به بالا، امکان اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه را خواهید داشت.

• اخذ پذیرش از طریق آزمون یوس: آزمون یوس چیست؟ از دیگر آزمون‌های ورودی دانشگاه های دولتی (و بعضا خصوصی) است که شامل پرسش های هوش و ریاضیات و زبان ترکی می‌باشد و مشابه با کنکور ایران که تنها برای دانشجویان خارجی این کشور برگزار می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه چه مزیتی ایجاد میکند؟

از جمله دلایل تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• در دانشگاه های خصوصی ترکیه می توانید در انواع رشته های: پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و… تحصیل کنید.

• برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور، با شرایط ساده تری نسبت به دانشگاه های دولتی ترکیه روبرو خواهید بود.

• دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه تجهیزات و امکانات پیشرفته تری نسبت به دانشگاه های دولتی داشته و معمولا در بهترین شهرهای این کشور ساخته شده اند.

• برخی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه نیز اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی ترکیه کرده و می توانید تخفیفات شهریه نیز دریافت کنید.

• قوانین دانشگاه های ترکیه از قوانین پیمان و معاهده بولونیا تبعیت کرده و برنامه هایی مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می کنند.

• مدارکی که در دانشگاه های خصوصی ترکیه ارائه می شوند در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز قابل پذیرش هستند.

• اغلب دانشگاه های خصوصی ترکیه برنامه تبادل دانشجو مثل اراسموس ترکیه و فارابی را نیز ارائه می کنند.

دانشگاه های خصوصی ترکیه ارزان

احتمالا شما نیز به دنبال پیدا کردن دانشگاه های خصوصی ارزان ترکیه هستید. ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز از کیفیت تحصیلی بالایی برخوردار هستند. در حالت کلی: ارزان بودن هزینه های شهریه دانشگاه، دلیلی بر بی کیفیت بودن خدمات آن نیست. مسئولین برخی از دانشگاه های خصوصی، به دلیل برخی سیاست ها، میزان شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه ها در نظر می گیرند. انتخاب این دانشگاه ها، موقعیت مناسبی برای تحصیل ارزان در دانشگاه های ترکیه خواهد بود. هریک از دانشگاه های خصوصی ترکیه میزان هزینه متفاوتی برای تحصیل تعیین کرده اند. اما کمترین میزان هزینه ای که برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه باید در نظر بگیرید ۳ هزار دلار برای هر سال خواهد بود. اما نباید نگران هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه باشید. چرا که اغلب دانشگاه های این کشور امکان کار نیمه وقت همزمان با تحصیل را به دانشجویان می دهند.

ارزان ترین دانشگاه خصوصی ترکیه کدامند؟

دانشگاه اژه به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه شناخته می شود. این دانشگاه به عنوان دانشگاه خصوصی ازمیر نیز نام برده می شود چرا که در سال ۱۹۹۵ در این شهر احداث شده است. این دانشگاه رتبه ۴ ملی و ۶۱۶ جهان را به خود اختصاص داده است. شهریه این دانشگاه از ۳۰۰۰ دلار شروع می شود. یکی از مزیت های این دانشگاه، ارائه انواع رشته های تحصیلی مختلف است. از دیگر دانشگاه های خصوصی ارزان ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– دانشگاه دوغوش استانبول

– دانشگاه هالیک استانبول

– دانشگاه بیرونی استانبول

– دانشگاه آیدین استانبول

– دانشگاه اسکودار استانبول

– دانشگاه آتیلیم آنکارا

شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه

هزینه تحصیل دانشگاه های خصوصی ترکیه یکی از مواردی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا در نهایت میزان شهریه دانشگاه را تعیین کنند. در حالت کلی: دانشگاه های خصوصی ترکیه میزان هزینه بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارند. به گونه ای که میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی: ۱۵۰۰۰ دلار و در دانشگاه های دولتی ۱۵۰۰ دلار است. در صورتی که قصد شرکت در دوره های آموزشی زبان ترکی نیز داشته باشید باید حدود ۲۵۰ الی ۷۵۰ دلار نیز هزینه کنید. اولین عامل تاثیرگذار بر میزان شهریه دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه مربوط به مسئولین دانشگاه می شود. هریک از دانشگاه ها سیاست های متفاوتی برای تعیین شهریه پذیرش دانشجو دارند. نوع رشته تحصیلی که برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه انتخاب می کنید نیز بر میزان هزینه های تحصیل، تاثیر خواهند گذاشت. برای مثال: تحصیل در رشته پزشکی، بالاترین میزان هزینه ها را نسبت به سایر رشته های تحصیلی خواهد داشت.

اراسموس ترکیه

یکی از مزیت هایی که تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه خواهند داشت، مربوط به برنامه اراسموس ترکیه می شود. این برنامه در سال ۱۹۸۷ در دانشگاه های اتحادیه اروپا ایجاد شده که دانشگاه های ترکیه نیز شامل این برنامه جابجایی می شوند. همین امر باعث می شود تا دانشجویان دانشگاه های ترکیه، امکان تحصیل ۱ ساله در یکی از دانشگاه های اروپایی عضو برنامه اراسموس را داشته باشند. این برنامه جابجایی باعث می شود تا دانشجویان بتوانند دوره های پژوهشی خود را در دانشگاه های مختلف بگذرانند. توجه داشته باشید که دانشجویی که از برنامه اراسموس برای جابجایی به یک دانشگاه دیگر استفاده می کند، در دانشگاه مقصد ثبت نام نخواهد کرد. بلکه برای مدت مشخصی، در یک دانشگاه دیگر تحصیل کرده و یا دوره پژوهشی خود را طی می کند.

آزمون یوس یا آزمون sat

همانطور که در بخش های قبل نیز اشاره شد، یکی از روش های اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی ترکیه، شرکت در آزمون های ورودی خواهد بود. آزمون یوس یا آزمون sat برای اغلب دانشگاه های ترکیه برگزار می شود. دانشجویان باید نمره قبولی در این آزمون ها کسب کرده باشند تا پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورند. آزمون یوس در مقایسه با سایر آزمون های ورودی دانشگاه های اروپایی شرایط ساده تری خواهد داشت. آزمون یوس تنها مربوط به دانشگاه های ترکیه بوده و مدرک آن به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود. برای اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی ترکیه باید در آزمون ورودی یوس شرکت کرده باشید. توجه داشته باشید که هر یک از دانشگاه های ترکیه، نمره قبولی متفاوتی نسبت به یکدیگر تعیین کرده اند و قبل از هرگونه اقدامی، باید با قوانین نمره مورد نیاز برای قبولی دانشگاه مورد نظر خود آشنایی داشته باشید.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های خصوصی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی، یکی از آرزوهای هر دانشجویی است. دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز امکان اخذ بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کرده اند. در صورتی که بورسیه تحصیلی دانشگاه مورد نظر را دریافت کرده باشید هزینه های بسیار کمتری را برای شهریه دانشگاه پرداخت خواهید کرد. برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه، امکان تحصیل رایگان از طریق بورسیه تحصیلی را نیز فراهم کرده اند. توجه داشته باشید که تنها دانشجویان ممتاز امکان اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه را خواهند داشت. از این رو باید از سطح معلومات بالایی برخوردار باشید. امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای تمامی مقاطع تحصیلی نظیر: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود خواهد داشت.

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه چگونه اقدام کنیم؟

به نظر شما چگونه می توان یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه را برای تحصیل انتخاب کرد؟ روش های اقدام چگونه است؟ برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه می توانید از روش های مختلفی اقدام کنید. همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد، اصلی ترین شرط پذیرش در دانشگاه های ترکیه مربوط به نمره قبولی در آزمون یوس یا sat می شود. SAT School، به عنوان یکی از بهترین ها برای کمک در این مسیر شناخته می شود. کارشناسان ما به دلیل اشراف کاملی که بر قوانین و شرایط پذیرش دانشگاه های خصوصی ترکیه دارند، بهترین روش ها را برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان را ارائه خواهند کرد.

توجه داشته باشید که کارشناسان SAT School در زمینه های مختلف: پذیرش دانشگاه های خارج، کلاس یوس و کلاس SAT و همچنین آیلتس فعالیت می کنند. از این رو می توانید به صورت ۲۴ ساعته و در کلیه روزهای هفته، با آنها تماس گرفته و راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید.

بدون نظر

ورود