ماجرای تور استنداپ کمدی زینب موسوی در اروپا و انتقادها از او

ماجرای تور استنداپ کمدی زینب موسوی در اروپا و انتقادها از او

زینب موسوی کمدین مشهور ایرانی، ملقب به امپراطور کوزکو که سال گذشته در ایام ناآرامی های کشور به دنبال انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شده و در نهایت با قید وثیقه آزاده شده بود، این روزها سوژه ی بحث و جدل کاربران شبکه های اجتماعی شده است. اما ماجرا چیست؟

زینب موسوی تور اروپا

زینب موسوی ابتدا چند روز پیش با یک توییت سیاسی خبرساز شد.

به مناسبت سالگرد درگذشت رضا شاه برخی کاربران سلطنت طلب در فضای مجازی از نکات مثبت کارنامه اولین پادشاه سلسله پهلوی نوشتند.

در واکنش به این ماجرا، زینب موسوی در توییتر خود نوشت: «کوروش و اینا که هیچی والا آغا محمدخان قاجار پدری بیشتری برای این مملکت کرده تا رضاشاه. وا بدید جوگیران عزیز.»

این توییت با واکنش برخی کاربران در فضای مجازی مواجه شد.

زینب موسوی تور اروپا

البته زینب موسوی در اظهارنظرهای جنجالی مسبوق به سابقه است. او پیش تر در ماجرای شلیک به هواپیمای اوکراینی و اتفاقات پیرامون وریا غفوری نیز خبرساز شده بود.

زینب موسوی تور اروپا

اما حاشیه ی بعدی با خبر زینب موسوی درباره ی برگزاری تور استنداپ کمدی اش در اروپا در پاییز امسال آغاز شد. موسوی روز گذشته در پستی اینستاگرامی اعلام کرد از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان امسال قرار است در چند کشور مختلف اروپایی به اجرای استنداپ کمدی بپردازد. او اوایل تیر ماه امسال نیز در سفر کوتاهی که به ترکیه داشت، طی ۳ روز در شهر استانبول به اجرای استنداپ کمدی پرداخته بود.

زینب موسوی تور اروپا

اما خبر برگزاری تور استنداپ کمدی زینب موسوی در اروپا با واکنش برخی کاربران، از جمله آتش شاکرمی، خاله ی نیکا شاکرمی مواجه شد، دختر ۱۶ ساله ی اهل خرم آباد ِ لرستان و ساکن تهران که اواخر شهریور ۱۴۰۱ در ایام اعتراضات کشور در تهران جانش را از دست داد.

آتش شاکرمی در پستی اینستاگرامی ضمن انتقاد از زینب موسوی به دلیل برگزاری تور استنداپ کمدی در سالگرد حوادث تلخ سال گذشته، صحبت های تندی درباره ی فعالیت آزادانه ی موسوی با وجود داشتن سوابق سیاسی مطرح کرد.

این پست با واکنش زینب موسوی مواجه شد. او ابتدا در یک کامنت در پاسخی کنایه آمیز به آتش شاکرمی نوشت که زندگی برای زنده ها ادامه دارد. پس از واکنش منفی کاربران به پاسخ موسوی، او کامنت خود را حذف کرد و در کامنتی تازه برای آتش شاکرمی نوشت که برای داغ خانواده ی نیکا شاکرمی احترام قائل است و قصد بی حرمتی نداشته.

زینب موسوی تور اروپا

زینب موسوی مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با ناآرامی های کشور به دلیل انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شد و صفحه ی اینستاگرام او که با آن در قالب شخصیت امپراتور کوزکو فعالیت می کرد نیز از دسترس خارج شد. او در نهایت، پس از تحمل ۲۵ روز حبس، با قید وثیقه آزاد شد.

موسوی پس از آزادی اعلام کرد به او گفته شده دیگر اجازه ی فعالیت در قالب شخصیت امپراتور کوزکو را ندارد و ساخت ویدئوهای طنز را با صفحه ی جدیدی در اینستاگرام از سر گرفت.

موسوی بعداً به ۲ سال حبس محکوم شد اما در نهایت مشمول عفو رهبری قرار گرفت.

به گفته ی موسوی، ممنوع الخروجی او نیز اواسط بهار امسال لغو شد.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی زینب موسوی کمدین مشهور ملقب به امپراتور کوزکو و ماجرای ازدواجش

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • zedvi مرداد ۹, ۱۴۰۲

    نون به نرخ روز صادراتی
    مردم ساده لوح ایران که ازش یه بت ساخته بودن