گیفت کارت آمازون چیست و چه کاربردی دارد؟

گیفت کارت آمازون چیست و چه کاربردی دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیش از آنکه گیفت کارت آمازون را بررسی کنیم بهتر است توضیحی درباره فروشگاه‌های آنلاین بدهیم. با گسترش یافتن اینترنت، اکثر کارها دیگر به صورت اینترنتی انجام شد. یکی از کارهایی که اینترنتی شد، خرید کردن بود. این روزها مردم اکثر کالاهایی که نیاز دارند را می توانند آنلاین سفارش بدهند.

از زمانی که فروشگاه‌های آنلاین گسترش یافتند، کارت‌های اعتباری هم شکل تازه‌ای به خود گرفتند. مردم می‌توانند به راحتی و از طریق همین کارت‌های اعتباری خریدهای خود را انجام دهند. در حال حاضر نیز این امکان وجود دارد که با استفاده از گیفت کارت‌های خرید آنلاین انجام داد.

فروشگاه آمازون به عنوان یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، تنها عرضه کننده کالاها و محصولات فیزیکی نیست و خدمات غیرفیزیکی مانند گیفت کارت آمازون هم دارد که از طریق اعتبار موجود در آن، می‌توان از این فروشگاه خرید کرد.

اگر تصمیم دارید این گیفت کارت را بخرید و یا به دیگران هدیه دهید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا هرآنچه لازم است در مورد Gift Card بدانید به شما بگوییم. همچنین شما را در مورد خرید این گیفت کارت نیز راهنمایی خواهیم کرد.

گیفت کارت آمازون و تاریخچه شکل‌گیری

Amazon یک فروشگاه اینترنتی است که در سال ٢٠١١ تاسیس شد. این فروشگاه تمامی کالاهای مورد نیاز را دارد از جمله کتاب فیزیکی، کتاب الکترونیکی، پوشاک، نرم‌افزار و… . نکته‌ای که وجود دارد این است که به دلیل آنکه این فروشگاه در ایران شعبه ندارد، در صورت خرید کالا فیزیکی، یا باید با یک شرکت حمل و نقل هماهنگ کنید و یا آنکه به یکی از آشنایان خود که در خارج از کشور هستند بسپارید تا کالا را به ایران انتقال دهند. اما برای محصولا غیر فیزیکی به راحتی و از طریق گیفت کارت آمازون می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که هدف این شرکت سهولت دسترسی برای کاربران است، می‌توان گفت به‌زودی گیفت‌ کارت تنها روش خرید از این فروشگاه می‌شود.

موارد استفاده از گیفت کارت آمازون

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که باوجود آنکه آمازون به ایران ارسال ندارد، چرا باید از این فروشگاه خرید کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که از طریق این فروشگاه می‌توان به کالاهای غیرفیزیکی مهمی دسترسی پیدا کرد. مهم‌ترین و رایج‌ترین استفاده گیفت کارت فروشگاه آمازون، خرید محتواهای دیجیتال است. در ادامه مهم‌ترین موارد استفاده کارت اعتباری آمازون را برای شما می‌گوییم.

۱. خرید کتاب‌های دیجیتال و الکترونیک

اگر شما مایل هستید کتاب‌ها ، مقالات و جزوه‌ها را به محض انتشار بخوانید و یا برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود نیاز دارید به منابع زیادی دسترسی داشته بتشید، آمازون از بهترین فروشگاه‌ها محسوب می‌شود. با داشتن گیفت کارت آمازون می‌توانید به راحتی به تمام کتاب‌ها و جزوات و مقالات دسترسی‌ داشته باشید.

۲. دسترسی به سرویس‌های وابسته به آمازون

شرکت آمازون بسیار گسترده است و حتی با سایر شرکت‌ها نیز مثل IMDB همکاری دارد و می‌توانید از سایت آمازون اکانت پرمیوم این سایت را خریداری کنید. داشتن گیفت کارت آمازون این امکان را به شما می‌دهد که به سرویس‌های وابسته دسترسی داشته باشید. به جرأت می‌توان گفت این یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موارد استفاده اکانت آمازون است.

۳. استفاده از خدمات شخص ثالث

کاربرد دیگری که Gift Card آمازون دارد این است که به وسیله آن می‌توانید پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام بدهید. در صورتی که برنامه مد نظر شما از گیفت کارت شرکت آمازون پشتیبانی کند، می‌توانید به آسانی اکانت پرمیوم برنامه را خریداری و حساب خود را فعال‌سازی کنید.

۴. خرید محصول فیزیکی از آمازون

اگر شما در ایران ساکن باشید حتما این را می‌دانید که نمی‌توانید به صورت مستقیم از آمازون کالا سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید. اما راه‌هایی برای خرید از این فروشگاه بزرگ وجود دارد. درصورتی که شما آشنایی در خارج از کشور داشته باشید می‌توانید با گیفت کارت آمازون از این فروشگاه خرید کنید و آدرس آشنا خود را بدهید تا کالا برای او ارسال شود. سپس یا فرد آشنا باید این کالا را در سفر خود به ایران برای شما بیاورد و یا آنکه به یک شرکت حمل و نقل بدهد تا به دست شما برسد.

ویژگی‌های گیفت کارت آمازون

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که کاربران ایرانی به دلیل تحریمهایی که علیه ایران اعمال شده در پرداختهای بین المللی با چالش های متعددی روبرو هستند. به همین جهت برای تهیه کردن گیفت کارت آمازون باید از واسطه کمک بگیرند و به صورت مستقیم نمیتوانند این کارت را تهیه کنند. اما خرید از آمازون ارزش تهیه گیفت کارت را دارد؟ به طور قطع پاسخ این سوال مثبت است.

خرید از آمازون با گیفت کارت مزیتهای زیر را دارد:

با خرید از آمازون و از طریق گیفت کارت، دیگر نیازی به کارت اعتباری ندارید و میتوانید خرید آسان و راحتی را تجربه کنید.

مزیتی که خرید از آمازون با گیفت کارت دارد این است که محدودیت زمانی برای استفاده از آن ندارید و نیازی نیست در خصوص باطل یا ملغی شدن اعتبار آن حداقل برای یک سال نگران باشید. به علاوه شما می‌توانید این کارت را به دیگران هدیه دهید و یا اگر قصد استفاده از آن را ندارید، آن را در اختیار شخص دیگری قرار دهید تا از اعتبار آن به جای شما استفاده کند.

مزیت مهمی که خرید با گیفت کارت آمازون دارد این است که هیچ مبلغی تحت عنوان کارمزد از حساب شما کم نمی‌شود حتی اگر مبلغ خرید شما بالا باشد.

چگونه با گیفت کارت آمازون خرید کنیم؟

راه‌های مختلفی برای دسترسی به کارت آمازون وجود دارد. ممکن است شما این کارت را هدیه بگیرید و یا خود از طریق سایت موبوگیفت تهیه کنید. برای خرید گیفت کارت باید مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا یک کد ١۶ رقمی به ایمیل شما ارسال شود. در هر صورت دو راه برای استفاده از Gift Card وجود دارد:

راه اول: اگر فعلا قصد خرید کردن ندارید بهتر است موجودی گیفت کارت را به حساب کاربری خود در آمازون انتقال دهید. بنابراین اگر در آمازون حساب کاربری ندارید قدم اول این است که بسازید.

پس از ساخت حساب وارد Accounts & Lists، Your Account شده و سپس گزینه Gift Cards & Top Up را انتخاب می‌کنید. حالا باید گزینه redeem a gift card را انتخاب کنید و کد ١۶ رقمی که به ایمیل‌تان ارسال شده را وارد نمایید. می‌توانید پیش از تایید با زدن گزینه Check از مبلغ گیفت کارت خود که با رنگ سبز به شما نمایش داده می‌شود اطمینان حاصل کنید. در این مرحله روی گزینه Apply to your balance کلیک کنید تا مبلغ اعتبار کارت، به حساب کاربری آمازون منتقل شود.

راه دوم: راه دیگر این است که محصولات فیزیکی و یا الکترونیکی مدنظر خود را از سایت آمازون انتخاب کنید و سپس روی گزینه Proceed to checkout در کنار سبد خرید کلیک کنید. حالا باید صفحه را به پایین بکشید و از قسمت Gift Cards & Promotional Codes گزینه Gift Cards را انتخاب کرده و کد گیفت کارت خود را وارد نمایید. در نهایت باید روی گزینه Apply کلیک کنید تا مبلغ محصولات از اعتبار شما کسر شود.

نکاتی که قبل از خرید با گیفت کارت آمازون باید بدانیم

پیش از آنکه با استفاده از Gift Card از فروشگاه آمازون خرید کنید، لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید:

● پیش از آنکه کد گیفت کارت را وارد کنید مطمئنم شوید که حساب شما تایید یا وریفای شده است. سپس با اطمینان از این موضوع، موجودی گیفت کارت را انتقال دهید.

● به دلیل محرومیت‌هایی که کشور ما دارد، در زمان خرید از آمازون باید ip خود را به یک ip معتبر آمریکایی تغییر دهید، در غیر این صورت با ip ایران امکان خرید ندارید.

● از آنجایی که شرکت آمازون ارسال به ایران ندارد نمی‌توانید برای دریافت محصولات فیزیکی آدرس ایران را بدهی و باید از یک آدرس واسطه استفاده کنید.

● برای خرید محصولات غیرفیزیکی یا دیجیتالی محدودیتی برای خرید ندارید و به راحتی می‌توانید انواع موسیقی، کتاب و یا فیلم را با استفاده از گیفت کارت آمازون تهیه کنید.

● نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که کارت هدیه‌ای که خریداری می‌کنید اصالت داشته باشد. بنابراین باید از سایت‌های معتبری مانند موبو گیفت آن را خریداری کنید.

آیا امکان استفاده از گیفت کارت آمازون به صورت نقدی وجود دارد؟

برای آنکه از اعتبار کارت هدیه به صورت نقدی استفاده کنید، دشواری‌های زیادی وجود دارد و فروشگاه آمازون گزینه‌ای تحت عنوان نقد کردن و یا استفاده از اعتبار کارت به صورت نقدی ندارد. تنها راه برای نقد کردن اعتبار این کارت این است که کسی را پیدا کنید که به این کارت نیاز و تمایل داشته باشد کارت هدیه را در ازای پرداخت هزینه مناسب و به میزان اعتبار آن از شما بخرد.

یک راه دیگر نیز برای نقد کردن این کارت وجود دارد و آن این است که از طریق وب سایت‌های واسطه این کارت را به کسانی که قصد خرید آن را دارند آن را به قیمتی پایین تر از اعتبار آن بفروشید.

جمع‌بندی

خرید از آمازون از مواردی است که همه ما دوست داریم ولی به دلیل اینکه کشور ما در لیست تحریم شرکت‌های آمریکایی قرار دارد، این فروشگاه خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌ددهد. برای دسترسی به محصولات آمازون باید از گیفت کارت آمازون استفاده کنید. با گیفت کارت آمازون می‌توانید هم محصولات دیجیتالی و هم فیزیکی خریداری کنید. برای محصولات دیجیتالی محدودیتی برای شما وجود ندارد اما برای دریافت محصولات فیزیکی باید آدرس شخصی در خارج از کشور بدهید.

به صورت کلی خرید گیفت کارت آمازون برای کاربران ایرانی ممکن نیست و کسانی که می‌خواهند از این فروشگاه محصولی خریداری کند باید از طریق سایت های واسطه مثل موبوگیفت برای تهیه این کارت کمک بگیرند. سایت‌های واسطه معادل مبلغ دلاری گیفت کارت را از شما دریافت و یک کارت برای شما تهیه می‌کنند. بنابراین اگر خودتان علاقه‌مند به محتوای دیجیتال هستید خرید گیفت کارت میتواند گزینه بسیار خوبی برا شما باشد.

یک نظر

ورود

  • سجاد شهریور ۱۸, ۱۴۰۲

    ممنون از روزیاتو بابت این محتوای خوب