جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سالانه دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در مقاطع مختلف مراکز آموزشی کشور آلمان اقدام می‌کنند. اما بسیاری از آن‌ها، به دلیل هزینه‌های نسبتا بالای تحصیل، از تحصیل در این کشور صرف نظر می‌کنند. اما در حال حاضر، با برخی روش‌ها می‌توان به صورت رایگان در این کشور تحصیل کرد. برای این منظور می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی اقدام کنید. در این مطلب با شرایط تحصیل رایگان در آلمان آشنا می‌شوید.

برخی نکات درباره تحصیل رایگان در کشور آلمان

به طور کلی، هزینه تحصیل در کشور آلمان کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. همین موضوع باعث شده است تا درخواست‌ها برای تحصیل در این کشور چند برابر شود. همچنین بسیاری از موسسه‌های دولتی آلمان برای تحصیل از شما شهریه دریافت نمی‌کنند. با این حال، ممکن است به دلیل تفاوت یورو و ریال، با مشکلات مالی مختلفی برای تحصیل در این کشور مواجه شوید.

طبق نظر کارشناسان سایت binaapply.com :

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در بسیاری از مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. برای دریافت پذیرش و همچنین اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید میزان تسلط خود را به زبان انگلیسی با ارائه مدرک آزمون‌های معتبر و بین‌المللی این زبان اثبات کنید. از آزمون‌های مورد تایید موسسات آموزشی آلمان می‌توان به آیلتس آکادمیک، تافل، تست UNIcert و آزمون TOEIC می‌توان اشاره کرد.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

مهمترین شرایط تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان عبارتند از:

• باید مدرک دیپلم دوازده ساله یا مدرک کارشناسی خود را داشته باشید

• باید حداقل ۵۰ درصد نمره قبولی در آزمون نهایی را کسب کرده باشید

• برخورداری از پاسپورت کاملا معتبر

• برخورداری از شرایط مالی مناسب برای باز کردن حساب در آلمان و واریز حداقل مبلغ تعیین شده توسط اداره مهاجرت آلمان

• برخورداری از توانایی‌های کافی در زبان انگلیسی یا آلمان برای تحصیل

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در آلمان عبارتند از:

• مدارک هویتی از جمله شناسنامه و پاسپورت (برخی از این مدارک نیاز به ترجمه رسمی به آلمانی دارند)

• توصیه‌نامه تحصیلی برای اخذ پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی آلمان

• مدارک تحصیلی مربوط به مقاطع قبلی دانشجو (دیپلم یا کارشناسی)

• گواهی ریزنمرات به صورت ترجمه رسمی

• عکس پرسنلی واضح و جدید با فرمت سمی

• گواهی مربوط به پرداخت هزینه‌های لازم جهت دریافت ویزا

• هزینه‌های دریافت بیمه دانشجویی

• مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی (با توجه به برنامه تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود)

• نامه پذیرش از دانشگاه (برای اخذ ویزای تحصیلی)

دانشگاه‌های رایگان آلمان کدام‌اند؟

در حال حاضر دانشگاه‌های مختلفی در کشور آلمان وجود دارند که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف فراهم کرده‌اند. در ادامه این بخش، جدولی وجود دارد که در آن دانشگاه‌های رایگان آلمان را به همراه رتبه جهانی آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

رتبه جهانی               نام دانشگاه

۳۹                         دانشگاه فنی مونیخ

۵۹                         دانشگاه لودوویگ ماکسیمیلیان مونیخ

۱۴۷                        دانشگاه RWTH آخن

۲۲۸                        دانشگاه هامبورگ

۳۲۸                       دانشگاه گوته فرانکفورت

۳۳۵                       دانشگاه کلن

هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

به طور کلی، می‌توان گفت که هزینه زندگی در کشور آلمان به مراتب کمتر انگلستان است. به همین خاطر، سالانه افراد زیادی برای تحصیل و زندگی در این کشور اقدام می‌کنند. در جدول زیر نیز هزینه زندگی در آلمان را توضیح داده‌ایم.

مبلغ قابل پرداخت                    نوع هزینه

۲ یورو                                    تاکسی به ازای هر کیلومتر

۰.۹۲ یورو                                یک لیتر شیر

۷ یورو                                    یک کیلوگرم فیله مرغ

۱.۹۴ یورو                                یک کیلوگرم برنج سفید

۷۶ یورو                                  یک جفت شلوار جین معمولی

بورسیه تحصیلی آلمان

یکی از بهترین روش‌ها برای تحصیل رایگان در آلمان و پرداخت هزینه بسیار کم برای زندگی، دریافت بورسیه تحصیلی است. با کمک بورسیه تحصیلی به راحتی می‌توانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید و برای این منظور هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنید.

برخی از بورسیه‌های تحصیلی محبوب در آلمان عبارتند از:

بورسیه Deutschlandstipendium : این بورسیه با مشارکت شرکت‌های عمومی و خصوصی ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند با دریافت آن، به صورت کاملا رایگان در آلمان تحصیل کنند

بورسیه تحصیلی DAAD : یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی محبوب در کشور آلمان، بورسیه DAAD است که با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی اعطا می‌شود. دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای دریافت بورسیه DAAD اقدام کنند

بورسیه معروف اراسموس + : این بورسیه با شرایط کاملا رقابتی و به دانشجویان با سابقه تحصیلی عالی اعطا می‌شود. با دریافت این بورسیه، هیچ نگرانی از بابت شهری تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نخواهید داشت

امکان تحصیل رایگان در آلمان بدون در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی

یکی از برگ‌های برنده برای تحصیل رایگان در کشور آلمان، در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی است. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا بدون مدرک زبان نیز می‌توانید به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که باید یکی از برنامه‌های تحصیلی را انتخاب کنید که در دانشگاه‌های دولتی و به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. توجه داشته باشید که این امکان برای تحصیل در تمام مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

بورسیه‌های تحصیلی آلمان با توجه به شرایط و نوع هزینه‌های قابل پوشش به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. همچنین شرایط دریافت هر بورسیه نیز با دیگری متفاوت است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم برای دریافت بورسیه ابتدا درباره انواع آن اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه این بخش با دو نوع بورسیه تحصیلی در آلمان آشنا می‌شویم.

بورسیه تحصیلی فول فاند آلمان

بورسیه تحصیلی فول فاند یا همان کامل، بورسیه‌ای است که می‌تواند تمام هزینه‌های تحصیل شما را در این کشور پوشش دهد. توجه داشته باشید که این بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی زیادی ارائه می‌شود.

برای دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند کشور کانادا شرایطی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، علاوه بر در نظر گرفتن حداقل امتیازات برای کاندید شدن جهت اخذ این ویزا، شرایط کاملا رقابتی برای اخذ این ویزا وجود دارد و تنها دانشجویانی موفق به اخذ آن می‌شوند که شرایط تحصیلی برتری داشته باشند.

مورد بعدی درباره دریافت بورسیه تحصیلی کامل در آلمان، تعداد ظرفیت‌های محدود برای دریافت آن است. به این معنی که ممکن است از میان هزاران دانشجو، تنها چند صد نفر یا حتی کمتر بتوانند برای دریافت بورسیه اقدام کنند. به همین خاطر، اگر قصد دریافت فول فاند آلمان را دارید، توصیه می‌کنیم از خدمات یک آژانس مهاجرتی برتر در این زمینه استفاده کنید که بتواند در مدت زمانی کوتاه و با شانس بالا، برای شما بورسیه فول فاند دریافت کند.

توجه داشته باشید که برخی از بورسیه‌های تحصیلی فول فاند تنها بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را پوشش می‌دهند. در حالی که برخی از بورسیه‌های دیگر می‌توانند علاوه بر هزینه‌های تحصیل، بخشی از هزینه‌های زندگی را نیز پوشش دهند.

بورسیه‌های تحصیلی از نوع کمک هزینه‌ای و فاند معمولی

نوع دیگر بورسیه در آلمان وجود دارد که به آن بورسیه تحصیلی از نوع کمک هزینه‌ای یا همان فاند گفته می‌شود. این بورسیه‌ها توانایی پوشش بخشی از هزینه‌های تحصیل را دارند. به همین خاطر است که شرایط رقابتی آسان‌تری برای دریافت آن‌ها وجود دارد و با ظرفیت بیشتری اعطا می‌شوند.

میزان پوشش هزینه‌ها در بورسیه‌های تحصیلی کمک هزینه‌ای با توجه به مرکز ارائه دهنده آن متفاوت است. برخی از بورسیه‌ها ۵۰ درصد شهریه را پوشش می‌دهند. در حالی که برخی بورسیه‌های دیگر علاوه بر پوشش ۴۰ الی ۵۰ درصدی شهریه، مبلغی را به صورت ماهانه به عنوان کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌کنند.

کار دانشجویی در آلمان

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌های تحصیل در کشور آلمان و حتی تحصیل رایگان در این کشور، انجام کار دانشجویی است. اما برای انجام کار دانشجویی در این کشور شرایطی وجود دارد. در صورتی که این شرایط را رعایت نکنید، امکان کار در این کشور را نخواهید داشت.

برخی از شرایط کار دانشجویی در آلمان عبارتند از:

• دانشجویان تنها امکان کار به مدت ۱۲۰ روز در سال را به صورت تمام‌وقت دارند که تمام‌وقت به معنی روزانه ۸ ساعت کار است. البته کار در تعطیلات رسمی و تعطیلات سال نو میلادی یا حتی آخر هفته‌ها شامل این موضوع نخواهد شد

• دانشجویان امکان کار به صورت نیمه‌وقت را به مدت ۲۴۰ روز در سال دارند

• برای تحصیل در مقطع کارشناسی، در دو ترم اول معمولا اجازه کار دانشجویی نخواهید داشت

برای انجام کار دانشجویی در کشور آلمان، لازم است که حتما با عنوان‌های شغلی مناسب در این کشور آشنا باشید. به همین خاطر، در جدول زیر برخی از بهترین عناوین شغلی دانشجویی را برای شما بررسی و درآمد آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

میزان درآمد                               عنوان شغلی

ساعتی ۱۰ یورو                            کار در رستوران و کافه

ساعتی ۱۲ یورو                            دستیار آموزشی

ساعتی ۱۱ یورو                             دستیار تولید

ساعتی ۱۴ یورو                            کارهای آنلاین و فریلنسری

محبوب‌ترین کارهای دانشجویی در آلمان

اگر قصد انجام کار دانشجویی در آلمان را دارید، باید علاوه بر بررسی شرایط کار در این کشور و میزان درآمد، با محبوب‌ترین کارهای دانشجویی نیز آشنا شوید. به همین خاطر، در ادامه این بخش قصد داریم تا بهترین کارهای دانشجویی را معرفی کنیم.

دستیار آموزشی

در صورتی که بتوانید در داخل دانشگاه به عنوان دستیار معلم مشغول به کار شوید، فرصت‌های شغلی زیادی در آینده برایتان ایجاد خواهد شد و در عین حال شانس بالایی برای کسب بورسیه و امکانات دیگر آموزشی خواهید داشت.

اشتغال به کار در کافه‌ها و رستوران‌ها

بسیاری از دانشجویانی که در دانشگاه‌های آلمان تحصیل می‌کنند، در کافه‌ها و رستوران‌ها مشغول به کار می‌شوند. درست است که کار در این مراکز ارتباط چندانی با تحصیل دانشجو ندارد، اما درآمد مناسبی دارد و می‌توانید با کمک آن بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل را تامین کنید.

انجام کارهای آنلاین و فریلنسری

مهم‌ترین مزیت انجام کار آنلاین و فریلنسری، امکان انجام آن در هر زمان و مکانی است. به علاوه، این عنوان شغلی درآمد مناسبی نیز دارد و از این بابت می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید. توجه داشته باشید که این شغل‌ها ممکن است دائمی نباشند و درآمد ثابتی نداشته باشید.

جمع‌بندی شرایط تحصیل رایگان در آلمان

اگر قصد تحصیل رایگان در کشور آلمان را دارید، لازم است که از شرایط و سابقه تحصیلی مناسبی برخورداری باشید تا بورسیه تحصیلی دریافت کنید. همچنین با انجام کارهای دانشجویی نیز می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل را تامین کرد. به علاوه تحصیل در بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است. در نتیجه، ممکن است حتی بدون دریافت بورسیه نیز بتوانید برای تحصیل رایگان در این کشور اقدام کنید.

بدون نظر

ورود