خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از شرکت آبگونه

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از شرکت آبگونه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه نسل بشر همزمان با کاهش شدید سطح آبهای جاری و زیر‌زمینی، با افزایش میزان آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی موجود در آب شرب مورد نیاز خود مواجه گردیده است. به همین علت استفاده از انواع دستگاه تصفیه آب جهت تامین آب شرب سالم، در سراسر جهان رواج چشمگیری یافته است. این موضوع باعث آن گردیده تا شرکت ‌های فعال در این حوزه، نسبت به تولید انواع مختلفی از دستگاه تصفیه آب اقدام نمایند.

در اکثر این مدل‌ها، آب آلوده پس از ورود به دستگاه، از تعدادی فیلتر مخصوص عبور نموده و به درجه بالایی از خلوص خواهد رسید. مصرف آب سالم، ریسک ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آب آلوده را به صفر رسانده و موجب افزایش کیفیت زندگی افراد در جوامع مختلف می‌گردد. گسترش فرهنگ بهداشت و افزایش شدید تقاضا در جهت خرید دستگاه تصفیه آب در ایران، زمینه‌ ساز ورود مدل‌های متنوع تصفیه آب خانگی به بازار کشور گردید.

در سال‌های اخیر، انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با برندهای گوناگون و در مدل‌های مختلف به بازار عرضه گردیده است. هریک از این برندها، شیوه‌های نوینی را در صنعت تصفیه ارائه نموده‌اند. شکل ظاهری، محل قرارگیری، ظرفیت تصفیه و نوع فیلتراسیون تعبیه شده در دستگاه، ازجمله تفاوت‌های مهم موجود در میان برندها و مدل‌های گوناگون تصفیه آب خانگی می‌باشند.

انواع دستگاه تصفیه آبخانگی، به مراتب از عملکرد ساده‌تری نسبت به تجهیزات تصفیه آب صنعتی برخوردار هستند. در این سیستم خانگی، حجم محدودی از آب لوله‌کشی شهری وارد دستگاه گردیده و با عبور از فیلترهای مخصوص، به آب آشامیدنی خالص مبدل می‌گردد. با توجه به استانداردهای تعیین شده برای آب آشامیدنی، استفاده از سیستم اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب خانگی، بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از شرکت آبگونه

دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب با هدف پالایش و حذف انواع آلاینده‌ و املاح مضر موجود در آب لوله‌کشی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلف این دستگاه، بر اساس ظرفیت تعیین شده توسط شرکت سازنده،‌ قابلیت تصفیه نمودن آب کل واحدهای یک ساختمان و یا پالایش بخشی از آب ورودی به یک واحد مسکونی را دارا می‌باشند. اما به لحاظ اقتصادی، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

استفاده از سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، به ویژه در سال های اخیر، به یکی از شیوه‌های معمول مورد استفاده توسط شرکت‌های تولید کننده این تجهیزات مبدل گردیده است. در روش اسمز معکوس از فیلترهای متعدد با عملکرد تخصصی، جهت حذف آلودگی‌ها و تولید آب خالص استفاده می‌گردد. هریک از فیلترهای تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، قادر به حذف یک یا چند آلاینده می‌باشند.

هریک از روش‌های مختلف تصفیه که توسط شرکت‌ها و برندهای تولید کننده انواع دستگاه تصفیه آب طراحی و تعبیه گردیده، دارای مزایا و معایب گوناگونی هستند. از مهمترین مزایای استفاده از سیستم اسمز معکوس در تجهیزات تصفیه آب می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • حذف آلاینده‌های فیزیکی معلق در آب: فیلترهای سه گانه تصفیه فیزیکی تعبیه شده در سیستم اسمز معکوس، قادر به حذف ذرات معلق موجود در آب با قطر بیش از ۵ میکرون می‌باشند.
  • حذف مواد شیمیایی محلول در آب: فیلتر اسمز معکوس موجود در دستگاه تصفیه آب، قادر به پالایش انواع ذرات شیمیایی محلول در آب تا قطر ۰.۰۰۰۱ میکرون خواهد بود.
  • بهبود رنگ، طعم و بوی نامطبوع آب: بسیاری از ترکیبات شیمیایی موجود در آب دارای رنگ، طعم و یا بوی نامطبوع هستند که توسط فیلتر اسمز معکوس و کربن گیاهی فعال موجود در فیلترهای دستگاه حذف خواهند شد.
  • امکان حذف آلاینده‌های میکروبی: یکی از مزایای مهم در سیستم اسمز معکوس، امکان استفاده از فیلترهای متعدد در ساختار دستگاه می‌باشد. با استفاده از فیلتر قدرتمند اشعه UV، دستگاه تصفیه آب قادر به حذف میکروب‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و باکتری‌های موجود در آب خواهد بود.
  • حذف خاصیت اسیدی آب: با استفاده از فیلتر آلکالاین قلیایی، سیستم اسمز معکوس قادر به خنثی نمودن ماهیت اسیدی آب و تبدیل آن به آب یونیزه قلیایی خواهد بود. آب یونیزه قلیایی دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد.
  • امکان ذخیره سازی آب شرب: در روش اسمز معکوس، فرآیند تصفیه به کندی صورت گرفته و دبی آب خروجی دستگاه تصفیه آب بسیار کم خواهد بود. لذا استفاده از مخازن تحت فشار در کنار دستگاه اجتناب ناپذیر می‌باشد. بطور معمول ۱۰ تا ۱۵ لیتر آب تصفیه شده درون این مخزن ذخیره شده و حتی در صورت قطع شدن آب لوله‌کشی یا جریان برق، قابل مصرف خواهد بود.
  • تعمیر و نگهداری آسان: انواع تجهیزات تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس دارای ساختاری بسیار ساده هستند. قطعات و فیلتراسیون دستگاه کاملاً در دسترس بوده و به آسانی قابل تعویض می‌باشند.
  • کم هزینه و مقرون بصرفه: هزینه پرداختی جهت خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با سیستم اسمز معکوس، منطقی و مقرون بصرفه به نظر می‌رسد. هزینه‌های خرید اولیه و تعمیر و نگهداری این تجهیزات در بلند مدت، نسبت به مجموع مبالغ پرداختی‌ بابت خرید انواع بطری‌های آب آشامیدنی در مدت زمان مشابه بسیار کمتر خواهد بود.
  • دسترسی نامحدود به آب سالم: تصفیه آب خانگی با سیستم اسمز معکوس، در هر ساعت قادر به تولید ۲۰ لیتر آب شرب سالم و بهداشتی می‌باشد. در مقابل میانگین مصرف آب شرب یک خانواده ۴ نفره در هر شبانه روز، در حدود ۲۰ لیتر تخمین زده می‌شود. بنابراین میزان آب تولید شده توسط دستگاه، چندین برابر نیاز روزانه شما خواهد بود.
خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از شرکت آبگونه

فرآیند اسمز معکوس در تصفیه آب خانگی

پایه و اساس انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس را فیلتر ممبران تشکیل داده است. به دلیل نحوه عملکرد ممبران در سیستم تصفیه، این غشاء به نام فیلتر اسمز معکوس شهرت یافته است. ساختار فیلتر ممبران از نوعی غشاء نیمه تراوا تشکیل گردیده که از روزنه‌های بسیار ریزی برخوردار هستند. طراحی اولیه این فیلتر توسط دانشمندان و متخصصان صنعت تصفیه، بر اساس خاصیت اسمزی آب صورت پذیرفته است.

در دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، پس از عبور آب از فیلترهای تصفیه فیزیکی و حذف املاح مضر معلق در آن، نوبت به شروع فعالیت فیلتر اسمز معکوس خواهد رسید. در این مرحله، آب با فشار بالای ایجاد شده توسط پمپ دستگاه، وارد محفظه فیلتر ممبران گردیده و از غشاء نیمه تراوا گذر خواهد نمود. فقط مولکول‌های آب و ذرات شیمیایی محلول در آن، با قطری کمتر از ۰.۰۰۰۱ میکرون، قادر به عبور از غشاء ممبران هستند .

 آب تجمع یافته در پشت فیلتر ممبران، حاوی مولکول‌‌های بزرگتر بوده که توانایی عبور از روزنه‌های فیلتر را نداشته‌اند. در محفظه مخصوص فیلتر ممبران، دو خروجی مختلف تعبیه گردیده است. آب تصفیه شده که از روزنه‌های غشاء ممبران عبور نموده، از یک خروجی به سمت مخزن ذخیره‌سازی آب هدایت می‌شود. آب حاوی آلاینده‌های شیمیایی، بعنوان پساب و از طریق خروجی دوم وارد سیستم فاضلاب شده و دفع خواهد شد.

فرآیند تصفیه در انواع آب تصفیه کن خانگی با سیستم اسمز معکوس، از دستورالعمل واحدی پیروی می‌نماید. ازجمله مهمترین قطعات و فیلتراسیون موجود در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس امروزی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فیلترهای تصفیه فیزیکی (۳-۲-۱)
  • فیلتر ممبران (اسمز معکوس)
  • فیلتر کربن نهایی
  • فیلتر املاح معدنی
  • ترانس برق
  • پمپ آب
  • مخزن ذخیره سازی آب
  • شیر برداشت
  • گیج فشارسنج
  • شیر برقی
  • سنسور فشار پایین
  • سنسور فشار بالا
  • شیر تنظیم سختی آب (شیر میکسر)
  • درین (کپسول فاضلاب)

استفاده از قطعات و فیلترهای مذکور در ساختار اصلی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس ضروری بوده و عدم وجود هر یک از آنها، موجب خلل در عملکرد سیستم خواهد شد.

راهکار افزایش طول عمر فیلتر ممبران

نقش اصلی فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی، جداسازی املاح شیمیایی محلول در آب تا قطر ۰.۰۰۰۱ میکرون می‌باشد. در صورتی که املاح فیزیکی معلق در آب توسط فیلترهای پیش تصفیه جذب نگردیده باشند، قطعاً عملکرد فیلتر ممبران مختل خواهد شد. زیرا ورود این املاح به محفظه ممبران، موجب مسدود شدن روزنه‌های بسیار ریز غشاء اسمزی می‌گردد.

در چنین حالتی فرآیند تصفیه متوقف گردیده و خروجی آب دستگاه تصفیه به صفر خواهد رسید. جهت پیشگیری از این موضوع، مدت زمان مناسب جهت تعویض فیلترهای تصفیه فیزیکی دستگاه، بین ۵ تا ۶ ماه در نظر گرفته شده است. عدم تعویض بموقع فیلترها و یا استفاده از فیلترهای فیک و تقلبی موجود در بازار، ضمن ایجاد آسیب در دیافراگم پمپ آب دستگاه، روند تصفیه را نیز مختل خواهد نمود.

اولین راهکار مناسب جهت افزایش طول عمر فیلتر ممبران، تعویض بموقع فیلترهای تصفیه فیزیکی در بازه زمانی ۵ ماه یکبار و عدم استفاده از فیلترهای تقلبی و غیر شرکتی خواهد بود. فیلترهای تصفیه فیزیکی تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب خانگی، قادر به جذب ذرات معلق در آب با قطری بیش از ۵ میکرون می‌باشند. آلاینده‌های فیزیکی با قطر زیر ۵ میکرون، از فیلترهای پیش تصفیه عبور نموده و غشاء اسمزی را اشغال خواهند نمود.

هرچه میزان ذرات معلق زیر ۵ میکرون در آب لوله‌کشی شهری بیشتر باشد، به همان نسبت عمر مفید فیلتر ممبران کوتاه‌تر خواهد شد. متخصصان صنعت تصفیه در جهت رفع این مشکل، فیلترهای محافظ اسمز معکوس را طراحی و روانه بازار نمودند. فیلتر محافظ ممبران حاوی الیاف پلی پروپیلن فشرده بوده و قادر به جذب ذرات معلق در آب تا قطر ۱ میکرون می‌باشد.

دومین راهکار عملی در جهت افزایش طول عمر فیلتر ممبران، استفاده از فیلتر محافظ ممبران می‌باشد. محافظ ممبران بعنوان چهارمین فیلتر پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار گرفته و قدرت حذف ذرات معلق در آب را تا ۵ برابر افزایش خواهد داد. هرچه میزان املاح معلق ورودی به محفظه ممبران کمتر باشد، طول عمر مفید فیلتر ممبران نیز افزایش خواهد یافت.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس از شرکت آبگونه

خرید دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس

انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، با توجه به تنوع برندها و مدل‌های مختلف موجود در بازار، امری چالش برانگیز است. در صورت آشنایی با نحوه عملکرد سیستم اسمز معکوس در دستگاه آب تصفیه کن، می‌توان درک عمیق‌تری نسبت به کاربرد و دلایل خرید دستگاه تصفیه آب خانگی داشت. همواره در نظر داشته باشید انواع دستگاه با سیستم اسمز معکوس، بهترین انتخاب جهت دسترسی نامحدود به آب شرب سالم در منزل می‌باشند.

شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بعنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان و تولید کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و پیش تصفیه در کشور، در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز می‌باشد. شرکت آبگونه ضمانت نامه طلایی ۲۴ ماهه تعویض قطعات و خدمات پس از فروش مادام العمر را در جهت جلب رضایت حداکثری خریداران انواع دستگاه تصفیه آب از این مجموعه، فعال نموده است.

با خرید دستگاه تصفیه آب از شرکت آبگونه، نسبت به کیفیت بالای قطعات و استاندارد بودن فیلتراسیون بکار رفته در آن، اطمینان کامل خواهید داشت. کارشناسان و مشاوران فروش شرکت آبگونه، با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی مربوط به میزان سختی و نوع آلاینده‌های موجود در آب لوله‌کشی مناطق مختلف کشور، شما را در جهت انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، یاری خواهند نمود.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از شرکت آبگونه

در وبسایت تخصصی آبگونه، تنوع بی‌نظیری از انواع برندها و مدلهای مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و پیش تصفیه را مشاهده خواهید نمود. همچنین مشخصات فنی، نحوه فیلتراسیون، آموزش نصب و تصاویر مربوط به هر یک از این تجهیزات، در صفحه اختصاصی کلیه محصولات قرار داده شده است. خرید دستگاه تصفیه آب بصورت آنلاین با امکان پرداخت وجه در محل، از دیگر خدمات ارائه شده در وبسایت آبگونه می‌باشد.

هنگام انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب، با استفاده از سیستم هوشمند مقایسه محصولات، قادر به بررسی تخصصی و یافتن دلایل اختلاف قیمت بین محصولات مختلف خواهید بود. همچنین انواع مختلف از تجهیزات تصفیه آب خانگی با فیلتراسیون ۶ تا ۱۲ مرحله‌ای، مجهز به سیستم اسمز معکوس، در وبسایت شرکت آبگونه عرضه گردیده است.

پس از ثبت سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از شرکت آبگونه، کارت گارانتی طلایی ۲۴ ماهه تعویض قطعات با شماره سریال منحصر به فرد دریافت خواهید نمود. خدمات گارانتی طلایی آبگونه توسط تکنسین‌های متخصص شرکت، با مراجعه به محل در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی انجام می‌پذیرد. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، نسبت به اخذ مشاوره رایگان از کارشناسان و مشاوران فروش شرکت آبگونه اقدام فرمایید. هدف ما سلامتی شماست.

بدون نظر

ورود