راهنمای اخذ ویزای توریستی کانادا

راهنمای اخذ ویزای توریستی کانادا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ممکن است سفر شما به کانادا توریستی، دیدار با فرزندان و نوه ها، و یا تجاری باشد. اگر اقامت شما در کانادا کوتاه مدت باشد به ویزای توریستی کانادا نیاز دارید.

ویزای توریسیتی یا موقت کانادا یک سند رسمی است که ثابت می‌کند شما می‌توانید به عنوان بازدید کننده یا مقیم موقت در کانادا حضور داشته باشید. اگر می‌خواهید برای مدت زمان محدود در کانادا زندگی کنید، ویزای توریستی یک گزینه ایده آل برای شما است. افراد ویزای موقت را معمولا برای بازدید از یک کشور به عنوان گردشگر، تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و یا برای مشاغل موقت دریافت می‌کنند.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزای توریستی، ورود شما به کانادا را تأیید نمی‌کند. شما باید به افسر مهاجرت واقع در محل ورود اطمینان دهید که در پایان مدت اقامت کانادا را ترک خواهید کرد. شما همچنین باید:

  • ثابت کنید که از منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌ها در طول اقامت خود و همراهان خود، برخوردار هستید.
  • ثابت کنید که پول کافی برای بازگشت به خانه دارید. (برای مثال، هزینه پرواز برگشتی)
  • هیچ انگیزه‌ای برای کار یا تحصیل در کانادا نداشته باشید، مگر اینکه به شما اجازه داده شده باشد.
  • ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید.
  • ثابت کنید که شما تهدیدی برای امنیت کانادا به حساب نخواهید آمد.
  • شما باید مدارکی را که از طرف مأمور درخواست شده است تا اعتبار شما را تأمین کند، تهیه کنید.
  • ثابت کنید که از سلامتی خوبی برخوردار هستید. (ممکن است لازم باشد آزمون پزشکی را انجام دهید)

ارزش ویزای توریستی کانادا

اگر در هنگام ورود شما در گذرنامه، زمانی مشخص نشده باشد، قاعده کلی این است که ویزاهای توریستی برای مدت ۶ ماه اعتبار دارند. با این وجود می‌توانید درخواست تمدید ویزا نیز ثبت کنید.

توجه: برای تمدید اقامت شما باید ۳ ماه قبل از انقضای ویزای توریستی خود اقدام کنید.

نحوه تمدید ویزای توریستی کانادا

برای تمدید اقامت در کانادا، باید۳۰ روز قبل از تاریخ انقضای اقامت خود درخواست تمدید ویزا کنید. اگر می‌خواهید مدت طولانی‌تری بمانید، باید به صورت جداگانه درخواست تمدید ارائه دهید. شما می‌توانید با تکمیل مدارک بصورت آنلاین، روند درخواست را آسان‌تر و خطاهایی که می‌توانند مدت زمان پردازش را طولانی کنند، کاهش دهید. چند نکته که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • اعتبار ویزای موقت بازدید کننده نمی‌تواند از اعتبار گذرنامه شما فراتر رود، هر دو سند باید معتبر و قانونی باشند.
  • مادامی که شما دلایل معتبر برای تمدید اقامت داشته باشید و هزینه درخواست تمدید ویزا را پرداخت کنید می‌توانید برای هر تعداد بار درخواست تمدید ویزا کنید.
  • شما می‌توانید قبل از انقضای ویزا از کانادا خارج شوید، اما برای ورود مجدد به کانادا به یک سند جدید نیاز دارید.
  • اگر ویزای موقت شما قبل از پردازش تمدید شما منقضی شود، ممکن است بتوانید تحت شرایط ضمنی در کانادا بمانید. این امر به شما امکان را می‌دهد که تا زمانی که تصمیمی از اداره مهاجرت گرفته نشده، بطور قانونی در کانادا بمانید.
  • هزینه تمدید ویزای مسافرتی ۱۰۰ دلار کانادا است.

تحصیل با ویزای توریستی کانادا

شما می‌توانید با ویزای توریستی در کانادا تحصیل کنید، اگر برنامه تحصیلات شما کمتر از شش ماه باشد نیازی به اجازه تحصیل ندارید. با این حال، اگر تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا گرفتید، بهتر است که درخواست اجازه تحصیل کنید.

اگر فرزند دارید، داشتن ویزای اقامت موقت می‌تواند به این معنا باشد که فرزندان شما می‌توانند در مدارس دولتی کانادا (سطح متوسطه و ابتدایی) تحصیل کنند.

کار با ویزا توریستی کانادا

به طور کلی شما نمی‌توانید در کانادا با ویزای توریستی کار کنید. اگر به عنوان کارگر موقت خارجی به کانادا آمده‌اید، باید درخواست اجازه کار کنید. اما انواع خاصی از وظایف مربوط به شغل وجود دارند که از این قاعده مستثنی هستند.

مدت زمان پردازش ویزای توریستی کانادا

اگر اولین بار است که متقاضی ویزای کانادا هستید یا در ۱۰ سال گذشته به کانادا سفر نکرده‌اید ، بررسی درخواست ویزای توریستی شما می‌تواند ۲ تا ۴ هفته به طول انجامد. اگر در ۱۰ سال گذشته از کانادا بازدید کرده‌اید و کشور شما با کانادا پیوندهای محکمی دارد، این فرایند به ۲ تا ۵ روز کاهش می‌یابد.

روزهای کاری برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

زمان فرآیند گرفتن ویزا با توجه به ملیت شما و کشوری که در آن اقامت دارید تفاوت دارد.

بودجه کافی برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

تمام مسافران باید پول کافی برای هزینه های اقامتشان داشته باشند. مقدار پول با توجه به شرایط فردی، طول اقامت و اینکه آیا نزد دوستان وبستگان می‌مانید یا در هتل تفاوت دارد.

بیشتر بدانید: نرخ دلار کانادا تورنتو

ورود به همراه کودکان با ویزای توریستی کانادا

اگر با کودکان زیر ۱۸ یا ۱۹ سال (با توجه به ایالت) سفر می‌کنید که والدین یا سرپرست قانونی آنها نیستید، توصیه می‌شود که همراه خود رضایت نامه امضا شده ورود به کانادا را از والدین یا سرپرست قانونی آنها به همراه داشته باشید. اگر تنها والد یا سرپرست کودک هستید، توصیه می شود که اسناد اثبات کننده آن را به همراه داشته باشید.

ورود به همراه حیوانات خانگی با ویزای توریستی کانادا

برای اطلاعاتی درباره وارد کردن حیوانات خانگی به کانادا، وبسایت آژانس بازرسی غذایی کانادا به نشانی www.inspection.gc.ca مشاهده کنید.

صرف اوقات فراغت با ویزای توریستی کانادا

می توانید در باغ وحش، پارک موضوعی، پارک ملی و ایالتی، آبشار، رودخانه، و کوهستان گردش کنید.

۴۰ پارک ملی در کشور وجود دارد و هم چنین پارک های ایالتی برای محافظت از اکوسیستم. می توانید از طبیعت لذت ببرید. طبیعت گرایان شما را در پارک راهنمایی کرده و وسایل کمپ و پیک نیک را در اختیار شما قرار می دهند.

هزینه های زندگی پس از اخذ ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا بخش مهم و اساسی برای موفقیت در این مسیر است و شما باید نشان دهید که تمکن مالی مورد نظر را برای زندگی شش ماهه در این کشور دارید. بر اساس اعلام دولت این کشور، شما برای یک نفر باید حداقل ۱۳ هزار دلار کانادا در نظر داشته باشید که با افزایش همراهان این میزان افزایش خواهد یافت.

جدول زیر نشان دهنده تمکن مالی مورد نیاز برای حضور افراد به عنوان ویزیتور یا توریست در این کشور است.

در حالت کلی هزینه های زندگی برای مدت یک ماه در این کشور به صورت زیر است.

  • هزینه زندگی برای یک نفر بدون اجاره بها:‌ بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کانادا
  • هزینه های زندگی برای خانواده چهار نفره بدون اجاره بها: بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادا

شما می توانید با استفاده از جدول زیر این هزینه ها را بر آورد کنید که به صورت میانگین برای شهرهای بزرگ این کشور محاسبه شده است.

برای اخذ ویزای توریستی کانادا تراست کمک بگیرید!

تیم تراست که با افراد باتجربه در این زمینه فعالیت می کند، شما را در اخذ این روادید گذرنامه یاری می کند. حتما خود شما هم با این مورد برخورد کرده اید که قوانین ممکن است روزانه تغییر کنند و به همین دلیل می‌بایست همگام با تغییرات حرکت کنید.

مجموعه تراست با علم به قوانین بروز دنیا در خصوص اخذ ویزای توریستی کانادا این قابلیت را دارد که با توجه به درخواست متقاضی این کار را برایش انجام دهد. اگر اطلاعات بیشتری را برای انجام این کار نیاز دارید، همکاران ما در تراست با ارائه پاسخ های روشن و راهنمایی های لازم به شما مسیر را نشان می دهند.

بدون نظر

ورود