افزایش فروش کسب و کا‌ر‌های b2b با ایمیل مارکتینگ

افزایش فروش کسب و کا‌ر‌های b2b با ایمیل مارکتینگ

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از تکنیک‌های منحصر به ‌فرد بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است. اگر سر و کار شما با فروش به کسب و کارهاست، صرف ‌نظر از اینکه در چه صنعتی مشغول به کار هستید، بازاریابی ایمیلی می‌تواند به شما کمک کند که روابط بهتری با مشتریان ایجاد کنید، برندی قویتری بسازید و مهمتر از همه اینکه فروش خود را افزایش دهید.

کسب و کارهایی که به ‌صورت b2b فعالیت می‌کنند، اغلب تصور می‌کنند که بازاریابی ایمیلی برای آنها مناسب یا مؤثر نیست. اگر شما هم چنین تصویری نسبت به بازاریابی ایمیلی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مزایای ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش کسب و کارهای b2b بپردازیم.

افزایش فروش کسب و کا‌ر‌های b2b با ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان، ارسال پیام‌های تبلیغاتی، اطلاع ‌رسانی و برندینگ استفاده می‌شود. کاربرد اصلی بازاریابی ایمیلی حوزه تجارت الکترونیک، فروش محصولات و خدمات، تبلیغات و بازاریابی، اطلاع ‌رسانی رویدادها و اخبار، ارائه محتوای ارزشمند، نظرسنجی و برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید است برای آشنایی کامل با این مبحث می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://modireweb.com/what-is-email-marketing/

در این روش، ایمیل‌هایی که از قبل روی محتوای آنها فکر و ایده پردازی شده ‌است، به‌ صورت جمعی به لیست مخاطبان ارسال می‌شد. استفاده از ظرفیت بازاریابی ایمیلی چندین مزیت دارد:

  • ارسال راحت و سریع ایمیل‌ها به گروه‌های مختلف مخاطبان در عرض چند ثانیه
  • هزینه تبلیغاتی بسیار کم مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر مانند تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی
  • امکان رقابت با رقبای بزرگ با توجه به هزینه کمتر و استفاده از استراتژی‌های هدفمند
  • امکان ارزیابی دقیق عملکرد ایمیل‌ها از طریق آمارها (مانند نرخ بازدید، نرخ کلیک و نرخ تبدیل)
  • ارسال ایمیل‌ها به مخاطبان مشخص و هدفمند

چگونه بازاریابی ایمیلی باعث افزایش فروش کسب و کارهای b2b می‌شود؟

بازاریابی ایمیلی، پس از سئو یکی از بازوان قوی افزایش فروش برای کسب و کارهای b2b است. ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و بازاریابی برای مشتریان هدف، امکان ارتباط مستقیم با آنها را فراهم کرده و از این طریق روی فروش شما تأثیر می‌گذارد. در ادامه نحوه تأثیرگذاری بازاریابی ایمیلی روی افزایش فروش را بررسی می‌کنیم:

ارتباط مستقیم با مشتریان

ارسال ایمیل، یک راه مستقیم برای برقراری ارتباط با مشتریان است. این ارتباط می‌تواند شامل اخبار جدید تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه یا اطلاع‌ر سانی درباره محصولات و خدمات باشد.

افزایش ترافیک سایت

با کمک بازاریابی ایمیلی، می‌توانید لینک‌های مستقیم به سایت خود را در ایمیل‌ها قرار دهید. این کار به افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه افزایش فروش و درآمد شما کمک می‌کند.

تبلیغات هدفمند

با تحلیل داده‌ها و اطلاعات مشتریان، می‌توانید ایمیل‌ها و پیشنهادهایی را ارسال کنید که به‌ طور مستقیم با نیازها و خواسته‌های آنها سازگار باشد. این امر باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات شما می‌شود.

مقرون به صرفه بودن

بازاریابی ایمیلی روشی مقرون به صرفه برای افزایش فروش است و در مقایسه با روش‌های سنتی، هزینه نسبتاً کمتری دارد.

به ‌طور کلی، بازاریابی ایمیلی با امکان هدفمند سازی تبلیغات و ارتباط مستقیم با مشتریان، می‌تواند به شکل معناداری به افزایش فروش و رشد کسب و کارهای b2b کمک کند.

افزایش فروش کسب و کا‌ر‌های b2b با ایمیل مارکتینگ

استراتژی بازاریابی ایمیلی مؤثر در ۴ مرحله آسان

ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موفق به‌ طور کلی در چهار چیز خلاصه می‌شود:

  1. ساخت لیست ایمیل
  2. برنامه ریزی برای ارسال چه نوع ایمیل‌هایی
  3. طراحی ایمیل و تولید محتوا
  4. اجرای کمپین و تجزیه و تحلیل نتایج

در ادامه درباره نحوه انجام هر مرحله توضیح می‌دهیم.

۱.      لیست ایمیل خود را بسازید

اولین قدم ضروری برای اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، ایجاد لیست مخاطبین است. به هر حال، یک کمپین بازاریابی ایمیلی بدون لیست مخاطبان هدف، فایده‌ای ندارد. بهترین راه برای ایجاد این لیست، ایجاد فرم ثبت نام در سایت و نمایش آن در صفحه اصلی، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی است.

۲.      ماهیت و هدف ایمیلی که می‌خواهید ارسال کنید را مشخص کنید

حالا وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام نوع ایمیل را می‌خواهید ارسال کنید. هدف شما از ایمیل مارکتینگ این موضوع را مشخص می‌کند. رایج‌ترین شکل ایمیل‌های تبلیغاتی به این ترتیب هستند:

  • ایمیل‌های تبلیغاتی برای پیشنهاد فروش ویژه
  • پیام‌های فصلی برای تعطیلات یا رویدادهای خاص
  • تخفیف‌های شخصی برای مشتریان اختصاصی شما
  • ایمیل تراکنش‌ها (رسیده‌ای تجارت الکترونیک)

۳.      طراحی ایمیل و محتوای خود را ایجاد کنید

گام بعدی برای ایجاد کمپین بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارها، ایده پردازی برای طراحی ایمیل و تولید محتوا است. برای ایده پردازی محتوای مناسب متنی و بصری، باید به استراتژی بازاریابی که در مرحله قبل مشخص کردیم، برگردید. نیاز نیست در طراحی‌های خود بهترین باشید. قرار است با ارسال ایمیل در وقت و هزینه‌های تبلیغاتی خود صرفه جویی کند، بنابراین ایمیل‌های بیش از حد پیچیده طراحی نکنید.

به تصویر برند خود وفادار بمانید و محتوایی طراحی کنید که تصویر برند شما را در ذهن مخاطب ثبت کند. دکمه CTA را فراموش نکنید. یکی از موضوعاتی که در بحث سئو و دیجیتال مارکتینگ به‌ شدت اهمیت دار، دعوت به اقدام (CTA) است. به‌ علاوه اینکه، مطمئن شوید موضوع ایمیل شما کسل کننده یا بیش از بیش از حد تبلیغاتی نیست و می‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

۴.      کمپین خود را اجرا و عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کنید

در قدم نهایی باید عملکرد کمپین بازاریابی ایمیلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای پیگیری نرخ کلیک و نرخ تبدیل می‌توانید جزئیات بیشتر در مورد عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ که اجرا کرده‌اید را بدانید.

افزایش فروش کسب و کا‌ر‌های b2b با ایمیل مارکتینگ

جمع ‌بندی

اکنون دیگر می‌دانید که چگونه استراتژی بازاریابی ایمیلی کسب و کار خود را راه اندازی کنید. پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای برنامه‌های خاص، ویژگی‌های متنوع و قیمت‌های مناسب هستند.
منابع:

 https://neilpatel.com/blog/beginners-guide-email-marketing/  

  https://blog.hubspot.com/marketing/email-marketing-guide

بدون نظر

ورود