ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

از دیروز تصاویری از خودکشی دختر جوانی و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری در شیراز، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این اقدام تاسف برانگیز، واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، از شیراز، حوالی ظهر دیروز (۶ شهریور) اقدام به خودکشی یک زن میان‌سال در محله معالی‌آباد باعث ناراحتی اهالی این محله شیراز شد. بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد این زن که درگیر مسائل خانوادگی بوده و حضانت فرزندش نیز به همسرش واگذار شده بود، به دلایل نا مشخص به مجتمع نگین معالی‌آباد مراجعه می‌کند، اما بعد از لحظاتی خود را به پنجره مجتمع رسانده و نشان می‌دهد که قصد خودکشی کردن دارد.

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

بلافاصله بعد از مطلع شدن نیروهای آتش‌نشانی از این ماجرا تیم پیشتاز به محل حادثه مراجعه و پس از بررسی شرایط به مرکز اعلام می‌کند که به تشک نجات آتش‌نشانی نیاز است و عملیات گفت‌وگو برای منصرف کردن فرد را آغاز می‌کنند. در کمترین فاصله زمانی تیم دوم برای رساندن تشک نجات به محل مراجعه می‌کند، اما متأسفانه قبل از عملیاتی کردن و باز کردن تشک نجات، فرد تصمیم خود را برای خودکشی عملی و خود را از پنجره به پایین پرت می‌کند. این فرد بلافاصله با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل می‌شود.

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟
هادی عیدی‌پور؛ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: «همشهریان از طریق سامانه ۱۲۵ احتمال خودکشی یک بانوی جوان در مجتمع نگین معالی‌آباد را اعلام کردند.»

هادی عیدی‌پور افزود: «پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشان و پهن کردن تشک، وی خود را پرتاب و اقدام به خودکشی کرد‌. عملیات احیای فرد مذکور ادامه دارد و هنوز اطلاعی از علت خودکشی وی در دست نیست.»

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با اشاره به موضوع خودکشی بانوی شیرازی گفت: «شخصی به دلایل شخصی خود را از طبقه پنجم مجتمع نگین شیراز به پایین پرت کرد و تلاش‌ها برای نجات او ناکام ماند.»
هادی عیدی پور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در تشریح جزئیات این حادثه، اظهارداشت: «ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه یکشنبه احتمال خودکشی فردی در مجتمع تجاری نگین واقع در کوی وحدت شیراز به سامانه آتش نشانی اعلام شد.»

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

وی ادامه داد: «پنج تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام و اولین گروه سه دقیقه و ۱۰ ثانیه پس از تماس با سامانه به این محل رسیده و تیم‌های تخصصی نجات ارتفاع و تشک نجات و بانوان آتش نشان سریعا اقدام به انجام دستورالعمل‌های فنی کرده و مذاکره با شخص برای دعوت به آرامش را انجام می‌دهند.»
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با تصریح بر اینکه در حین صحبت تیم‌های نجات این فرد خود را از طبقه پنجم ساختمان هشت طبقه به پایین پرتاب می‌کند، افزود: «براساس اظهارات فرمانده عملیات انگیزه شخصی و اختلافات خانوادگی دلیل اقدام خودکشی توسط این فرد بوده است.»

جزئیات خودکشی یک خانم در یکی از مجتمع‌های تجاری شیراز‌

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟
افشین محمدی دره شوری در خصوص اقدام به خودکشی، خانم ۴۱ ساله‌ای در یکی از مجتمع‌های تجاری شیراز گفت: «در بررسی‌های اولیه شاهدان عینی اظهار داشتند که وی پیش از اقدام به خودکشی علت عمل خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرده و خواستار عدم مداخله افراد جهت جلوگیری از اقدام خود شده است.»
وی با بیان اینکه تیم جنایی آگاهی شیراز در معیت مقام قضایی بلافاصله در محل حضور یافتند، گفت: «بررسی‌های اولیه حاکی است نیرو‌های امدادی و اورژانس اجتماعی همه تلاش خود در جهت جلوگیری از بروز حادثه و اقدام به خودکشی وی را انجام دادند.»

افشین محمدی دره شوری
افشین محمدی دره شوری؛ سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز

سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز با تأکید بر اینکه همه ابعاد موضوع در دست بررسی است اظهار داشت: «این فرد پس از اقدام به پریدن از یکی از طبقات مجتمع تجاری با تلاش گروه فوریت‌های پزشکی حاضر در محل خوشبختانه از مرگ نجات یافته است و جهت انجام اقدامات پزشکی تکمیلی به یکی از مراکز درمانی استان اعزام شده است.»

واکنش ها به خودکشی دختر شیراز

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

برترین‌ها: انتشار تصاویری از خودکشی دختری در شیراز، طی ساعات گذشته افکار عمومی را ملتهب کرده است. هر چقدر که شرایط سخت‌تر و افق دید محدودتر می‌شود و هر چقدر که گمان می‌کنیم از این بدتر نمی‌شود، اما ظاهرا حجم اخبار ناامیدکننده را پایانی نیست. در واقع طی سال‌های اخیر انقدر خبر خودکشی منتشر شده که شاید حتی بخش‌هایی از جامعه با نوعی از خودمراقبتی تلاش دارد این خبرها را فیلتر کند و پیگیرش نباشد، اما واقعه دیروز از حیث مصالح بصری آنقدر کامل بود که تکان‌دهنده بودنش قابل فیلتر نیست! شاید پس از مدت‌ها یک خبر خودکشی ابعاد وسیعی پیدا کرده همین عکسی که در این خبر گذاشتیم، یکی از پربازدیدترین تصاویر ساعات اخیر در شبکه‌های اجتماعی بوده.

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

برخی واکنش‌ها به خبر خودکشی شیراز

پسر نیچه در واکنش به این تصویر نوشت: ‌«تو ایران انسانیت سقوط کرده، امید سقوط کرده،‌ زندگی سقوط کرده، و سقوط همه اینارو میشه تو سقوط ‎دختر شیراز دید»

صورتی اینطور واکنش نشان داد: «دیشب به چی فکر میکردی؟ امروز صبح چی؟ وقتی وارد مجتمع شدی چی؟ تو پله برقیا به چشمای این مردم نگاه کردی؟ وقتی رفتی اون بالا چی؟ پاهات میلرزید؟ اون لحظه آخر به کی فکر کردی؟ قبل پریدن چه تصویری تو ذهنت هک کردی؟ تو هوا بودی گفتی واسه بار آخر چشامو وا کنم؟… بمیرم برات ‎دختر شیراز»

ماجرای خودکشی زنی در شیراز و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری چیست؟

مرتضی هم گفت: «تنها چیزی که در ایران سقوط می‌کند امید آدما به زندگی‌ست»

نظر دختر حاجی الماس هم قابل تامل بود: ‌‎«دارم فک میکنم هر کدوممون چند بار تا لب این پرتگاه ها رفتیم و برگشتیم چون کسیو نداشتیم…از ترس اینکه نکنه زنده بمونیم و هزار جور فکر دیگه بمیرم برای دلت بمیرم برای دلت که انقدر خسته و پریشونی…‎دختر شیراز تو از روی قلب یه ایران پریدی و از چشمای یه ایران پر کشیدی خوب بخوابی»

گودو اما نظر متفاوتی داشت: ‌‌‎«خوش به حالش راحت شد کاش منم یه روز اینقدر شهامت داشته باشم خودمو از طبقه سوم محل کارم بندازم پایین»

در انتها هم نظر فریدون: «واقعاً دلم میشکنه. یه دختر با کلی آرزو و امید و کلی دلیل برای زندگی فقط بخاطر اینکه توی بد موقعیت جغرافیایی داره زندگی میکنه اینجوری از جونش بگذره»

۱۶ نظر

ورود

  • علی شهریور ۶, ۱۴۰۲

    برترین ها رسانه شیطان
    دروغگو و پست
    شما چی؟

    • علی شهریور ۷, ۱۴۰۲

      لعنت بر شما بی فرهنگان بالا نشین که فقط در پی شکم و زیر شکم هستید در این شرایط اورژانسی هرچند که گرفتن همچین تصاویری برای شما و انتشار دادن به کانال های خارجی حتما در راستای همان خوی شکم و زیر شکم پرستی شماست جان انسان هم وطن را برای هوا و هوس لگدمال میکنید ومکرو مکراله واله خیر الماکرین نور خدا خاموش شدنی نیست جانم فدای خاک پاک و نام ایران و نفرین و لعنت بر بدخواهان این خاک پاک پرگهر و تا ابد سرافراز

  • انسان شهریور ۶, ۱۴۰۲

    اتش نشانان سعی کردند تا برسن ولی به خاطر ترافیک به موقع نتونستند. واقعا چرا در این شرایط فیلم میگیرند؟ و با فیلم گرفتن باعث تجمع شدن.

    • ... شهریور ۶, ۱۴۰۲

      ببین توروخدا با کیا شدیم تو یه کشور ۸۵ میلیونی:(طرف داره خودکشی میکنه داره میمیره یه مشت …تو لایو دارن میگن خودتو بنداز کار داریم

  • Mohii شهریور ۶, ۱۴۰۲

    خب تقصیر آتش نشانان چیه ترافیک سنگین بوده دیر رسیدن :/
    حالا بنده خدا ها اونا مقصر میشن

  • رسول زهرائی رئوف شهریور ۶, ۱۴۰۲

    خدا بهش رحم کرد که از دنیا نرفت اگر می کرد به خاطر گناه خودکشی وارد جهنم میشد که خیلی سخت تر از همه مشکلات دنیاست خدا راشکر که زنده ماند

  • شایان شهریور ۶, ۱۴۰۲

    حالا اگه تو جنگل خودکشی ژاپن و پل گلدن گیت امریکا و هرکشور دیگه روزی صد تا ادم خودشو بکشه خم به ابروی کسی نمیاد ولی تو ایران یکی خودشو بکشه میشه تقصیر حکومت و سقوط انسانیت و تولد تو ایران و….اینهمه حس حقارت واقعا تهوع آوره

    • Hmd شهریور ۶, ۱۴۰۲

      یک. آمار غلط دادی که نشون از بیسوادیت و حمایت کورکورانه‌ت ازین نظام داره.
      دو.این خودکشی، چیزی بود که دیدیم؛ تو باید هزاران هزار دل مرده که داره به زور میتپه رو ببینی… خیلیا از درون مردن ولی یه نفهم مثل تو درک نمیکنه

    • ناتینگ شهریور ۷, ۱۴۰۲

      جاهلیت همینه که به جای تلاش کردن و تبدیل شدن به یک عنصر سازنده در جامعه، وایب بد میدیم و همش میخوایم مردمو عصبانی تر کنیم.

    • شایان شهریور ۱۰, ۱۴۰۲

      اگه‌الان‌توی‌پل‌ها‌و‌ساختمونا‌حصار‌ضد‌خودکشی‌میذاشتن‌این‌اتفاق‌ناگوار‌نمی افتاد‌‌چون‌به‌جای‌کار‌های‌مهم
      به‌فکر‌موی‌یه‌زن‌هستن

  • مرتضی شهریور ۷, ۱۴۰۲

    سایت” روزیاتو” واقعا شما ها چقدر از انسانیت فاصله گرفتید که میتونید یک خبر تلخ رو انقدر تلخ ترش کنید با جمع بندی که انجام دادید، چرا نون در آوردن خودتون رو تو مسیر بد کردن حال مردم قرار میدید

  • محمد شهریور ۷, ۱۴۰۲

    وقتی اطلاع نداری بهتره سکوت کنی و هیچی نگی هیچی! از نزدیکترین آتش نشانی تا مجتمع نگین دقیقا اونم توی ظهر گرما که کل مغازه های شیراز اکثرا بستن بالای نود درصد و هیچ ترافیکی نیست ۳ دقیقه هست راه با ماشین اگر ترافیک باشه ده دقیقه

  • رادمهر شهریور ۷, ۱۴۰۲

    الان شما خوشحالید ک این بیچاره دست ب خودکشی زده

  • مهراد شهریور ۷, ۱۴۰۲

    یه سری احمق وحشی، نظرات مذخرف دادید. چیه توی سایت تون میزارید؟! ایران سقوط و… امید و… چرندیات خسته نشدید؟؟؟!

  • کورو‌ش کبير شهریور ۱۲, ۱۴۰۲

    معلومه شما امید زائد داری. امید نیست. هر روز گرونی و بدبختی و نداری و بیکاری و بدبختی این ملت رو نمی بینی یا خودت رو به کوری زدی آدم نفهم. مملکت داره با ته سرعت به جهنم می‌رود.