همسر سید احمد خمینی؛ فاطمه دانش پژوه کیست؟

همسر سید احمد خمینی؛ فاطمه دانش پژوه کیست؟

سید احمد خمینی، فرزند سید حسن خمینی و نتیجه امام خمینی (ره) آذر ماه سال ۹۷ در شب ولادت پیامبر (ص) در سن ۲۰ سالگی با فاطمه دانش پژوه ازدواج کرد. گفته می شود مراسم عروسی این زوج، خصوصی بود و تنها اقوام نزدیک به آن دعوت شده بودند.

همسر احمد خمینی

تصویر و اطلاعات رسمی ای از فاطمه دانش پژوه منتشر نشده اما گفته می شود او متولد سال ۷۹ در تهران است.

او در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته به گونه ای که بیش از ۱۱ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و طبع شعر و شاعری اش، در اینستانوشته هایش به چشم می‌خورد.

پدر فاطمه دانش پژوه نیز، عکاس حرفه ای بوده و آن طور که از نوشته‌هایش بر‌می‌آید، برخی از تصاویر صفحه وی را پدرش گرفته و به اشتراک گذاشته است.

فاطمه دانش پژوه همسر سید احمد خمینی کیست؟

فاطمه دانش پژوه همسر سید احمد خمینی کیست؟

فاطمه دانش پژوه همسر سید احمد خمینی کیست؟

فاطمه دانش پژوه در بیوگرافی صفحه ی اینستاگرامش خود را شاعر و حقوق خوان معرفی کرده است. به نظر می رسد که با استایل هایی که در  تصاویر اخیرش مشاهده می شود، عاشق مد و لباس و البته مد اسلامی (Islamic fashion)  و کافه گردی است. او به شعر نو و غزلیات حافظ علاقه زیادی دارد و در نوشته هایش از آنها استفاده می کند.

فاطمه دانش پژوه همسر سید احمد خمینی کیست؟

فاطمه دانش پژوه همسر سید احمد خمینی کیست؟
تصویری از کودکی فاطمه دانش پژوه که خودش در اینستاگرام منتشر کرده است.

علاوه بر این، بر اساس پست های صفحه ی اینستاگرام فاطمه دانش پژوه، او فرزند حسین دانش پژوه و نوه ی حاج سید مهدی گلپایگانی است که در سال ۵۷ در راه کمک به زلزله زدگان طبس جان خود را از دست داد.

فاطمه دانش پژوه همچنین نتیجه ی آیت‌ الله‌ سید محمدرضا موسوی گلپایگانی است، یکی از بزرگ‌ترین مراجع تقلید شیعه که بر پیکر امام خمینی (ره) نماز خواند. این مرجع تقلید در سال ۷۲ دار فانی را وداع گفت. آیت الله صافی گلپایگانی داماد او بود.

همسر احمد خمینی

بچه دار شدن احمد خمینی و فاطمه دانش پژوه

پس از انتشار اخبار و تصاویری در فضای مجازی مبنی بر پدر شدن سید احمد خمینی ۲۵ ساله، فرزند سید حسن خمینی و نتیجه ی امام خمینی (ره)، وی در یک پست اینستاگرامی خبر تولد اولین فرزند خود که دختری به نام «ایران» است را تأیید کرد.

احمد خمینی در این پست تصویری از خود در کنار فرزند تازه متولد شده اش منتشر کرده که البته ساعت مچی او در این عکس که یک اپل واچ است مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

همسر احمد خمینی

همسر احمد خمینی

همسر احمد خمینی

همسر احمد خمینی

همسر احمد خمینی، فاطمه دانش پژوه هم تصویری از فرزندشان در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کرده است.

همسر احمد خمینی

انتخاب نام «ایران» برای فرزند سید احمد خمینی با واکنش هایی در فضای مجازی روبرو شده است.

یک روزنامه نگار در توئیتی نوشت: «چقدر نمادین و معنادار است که اسم نوه تازه تولد یافته سیدحسن خمینی که خود نوه آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی است، بجای اسامی مذهبی، ایران انتخاب شده . یعنی زمانه حتی در افکار این خاندان نیز تغییر پیدا کرده است.»

این توییت با واکنش روزبه علمداری سردبیری سایت «جماران» روبرو شد و وی در توضیح این نامگذاری نوشت: «جهت اطلاع: “قدس ایران” نام همسر امام خمینی بوده و این نامگذاری به همین مناسبت انجام شده.»

بیوگرافی احمد خمینی

همسر احمد خمینی

سید احمد خمینی متولد سال ۱۳۷۷ در تهران، فرزند ارشد سید حسن خمینی، نوه ی سید احمد خمینی و نتیجه ی امام خمینی (ره) است.

مادرش ندا (فاطمه) موسوی بجنوردی، فرزند آیت الله محمد موسوی بجنوردی است. او ۲ خواهر به نام های نرگس و فرشته و یک برادر به نام محمد هادی دارد.

نام او به احترام پدر بزرگش سید احمد خمینی، دومین پسر بنیانگذار انقلاب گذاشته شده است.

همسر احمد خمینی

احمد خمینی دیپلمه است و پس از معمم شدن در سال ۹۷، در حال حاضر در حوزه علمیه مشغول طی کردن دروس حوزوی است.

او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در دبیرستان تیزهوشان شهید قدوسی طی کرد و از ۱۴ سالگی در حوزه علمیه شروع به تحصیلات فقهی کرده است.

همسر احمد خمینی

احمد خمینی بسیار فوتبالی و از طرفداران پر و پاقرص تیم استقلال است. او که خود نیز فوتبال بازی می کند، بارها برای تماشای مسابقات فوتبال در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده است.

همسر احمد خمینی

همسر احمد خمینی

دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • حمیدخان شهریور ۷, ۱۴۰۲

    ماشاءالله سرسفره انقلاب خوب نشستن وبخوربخوره.

  • Josefjd شهریور ۷, ۱۴۰۲

    ای کاش نشود….. که از امسال دربودجه کشور ردیف بودجه داشته باشد آنهم از دهان بازنشستگان مظلوم کشور. به هر حال نام ایران را برای او به فال نیک میگیریم مبارک است.

  • محسن مهر ۸, ۱۴۰۲

    از نسل ریچارد شیردل خاندان استوارت.

  • حامد اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

    خودتو پدر و پدربزرگت همیشه تو یاد مردم ایران خواهید موند