روایت داماد آمریکایی غلامعلی حداد عادل از مهاجرتش به ایران + ویدئو

روایت داماد آمریکایی غلامعلی حداد عادل از مهاجرتش به ایران + ویدئو

روح الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل و باجناق سید مجتبی خامنه ای (فرزند رهبری) که اکنون استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است، به تازگی در مصاحبه‌ ای درباره ی روند جذبش گفته: «وقتی می خواستم به ایران مهاجرت کنم، در فرم هیأت علمی مقالات ISI مطرح شده بود… در صنعت آمریکا و در دانشگاه‌ های برتر آمریکا چنین چیزی را ندیدم… هیچ دانشگاهی در آمریکا بر اساس ISI استاد را ارتقا نمی‌دهد…»

پیش تر در اواخر شهریور ماه تصویری از حضور روح الله رحمانی در راهپیمایی اربعین امسال در فضای مجازی منتشر شده بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بیوگرافی روح الله رحمانی

روح‌ الله رحمانی داماد غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. او با آزاده حداد عادل ازدواج کرده است.

وی همچنین باجناق سید مجتبی خامنه ای، پسر دوم رهبری و دیگر داماد غلامعلی حداد عادل است که با زهرا حداد عادل ازدواج کرده.

او خواهرزاده ی شهید محسن وزوایی نیز هست.

روح الله رحمانی در سال ۱۳۶۰ از پدر و مادری ایرانی در ایالت اوهایوی آمریکا متولد شد. او که بزرگ شده ی آمریکا است، در همانجا تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داد و در حوزه ی فناوری مشغول کار شد. او چند سال بعد از ازدواج، ساکن ایران شد.

رحمانی دارای مدرک دکترای کامپیوتر از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس است و سابقه ی کار در شرکت‌ های مایکروسافت و آمازون را دارد.

او یکی از مدیران پروژه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و از مدیران پیاده‌ساز معماری هوش مصنوعی در زمینه طبقه‌بندی اتوماتیک کالاهای آمازون است که به ترتیب در هر کدام از این کمپانی‌ها ۲/۵ و ۲ سال فعالیت کرده است.

رحمانی در دولت حسن روحانی در مرداد ۱۳۹۵ مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات شد اما در مهر همان سال به دلیل دوتابعیتی بودن از سمت خود استعفا داد.

بعد از کناره‌ گیری از پست دولتی‌ اش در وزارت ارتباطات، در سال ۹۶ مسئول بخش نوآوری و توسعه ی شرکت ایرانسل شد.

او از سال ۹۷ در شرکت دیجی‌ کالا در سمت معاون بخش نوآوری مشغول کار شد و مدیر و مؤسس مرکز نوآوری و فناوری گروه دیجی‌ کالا به نام «دیجی‌ کالا‌ نکست» است.

وی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است.

روح الله رحمانی در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم گفته در سال ۲۰۰۷ برای مدت ۶ ماه به ایران آمده بود که به واسطه ی یک دوست خانوادگی با همسر آینده اش آزاده حداد عادل آشنا شد و سپس با او ازدواج کرد. به گفته ی خودش، تا پیش از آن، تنها ۳ مرتبه در سنین کودکی و نوجوانی به ایران سفر کرده بود و برنامه ای برای ماندن و ازدواج در ایران نداشت.

او در این مصاحبه گفته: «در آمریکا انواع گزینه‌ها برای ازدواج وجود داشت اما قسمت نشد. خیلی برایم مهم بود تا با فردی خوب و مؤمن ازدواج کنم. واقعاً ایده‌آل من در ارتباط با شریک زندگی، به طور خاص ایرانی بودن آن فرد نبود بلکه دنبال بهترین نفر در دنیا بودم که از قضا آن بهترین در ایران بود.»

رحمانی همچنین در این مصاحبه بر علاقه ی خود به ایران تأکید کرده و گفته پدر و مادرش از کودکی او این دغدغه را داشتند تا فرزندشان «با آموزه‌ های اسلام آشنایی داشته باشد و با شیوه رفتاری خود به او آموختند که راه رستگاری و رسیدن به خدا خدمت به مردم است».

آزاده حداد عادل که در ژاپن دکترای ژنتیک مولکولی گرفته، بعداً به همراه همسرش به آمریکا رفت.

به گفته ی غلامعلی حداد عادل، نوه‌ هایش در آمریکا در مدرسه اسلامی درس می‌خواندند و در نهایت دختر و دامادش به همراه فرزندان خود به ایران بازگشتند.

آزاده حداد عادل در ایران کار نانوتکنولوژی را دنبال نکرد و با همکاری مادرش، شبکه ی زنان دانشمند جهان اسلام را جهت معرفی زنان دانشمند به زنان جهان اسلام و خارج از جهان اسلام راه‌ اندازی کرد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • حمید شهریور ۲۰, ۱۴۰۲

    در آمریکا درس خوندن و عبادت کردن در کیفیت و کمیت آن فرق می کند و به خاطر همین مسئولین و خانواده های آنها بیشتر به آن سمت گرایش دارند

  • م فروردین ۹, ۱۴۰۳

    اینا فک و فامیلشون آمریکاس بعد میگن بگید مرگ بر آمریکا.
    بابا خجالت بکشید.
    والا بخدا ما هم تحصیل کرده ایم، ما هم اگر پول داشتیم میرفتیم خارج کشور تحصیل میکردم. ماهم جوان این مملکتیم. اما خونمون مثل شما رنگین نیست و ژن خوب نداریم.