واکنش ها به پنجمین باخت حسن یزدانی در رقابت با دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

واکنش ها به پنجمین باخت حسن یزدانی در رقابت با دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

شب گذشته حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی با شکست مقابل حریف دیرینه‌اش، دیوید تیلور آمریکایی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی آزاد بلگراد شد. شکست سنگین یزدانی موجی از واکنش‌ها را در شبکه های اجتماعی در پی داشت.

رقابت دیوید تیلور یکی از بهترین‌های جهان با یزدانی، به یکی از مسابقات کلاسیک و بسیار جذاب کشتی در سال‌های اخیر بدل شده است که با احتساب مسابقه دیشب، دیوید تیلور ۵-۱ از یزدانی جلو است.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

باخت دیشب حسن یزدانی با ضربه فنی و نتیجه ۹ بر ۳ در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان در صربستان مقابل دیوید تیلور آمریکایی، مدال نقره را برای او به ارمغان آورد. یزدانی با صعود به فینال، سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدست آورد.

در ادامه می‌تواند مسابقه کامل حسن یزدانی با دیوید تیلور در فینال رقابت های کشتی آزاد جهان ۲۰۲۳ را تماشا کنید.

واکنش ها به باخت حسن یزدانی

شکست حسن یزدانی موجی از واکنش های متفاوت را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

برخی کاربران با یادآوری غیبت حسن یزدانی در فضای مجازی که بنا به گفته خودش قرار بود در جهت تمرکزش باشد، حالا به او کنایه می‌زنند که آن غیبت نتیجه خوبی نداشته و منجر به اتفاق خوبی نشده است.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

عده زیادی از کاربران شکست یزدانی در کشتی دیروز را به دیدگاه‌های سیاسی این ورزشکار مرتبط کرده‌اند. برخی از آنها یزدانی و رسول خادم را با یکدیگر مقایسه کرده‌اند و به ستایش از خادم پرداخته‌اند. روز گذشته با از دسترس خارج شدن اینستاگرام رسول خادم پس از انتشار یک استوری، اخبار ضدونقیض و تاییدنشده‌ای مبنی بر بازداشت این پیشکسوت کشتی به گوش رسید که خبرگزاری وزارت ورزش آن را تکذیب کرد.

همزمان البته عده دیگری از کاربران تلاش کرده‌اند که قدردان زحمات یزدانی باشند و این شکست را یک اتفاق طبیعی در روند رقابت‌های ورزشی دانسته‌اند.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

روزنامه فرهیختگان در صفحه ورزشی‌اش، مربوط به شماره روز دوشنبه، خبر شکست یزدانی را به صفحه بندی رسانده و در وصف این رقابت نوشته که برای یزدانی این یک باخت نبود و او فقط شکست خورده، چون قلب مردم پشتش است.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

فرهیختگان نوشت:

گاهی وقت‌ها آدم‌ها می‌بازن اما گاهی وقت‌ها شکست می‌خورند، حسن یزدانی شب گذشته نباخت، شکست خورد. شکستی که می‌تونه جبران بشه، شکستی که قهرمان رو از قهرمانی نمیندازه، باختن برای وقتیه که دیگه نمیشه جبران کرد. حسن یزدانی با اینکه در لحظه‌های آخر ضربه شد اما نباخت. هنوز زمان هست، یزدانی به خاطر بردن تیلور برای مردم ایران یزدانی نشد که با شکست مقابل اون ارزشش کم بشه، حسن یزدانی هست و مردم فرق بین باختن و شکست خوردن رو خیلی خوب می‌دونن.

از طرف دیگر عده زیادی از کاربران به شدت از مدیریت علیرضا دبیر انتقاد کرده‌اند و با القابی که تکرارش در اینجا ممکن نیست، او را مقصر افت یزدانی دانسته‌اند.

تعداد اظهارنظرهایی که حول کیفیت داوری این مسابقه بوده، قابل توجه نیست، شکست یزدانی با اختلاف سنگین رقم خورده و عده زیادی از کاربران دلایل پژمان درستکار که با اتکا به کیفیت داوری بوده را قانع‌کننده نمی‌دانند، برخی از کاربران هم البته در تایید کیفیت فنی خیره‌کننده تیلور نوشته‌اند، آن‌ها تعداد پیروزی‌های تیلور را با یزدانی مقایسه کرده‌اند و گفته‌اند که شاید اساسا فاصله میان این دو زیاد است.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران پس از باخت یزدانی در فینال، داوری را عامل شکست یزدانی دانست و ادعا کرد که «نفوذ آمریکایی ها در داوری زیاد است». او گفت:

حسن در آن صحنه مجری فن بود و اگر ۴ امتیاز می‌دادند و چلنج آمریکایی‌ها شکست می‌خورد، نتیجه ۶ بر یک می‌شد. امتیازی که حسن یزدانی صددرصد مجری فن بود را برعکس کردند. تیلور دوخم را گرفت، اما فن را یزدانی را اجرا کرد. امتیاز را اول درست داده بودند، اما متاسفانه باید بگویم نفوذ آمریکایی‌ها روی داوری زیاد است. برای این داوری متاسفم.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

صحبت‌های درستکار باعث شد که برخی کاربران از این گله کنند که چرا برخی تا این اندازه با شکست بیگانه‌اند. چنان‌که یک کاربر نوشت: «اگر شکست را خیلی شیک می‌پذیرفتین، الان تو همه عرصه‌ها جلوتر بودیم.»

عباس جدیدی، پیشکسوت کشتی نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «ما نمی‌توانیم مردم را گمراه کنیم. هیچ خطای داوری در مسابقه فینال حسن یزدانی رخ نداد. حریف آمریکایی مجری فن بود و امتیاز برای او بود.»

جنجال داور زن بی حجاب که دست حسن یزدانی را بالا برد

پس از مسابقه شب گذشته حسن یزدانی با کشتی‌گیر اهل استرالیا، تصویری از پایان مسابقه وایرال شده که صداوسیما آن را سانسور کرد؛ دست یزدانی در دست داور زن کشتی.

برخی کاربران اعتقاد دارند با توجه الزامات مذهبی، یزدانی نباید تن به دست دادن با داور مسابقه می‌داد. برخی بر این باورند که این کار یک عرف بین‌المللی‌ است و برخی هم اصلا کل این ماجرا رها کرده‌اند و نسبت به سانسور این اتفاق توسط صداوسیما معترض شده‌اند.

واکنش ها به شکست حسن یزدانی از دیوید تیلور آمریکایی + ویدئو

محمد، کاربری که گویا به این کشتی‌گیر علاقه دارد، در توییتر خود نوشت: «خب مجبوره دست بده. الان چه کار کنیم؟ وزیر رو برکنار کنیم ؟یا حسن یزدانی رو پلمپ کنیم؟ ولمون کنید بابا!»

مهدیه اعتراض داشت: «اگه ورزشکار خانم بود حاشیه زیاد ایجاد میشد، گویا فقط خانما نمی تونن اسلام رو نادیده بگیرن. برای آقایون اشکالی نداره خیلی مسائل.»

کاربر «بی‌صدا» توجیه کرده بود: «آنطور که من خوندم دست دادن با زن نامحرم خارجی که هیچ آشنایی با اسلام نداره و دست دادنشون یه نوع فرهنگ عادیه نه به قصد لذت و فلان و دست ندادن یا مانع شدن یه نوع بی حرمتی باشه، مانعی نداره.»

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۷ نظر

ورود

  • محمد شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    صد بار هم ببازی دوست داریم فدای سرت مردددددددددد

  • Mr.Saxobeat شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    توی ورزش مسیله سیاست نباید قاطی بشه البته تخم این مشکل رو میدونیم کی کاشت سر جریان اسراییل اما مسابقات ورزشی برای نشون دادن فرهنگ و توان مردمان و زنان هر کشور باید باشه نه زور ازمایی های سیاسی و حزبی.
    طرف اعتقاد داره پیروی خط مشی خودشه اگر قرار بر اینه که آزدای باشه باید طرف آزاد باشه که نظر خودشو بگه و مورد پذیرش و احترام جامعه باشه. که اکر اینجوری قکر نکنیم با دیکتاتوری هیچ فرقی نداریم.
    اونایی که رفتن هم وطن خودشونو فروختن سر تیلور از دید من خیلی با وطن فروش هایی که خزر و خلیج فارس و نفت این مملکت رو مفت فروختنفرقی ندارن.وطن با مردمش وطن میشه حالا هر دینی و قومی و مذهبی و جنسیتی و ایده الوژی ای داشته باشه.
    میگن تمدن ها هیچوقت نابود نمیشن مگر به دست خودشان.از جام جهانی نشونش رو دیدیم داریم خودمون رو نابود میکنیم.مردم رو انداختن به جون هم خودشون دارن کیف دنیا رو میکنن.
    اونی که خورد و دزدید و رفت و یا داره میخوره رو ول کردیم چسبیدیم به یکی که گفته من موافق نظامم و هرجور بد و بیراه و فحش نصیب بدبخت کردین‌. الانم باخت دنیا فکر نمیکنه نماینده جمهوری اسلامی باخت فکر میکنه ایران باخت.

    • حامد شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

      …ه
      کسی که ارادتش به مردم رو با ارادت به حکومت عوض کنه دیگه از مردم نیست، نماینده حکومته، یه نون به نرخ روز خوره که مردم از دیدن شکستش لذت میبرن

      • Mr.Saxobeat شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

        آقا آزادی بیان اگر قبول داریم دوست داشته ارادت گفته اتفاقا اینا خوبن که همون اول میگن ما کی هستیم نه حزب بادی ها، نه به من ربطی داره نظرش چیه نه برامم مهمه که نظرش با کی هست .کتی پری هر سری خودشو جر میده برای دموکرات ها ،ترامپ اومد رو کار آب از دلش تکون نخورد.اینجا حرف بزنی یا بایکوت میشی از طرف مردم یا تحریم میشی و ممنوع التصویر تا وقتی به عنوان نماینده ایران حالا با هر پرچمی داره مسابقه میده،حق من مخالف که تمام و کمال حمایتش کنم نه برم به تیلور تبریک بگم.
        والا حالا جسارت و لیبل به شماها نمیزنم اما یسری هاتون بخدا از حاکمیت ،دیکتاتورتر هستین.ارادت داره که داره کجا گفت من با مردم نیستم یا هرکی با حکومته از مردم نیست همه مون جز مردمیم قراره هم حالا حالا ها درکنار هم زندگی کنیم. تو قبول نداری،از دید من یه دیکتاتوری حالا چه عبا داشته باش چه کت و شلوار.
        اول انقلاب همین پدر و مادرهای ماها اونقدر تعصب بازی در اوردن نظامی،هنرمند،بازیگر و غیره و غیره فرار کردن فقط بخاطر اینکه فکر میکردن حق باهاشونه چونکه مسلمونن.الانم همین شماها قدرت بدست بگیرید خیلی ها که طرفداری نکردن باید از کشور برن چونکه لیبل اینا طرف مردم نبودن میخورنن و فکر میکنید چونکه بهمون ظلم شده پس حق باماهست.
        آزادی شعار قشنگیه اما فهمش و درکش برای همه یکسان نیست.مخصوصا توی ایران که با مفهومش غریبه اند.

        • حامد شهریور ۲۸, ۱۴۰۲

          خیلی از حرفای من سانسور شد متاسفانه
          وقتی درگیری بین ظالم و مظلوم اتفاق میافته کنار ظالم واستادن یعنی کنار مظلوم نبودن
          و یه انتخاب سادس این موضوع!
          و اینکه بعد از این ها هیچ کس مجبور نیست از این مملکت بره، و فقط هر کسی که جنایتی کرده باشه محاکمه بشه، همه افرادی که سمت ظالم واستادن حداکثرش در نهایت از طرف مردم بایکوت میشن نه بیشتر!
          صددرصد اجرای یه دموکراسی کامل محاله ولی باید به سمتش حرکت کنیم همیشه

      • Cc شهریور ۳۱, ۱۴۰۲

        هیچکس از باختن حسن یزدانی خوشحال نمیشه خودتو جمع نبند تو اصلا نظر نده حسن یزدانی فقط بخاطر خوشحالی مردم کشتی میگیره بعد تو میگی ارادت نداره😂💩
        حسن یزدانی عشقه همس ❤️👑
        سال دیگ انتقام میگیره ب کوری چشم دشمناش😂🔪

  • Fg شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    من به خاطر خودش خیلی ناراحت شدم چون خیلی زحمت کشیده بود ولی از اینکه باخت و این حکومت نتونست از بردش سو استفاده سیاسی بکنه خوشحال شدم . مثل شکست در برابر آمریکا تو جام جهانی اون بار هم به خاطر دمق شدن حکومت خوشحال شدم .

  • zedvi شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    با حیدر حیدر و نعره و …نمیشه مدال گرفت؛ نمیشه سکو گرفت؛ الان فقط علم و دانش فنی ومدیریت ورزشی در دنیا حرف اول رو میزنه.نه ..و … خوب شد باخت که این …..ها بادشون بخوابه و دست از سرکشتی وردارن. کل مملکت دست شماست لطفا ورزش رو ول کنین دیگه. ورزش رو بسپارین دست ورزشکار و پیشکسوت دلسوز و بی ریا.
    فکر کن بری باشگاه با نوحه …محمودکریمی مسلح به کلت کمری بخوای وزنه و دمبل بزنی.خب مشخصه نتیجه چی میشه.
    درسته طرف مقابل آمریکایی هست ولی خب ورزشه.میدون جنگ نیست که؛ انتقام سخت نیست که با شعار و مداحی و نوحه روحیه میدی.
    واقعا متاسفم برای طرز تفکری که داره کشور رو به این مرحله میرسونه.

    • طرفدار حسن یزدانی شهریور ۳۱, ۱۴۰۲

      نتیجه چی شده مگه ؟! دوم جهان شدیم ناراحتی ؟ حسن یزدانی همرو خوب زد فقط تو کشتی با تیلور بهش نامردی شد که داور امتیازو دادن ب تیلور این برد تیلور اصلا ارزشی نداره وقتی اینجوری برنده میشه خوب پس همیشه قهرمانه :×

  • حاج محمود شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    باید یک درس حسابی به امریکایی های منتقه داد با نیرنگ و تغلب بردن

    • شایان شهریور ۲۸, ۱۴۰۲

      اولا‌خیلی‌ناراحت‌شدم‌حیف‌شد‌دوما‌حاجی‌اگه‌میبرد‌بازی‌کاملا‌عادلانه‌بود‌الانم که‌باخته‌باب‌میل‌تو‌نبوده‌و‌بهتون
      تغلب‌میزنی‌‌‌

    • شریفی مهر ۴, ۱۴۰۲

      احسنت حاج محمود. منتقه خیلی مهمه اصل منتقه است گور بابای منطقه!!!!!!!

  • پوریا شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    اینکه تک تک عوامل روزیاتو(بقیه سایتهاشون) بی غیرت اند به خاک کشورم و کوچکترین علاقه ای به سربلندیه اون ندارن شکی نیست… اما حداقل انتظار اینه که انسانیت و اخلاق داشته باشند و بنر یه خبر رو با چهره ی گریان یه قهرمان پر نکنن… خوندی چی نوشتم، قهرمان! همون چیزی که تو کل جماعت شما یدونه هم پیدا نمیشه…. بمیرید از این عصبانیت. تاریخ اینه میگه.

  • مجید غ شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

    دوستان و بزرگواران هیئت و کادر فنی کشتی، لطف کنید این قضیه را مد نظر داشته باشید که اقای حسن یزدانی پر مدالترین و پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران می باشد، و قطعا از همه شماهایی که یزدانی راگیج و منگ کرده اید سرتر است، و واضح است که شما به اندازه ی خود حسن برای خودش نمیتوانید مربی و انالیزور خوبی باشید، و اگر این چند سال حسن را به اختیار خودش میذاشتین قطعا نتایج بهتری می گرفت،حسن یزدانی خودش را گم کرده، اجازه بدین که خودش باشد مطمئن باشید جوابای بسیار بهتری در مسابقات با تیلور و بزرگتر از تیلور هم خواهد گرفت