واکنش کاربران به سکانس هک کردن پیام رسان iMessage آیفون در «زخم کاری ۲» + ویدیو

واکنش کاربران به سکانس هک کردن پیام رسان iMessage آیفون در «زخم کاری ۲» + ویدیو

موفقیت فصل اول سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان، انتظارها را برای فصل دوم این سریال با عنوان زخم کاری: بازگشت بالا برده بود. اما از زمان پخش این سریال حواشی و انتقادهای بسیاری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دیده می شود. پس از سوژه شدن بازی و گریم کامبیز دیرباز در قسمت اول فصل دوم این سریال و دیالوگ هایی که در یکی از صحنه های فیلم بین دیرباز و مهران غفوران رد و بدل می شود در فضای مجازی، حالا سکانسی از هک کردن iMassage (سیستم عامل ارسال پیام گوشی آیفون) در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

صحنه های مربوط به هک کردن در فیلم ها و سریال های ایرانی، همیشه مورد انتقاد قرار می گرفته است. در اکثر موارد تصاویری که از اقدامات هکر در فیلم ها و سریال های ایرانی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود، از نگاه کسی با کمی اطلاعت کامپیوتری، ابتدایی و بی ربط به آنچه در روایت ادعا می کند، است. تصویر کلیشه دیگری که از هکرها در فیلم ها و سریال ها تصویر می شود، افرادی با لباس های خاص و ویژگی های شخصیتی خاص هستند.

سکانس هک کردن iMessage در «زخم کاری 2» در شبکه های اجتماعی

در این سکانس هک پیامرسان iMessage آیفون در زخم کاری ۲، البته بسیاری از این کلیشه ها شکسته شده و حداقل هایی رعایت شده است. با این وجود انتشار این قسمت بحث هایی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت و کاربران پس از دیدن این صحنه نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

یکی از کاربران توییتر (ایکس) با انتشار این ویدیو نوشت: «واقعا شرکت اپل شانس آورد سریال زخم کاری جمعهها منتشر میشه و تا دوشنبه صبح که بورس نزدک شروع به کار میکنه فرصت داره این افتضاح باگ امنیتی iMessage را حل کنه تا اینقدر راحت هک نشه.»

مخاطب دیگری که این ویدیو را دیده بود نوشت: «واقعا تو سریال مستر روبات با این سرعت نمیتونستن جایی رو هک کنن.»

کاربر دیگری نوشت: «خوبه باز یه اوبونتو و چهار تا ترمینال باز کرده نیومده با تغییر اسکرین سیور و چهار خط css این کارو کنه خودش پیشرفته.»

فردی هم به شوخی گفت: «مگه بدون هودی تیره رنگ کلاه دار میشه جایی رو هک کرد؟؟؟؟»

کاربری هم با اشاره به صحنه های متداول هک کردن در فیلم ها و سریال ها نوشت: «حداقل با راست کلیک و نیوفولدر هک نکرد دمش گرم.»

فرد دیگری نوشت: «همین که حداقل یه اوبونتو نصب کردن رو سیستم و با ویندوز هک نمیکنه ده هیچ از باقی فیلمای ایرانی جلوعه»

کاربری هم تاکید کرد: «یادتون باشه قبلا با نیو فولدر و پروپرتیز آدما رو رهگیری میکردن… این حد واقعا قابل قبوله.»

یک نظر

ورود

  • Hamid. مهر ۹, ۱۴۰۲

    فقط می‌تونم بگم یک دقیقه سکوت برای این سکانس🤦‍♂️