توییت عجیب مجری پرحاشیه درباره باورهای دینی فردوس کاویانی جنجالی شد

توییت عجیب مجری پرحاشیه درباره باورهای دینی فردوس کاویانی جنجالی شد

شب گذشته فردوس کاویانی بازیگر قدیمی که در برخی از خاطره انگیزترین سریال های تلویزیون نقش آفرینی کرده بود، در سن ۸۲ سالگی بر اثر بیماری پارکینسون از دنیا رفت. خبر درگذشت این بازیگر دوست داشتنی پیام تسلیت و واکنش احساسی بسیاری از چهره های مشهور را به دنبال داشت. در این میان اما توییت محمدرضا شهبازی درباره ی فردوس کاویانی جنجال برانگیز شده است، مجری پرحاشیه ی تلویزیون که قهر اعتراضی اش در واکنش به خبر بازگشت محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به صدا و سیما نامش را بر سر زبان ها انداخت.

محمدرضا شهبازی در توییتر خود نوشت:

فردوس کاویانی درگذشت. خدا رحمتش کنه. زردتشتی بود، اما ان‌شاالله بخاطر لحظات خوشی که برای ما ساخت، امیرالمومنین با روی گشاده ازش استقبال کنه که فرمود «و من یمت یرنی».

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

این توییت با واکنش های تند زیادی مواجه شده و انتقاد کاربرانی را به دنبال داشته که معتقدند لزومی به اشاره به دین فردوس کاویانی نبود. توییت شهبازی حتی صدای اعتراض برخی کاربران مذهبی را نیز بلند کرده است.

نظرات زیر تنها بخش کوچکی از واکنش ها به توییت شهبازی و مؤدبانه ترین آن ها است و اغلب کامنت ها قابلیت انتشار در فضای رسانه ای را ندارند!

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی هم به توییت محمدرضا شهبازی واکنش نشان داده است.

او در توییتی نوشته:

زرتشتی بود اما! نداریم. اسلام آئین یهود و مسیحیت و زرتشت و صابئین را به رسمیت می شناسد و اهل نجات می داند و به کلمه سواء که توحید است فرا می خواند. آئین زرتشت، دینی توحیدی و موجب افتخار ایرانیان است که چند هزار سال پیش از اسلام چنان آئین الهی و معنوی و توحیدی عرضه کرده اند.

محمدرضا شهبازی فردوس کاویانی

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی محمدرضا شهبازی مجری پرحاشیه تلویزیون و ماجرای استعفای اعتراضی اش

بازگشت محمدرضا شهبازی مجری معترض به تلویزیون + ویدئو

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲۹ نظر

ورود

  • زردتشت مهر ۱۰, ۱۴۰۲

    مردک علاوه بر بی شعور، بی سواد هم هست: زردتشت آخه ….؟ زرد تشت؟ مطمئنم این غلط نگارشی نبوده.

  • فرهاد مهر ۱۰, ۱۴۰۲

    کاری با این مردک ندارم ولی کاملا واضحه که اون «اما» برمیگرده به بخش دوم جمله یعنی با اینکه زرتشتی بوده و به «امیرالمونین» اعتقادی نداشته ولی دعا می‌کنم ازش استقبال کنه. من کلا به هیچ دینی اعتقادی ندارم ولی خوشبختانه سواد فارسی دارم. وای به حال این جماعت بیسواد پرمدعا که وقتی از یکی خوششون نمیاد فقط می‌خوان یک چیزی بگن که عقده‌شون خالی بشه.

    • شهروند مهر ۱۲, ۱۴۰۲

      اون بیشعور برای خودش دعا کنه شما هم بیخود طرفداری نکن روانشاد استاد کاویانی احتیاجی به دعای این مردک نفهم نداره

  • حاج حشمت مهر ۱۱, ۱۴۰۲

    ای ….با اون چهره کریه که داری
    زرتشتی هم دین خداست
    تو باید کمدی استنداپ اجرا کنی در نقش …که مجری است
    روزیاتو چاپ کن این به همه توهین میکند ولی ما که واقعیت را میگویم سانسور میکنی

    • رفیع مهر ۱۹, ۱۴۰۲

      شما هم الان به چهره‌ی دیگران توهین کردید

  • ۹۹ مهر ۱۱, ۱۴۰۲

    میکروفون دست تو یعنی اتم دست داعش

  • ال مهر ۱۱, ۱۴۰۲

    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

  • کیوان مهر ۱۱, ۱۴۰۲

    باسلام واقعا متاسفم برای. کسانیکه به بهانه توهین به دین مرحوم فردوس،بدترین توهین هارابه شهبازی نمودندوبعضی فحاشی کردندکه شخصیت خودشون رامعرفی می‌کنند.البته آقای شهبازی اطلاع رسانی کردمن وخیلی هانمیدانستیم فردوس زرتشتی هست ولی وقتی شنیدم اشک درچشم جمع شدکه فردوس چه خوب بودوجوری رفتارمیکردوحرف میزدکه مملوازصداقت وصمیمیت بود…این کلمه اماواگرجائی نداره…حالا بعضی دنبال بهانه هستندبخصوص وطن فروش‌های منافق دنبال سوژه هستندتاجولان بدهندبدبختا مردم فردوس رادوست داشتن به شماهیچ ربطی نداره

  • سلامت مهر ۱۱, ۱۴۰۲

    نمیدونم جراصداوسیما ازبین این همه جوان بااستعداد وبا سواد میره سراغ بی شعورترین وبی سوادتربن آنها. البته آقای مهاجرانی وزیراسبق ارشاد هم له خطا گفته اند,زرتشت دین توحیدی نیست ,ثنویت است .ودرکل بحث اهورامزدا واهرمن ربطی به ادیان توحیدی ندارد.گرچه شاید وجوه مشترکی بین اسلام و زرتشتی و بهودومسبحیت ویا ختی برخی آموزه های بوداباشد .اما این شهبازی صداوسبما با این اظهار فضل هایش حال به زن است.خداوند عقلی به اوبدهد وصبری به من

  • علی مهر ۱۱, ۱۴۰۲

    شهبازی در حد توان ذهنی خودش حرف زده شما به دل نگیر!

  • نسرین مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    الان کسانی که این همه فحش و توهین به شهبازی دادند خجالت نمی‌کشند که مدعی هستند شهبازی توهین کرده است، خودشان که بدتر و زشت‌تر حرف زده‌اند.

  • محمدرضا کیانفر مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    .
    محمدرضا شهبازی توئیتید: فردوس کاویانی زرتشتی بود ان‌شاالله امیرالمؤمنین از او استقبال کند.

    آقای شهبازی،
    حتماً می‌کند زیرا پیروان خودش به قدری به او و خاندانش تهمت زده‌اند و به بهانه‌ی دفاع از آنان جنایت و خیانت و فساد کرده‌اند که ننگ دارد استقبالشان نماید.
    ای به دست دیو ملعون سال و مه مانده اسیر، تکیه کرده بر گمان برگشته از عین‌الیقین.
    گر نجات خویش خواهی در سفینه نوح شو، چند باشی چون رهی تو بینوای دل رهین.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

    • ناشناس مهر ۱۲, ۱۴۰۲

      بروبابا ازکجا به کجا داری ربط میدی..

  • عزرائیل الدوله مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    من این مردک،،زردک،رو نمیشناسم ولی دهنی که بزرگمرد با شرف و غیرت این مملکت را بخواد تفکیک با تحقیر بکنه گل میگیرم فردوس کاویانی نماد کاملی بود از شرافت،صداقت،افتادگی،درستی،عزت،اصالت ،چیزایی که تو مردک بی ریشه نداری،پس دهن گشادتو ببند ،

  • حامد مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    سگ فردوس کاویانی میارزه به هزارتا مثل شهبازی و باقی عرازشه سبک مغز و فاسد

  • احسان مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    شهبازی تو مواظب اعمال خودت باش که وقتی رفتی اون دنیا روت بشه به امیرالمؤمنین نگاه کنی

  • رجبی مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    محمدرضا شهبازی در توییتر خود نوشت:

    فردوس کاویانی درگذشت. خدا رحمتش کنه. زردتشتی بود، اما ان‌شاالله بخاطر لحظات خوشی که برای ما ساخت، امیرالمومنین با روی گشاده ازش استقبال کنه که فرمود «و من یمت یرنی».
    اولا زرتشتی بودن عیب نیست ، مسلمان الکی بودن عیبه . بهترین درخواست بخشش از خدا برای یک متوفی کلمه ای بود که شهبازی گفت . چرا عقده های چرک خود را اینطوری خالی میکنید . از اراذل و اوباش انتظاری نیست از هنرمند محبوب من پرستوئی چرا ؟ مگه خودت نگفتی برای رسیدن به خدا به اندازه همه آدما راه است . چرا خطاب به جبلی صدا و سیما از ادبیات مارمولکی استفاده کردی . امروز چرا چهره های هنری نقش مارهای سمی را بازی میکنند .

  • ناصر مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    زرتشت هم دین خدا بود مثل کلیمی و مسیحی و بودایی که دین خدا بود ولی خداوند با انتخاب آخرین رسولش که بهترین خلق خدا یعنی پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) آخرین دین رو آورد که همه ادیان الهی از این دین پیروی کنند ولی افسوس که ادیان لجباز و خودخواه آن زمان بخاطر غرور و یا رسوم پدرانشان از آخرین دین خدا تبعییت نکردند و البته اینجا آقای شهبازی منظورشون همین بوده که مرحوم آقای فردوس کاویانی عزیز و مهربان انشاءالله مورد شفاعت امیر المومنین و اهل بیت علیهه السلام قرار بگیرد و البته زرتشتی بودن ایشون را به همه گفتند تا همه برای سعادت اون دنیا براشون دعا کنید، ولی بی معرفتی بعضی ها که هر چی که فحش و ناسزا بود به ایشان گفتند، در ضمن سلبریتی های دوهزاری و کارگردانانی که الان از ایشون دفاع میکنند موقع زنده بودن آقای فردوس عزیز کجا بودند چرا ایشون بیکار بود چرا از ایشون استقبال نمیکردند چرا جایوایشون در سینما و تلویزیون خالی بود، خدا لعنت کنه آدم های بی شرف رو

  • ایرانی مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    چقدر بیشعوری تووووو مجری پست،جناب کاویانی یکی از نجیب ترین مردان سرزمینم بود

  • منصف مهر ۱۳, ۱۴۰۲

    من از علاقه مندان به آقای کاویانی بوده و هستم
    بازیگر طنز بی حاشیه ای بودند خدا رحمتش آن کند
    ولی حق من بود که از فیلمی دانستم مذهبشان چیست
    چرا پنهان کردید

  • بنده خدا مهر ۱۳, ۱۴۰۲

    متاسفانه آقای شهبازی ید طولایی در توهین کردن به کسانیکه مخالف افکار و مشی این جماعت چاپلوس و تندرو هستند دارند . خود صدا و سیما هم خط مشی اش همینه . خدا بیامرز آقای کاویانی یک انسان با شخصیت و با شرافت و صادق بودند . یادمه در سریال پشت کوههای بلند با همان سادگی ی جمله پر مغزی تکیه کلامشون بود که : عامو اون دنیا نزدیک و قیومت نزدیکتر . اگر انسانها به این جمله ایمان داشته باشند و همیشه آویزه گوش خود کنند باور کنید خیلی از ظلم و تبعیض و بی عدالتی و گناه و اختلاس و سایر مفاسد از دنیا محو میشه .

  • هدا مهر ۱۴, ۱۴۰۲

    حرف بدی نزد. چقدر بعضیا پاچه پاره و پاچه گیرن. البته از اینکه اقای شهبازی نقره داغ کرده جماعت بی مغز برعنداز رو باید معطل و الاف اتو گرفتن ازش باشن

  • مانا مهر ۱۴, ۱۴۰۲

    مگه بنده ی خدا آقای شهبازی حرف بدی نوشته؟ نگفته که بهایی بوده، نوشته زرتشتی بود ولی امیرالمومنین ازش استقبال کنه.. حالم به هم میخوره از بدفهم هایی که مدعی هستند و سریع از کاه کوه می سازن… خدایا همه ی مارو با امیرالمومنین محشور بگردان، چه مسلمان و چه زرتشتی،،، چون زرتشتیان بیشتر از ما مسلمانها به آیین زندگی امیرالمومنین عمل می کنن.

  • م ه مهر ۱۴, ۱۴۰۲

    من نمیدونم امثال تو توی قاب تلویزیون چه ….
    چرا نمیمیرین شما ؟
    چرا از بیت المالی که من میدم به شما حقوق میدن؟
    من که راضی نیستم،از گوشت سگ حروم تره

  • باران مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    مگه چی گفتن منم شنیدم انسان باید بره دنبال کاملترین دین همین منظورشون بوده

  • باران مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    چقدر سخیف هستید که حالا مگه چی گفته که کاسه داغتر از آش شدید حالا مرحوم کاویانی از اون بالا باهمون لحن مهربونش داره میگه آقای شهبازی ممنون سلامت باشین شما ها اینجا دارین خودتونو جرواجر میکنین

  • باران مهر ۲۳, ۱۴۰۲

    چقدر سخیف هستید کاسه داغتر از آش شدید حالا مرحوم کاویانی از اون بالا باهمون لحن مهربونش داره میگه آقای شهبازی ممنون سلامت باشین شما ها اینجا دارین خودتونو جرواجر میکنین

  • حسن مهر ۳۰, ۱۴۰۲

    دیدگاههای که این سایت منتشره کرده کاملا معلومه کدوم طرفیدوشما وپرستوتون معلوم از کجا میسوزید بعدشم شما میره مراسم ختم کسی نمیگد خدا رحمتش کنه اهان تو مراسم ختم هنرمندان شما دست میزننید وهووو میکشید از جنبشتون چه خبر قمپوزاسیونتون به کجا رسید .

  • استاد شهبازی بهمن ۵, ۱۴۰۲

    آقای شهبازی انسانی به شدت احساسی تسلط به تخصصش. رئوف و کاملا انسان آگاه- اینایی که دربارش رجز میخونن به قبله امالشون که همون غرب وحشی باشه تاخته. برا همین تا بناگوششون سوختن ولاغیر