راهنمای سفر امن به رشت

راهنمای سفر امن به رشت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای سفر امن به رشت، باید در اقامتگاه مناسبی اقامت داشته باشید. شاید در سفر به شهرهای مختلف کشور بر اساس نوع جاذبه‌های گردشگری، روش‌های مختلفی برای اقامت وجود داشته باشد؛ اما در رشت همه ما دلمان می‌خواهد به دل جنگل بزنیم و در کلبه‌های جنگلی یا حداقل ویلاهای لوکس اقامت داشته باشیم.

اقامت در ویلاهای لوکس یا کلبه‌های جنگلی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ اما باید امنیت و ایمنی را نیز هنگام اجاره ویلا رشت یا اجاره کلبه جنگلی در نظر بگیرید.. به نظرتان هنگام اجاره ویلا یا کلبه باید به چه مواردی دقت داشت؟ چه مسائلی را باید در نظر گرفت تا از بابت امنیت آسوده‌خاطر بود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا سفری امن را به رشت تجربه کنید.

اقامت در کلبه جنگلی

اجاره کلبه جنگلی جزو رایج‌ترین روش‌های اقامت در رشت به حساب می‌آید. شاید در گذشته کلبه‌های چوبی چندانی در رشت یا کلاً شهرهای شمالی وجود نداشت. در آن دوران مسافران نیز بیشتر در سوئیت یا خانه‌های شخصی مردم شمال اقامت می‌کردند؛ اما این روزها سیستم سفر در ایران متحول شده است.

اقامت در کلبه‌های جنگلی جزو جدیدترین روش‌های اقامت در سفرهای شمال کشور به حساب می‌آید. کلبه جنگلی بسیار زیباست. با دیدن تصاویر کلبه جنگلی حتماً دلتان می‌خواهد که در این خانه‌ها حضور داشته باشید. حتی شاید وقتی تصویر یک کلبه جنگلی را می‌بینید، می‌توانید خودتان را داخل آن تصور کنید. با وجود تمام این زیبایی، آیا به مسائل امنیتی فکر کرده‌اید؟

وقتی می‌گوییم کلبه جنگلی، باید انتظار یک کلبه در میان جنگل بکر را داشته باشید. این یعنی خبری از همسایه، پلیس، سوپرمارکت یا مراکز تفریحی نیست. در اصل شما در میان جنگل حضور دارید و باید تبعات آن را به جان بخرید. خب در وهله اول که هنگام شب خطر حضور حیوانات شما را تهدید می‌کند.

راهنمای سفر امن به رشت

از طرفی مالک کلبه تنها کسی است که از حضور شما در کلبه اطلاع دارد. شاید حتی موبایل هم آنتن نداشته باشد و دسترسی به مامور پلیس هم نداشته باشید. خب شاید با شنیدن این‌ها تصمیمتان عوض شده باشد و ترجیح دهید گزینه دیگری را برای سفر انتخاب کنید!

امنیت در کلبه جنگلی

در وهله اول درباره حیوانات وحشی باید بدانید که معمولاً کلبه‌ها در بخش‌هایی از جنگل ساخته می‌شوند که حیوانات خطرناک به ندرت در آن منطقه دیده می‌شوند یا اصلاً در آنجا حضور ندارند؛ اما شاید حیوانات معمولی همانند سگ یا شغال در نزدیکی کلبه دیده شوند که با درست کردن آتش می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را دور کنید. در وهله دوم اگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، لازم نیست که نگران تأمین امنیت خود باشید؛ اما زوج‌های جوان باید نکات مهمی را حین اجاره کلبه در نظر داشته باشند.

پیش از هر چیز بهتر است برای اجاره کلبه جنگلی از طریق اینترنت و وبسایت‌های معتبر همانند علی‌بابا اقدام کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند که بعد از رسیدن به مقصد، به‌صورت حضوری از کلبه‌های مختلف دیدن کنند و یکی را انتخاب نمایند. آن‌ها بر این باور هستند که با این روش می‌توانند از نزدیک کلبه را مشاهده کرده و ارزیابی کنند. اجاره به روش حضوری هم زمان‌بر است و هم امکان دارد با افراد معتمد رو‌به‌رو نشوید.

این در حالی است که مشخصات مالک در وبسایت‌های معتبر همانند علی‌بابا ثبت می‌شود. به همین خاطر افراد غیرمطمئن در این وبسایت‌ و مشابه آن حضور ندارند. همچنین می‌توانید نظرات کاربران و مسافران دیگری که در آن کلبه حضور داشتند را مطالعه کنید و به این ترتیب از بابت ایمنی آن نیز آسوده‌خاطر شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که با اجاره اینترنتی کلبه جنگلی، امنیت شما تا حد بسیاری تأمین خواهد بود و لازم نیست که نگران باشید.

در ضمن به یا داشته باشید که برخی سرمایه‌گذاران، اقدام به ساخت مجتمع‌های اقامتی جنگلی کرده‌اند. این مجتمع‌ها دارای چند کلبه جنگلی در کنار یکدیگر هستند. دور این مجتمع‌ها حصار کشیده شده است و خبری از حضور حیوانات وحشی نیست. همچنین با حضور نگهبان، دلگرم خواهید شد و لازم نیست که نگران تأمین امنیت باشید.

راهنمای سفر امن به رشت

اجاره ویلا رشت

در شهر رشت و حاشیه آن انواع مختلف ویلا برای اجاره وجود دارند. اگر سری به وبسایت‌های اقامتی بزنید و شهر رشت را برای اجاره ویلا انتخاب کنید، با گزینه‌های بسیاری رو‌به‌رو خواهید شد. حتی در خود شهر رشت نیز افرادی را خواهید دید که تابلو به دست کنار خیابان ایستاده‌اند و ویلاهای مختلف را به شما معرفی می‌کنند.

اقامت در ویلا گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ اما باید در نظر داشته باشید که به غیر از شما، خود مالک و مسافران قبلی که در ویلا حضور داشتند، کلید ویلا را دارند. به همین خاطر بهتر است در وهله اول از افراد مطمئن که نام و مشخصات آن‌ها در وبسایت‌های معتبر کشور همانند علی‌بابا ثبت شده است ویلا کرایه کنید.

در وهله دوم بهتر است درب ورودی ویلا را قفل کنید و چفت در را هر بار که وارد می‌شوید بیاندازید. همچنین در ویلاهای لوکس اقامت داشته باشید که درب ضدسرقت دارند. این نوع درب وقتی که کلید را از داخل روی آن بگذارید، امکان باز شدن از بیرون را ندارند. همچنین می‌توانید از قفل‌های دستی که نیازی به کلید ندارند از داخل استفاده کنید. پس حتماً به‌صورت اینترنتی رزرو خود را از وبسایت‌های معتبر انجام دهید و از بابت ضدسرقت بودن درب ویلا اطمینان حاصل کنید.

در نهایت باید تأکید کنیم که برای داشتن سفر امن به رشت، بهتر است برای اجاره ویلا رشت یا اجاره کلبه خود را به‌صورت اینترنتی و از وبسایت‌های معتبر رزرو کنید. نظرات مسافران قبلی را بررسی نمایید و به‌دنبال ویلاهایی با درب ضدسرقت یا کلبه‌های جنگلی معتبر باشید.

بدون نظر

ورود