عطر مردانه مناسب پاییز و زمستان | ۷ ادکلن مردانه در فصل سرما

عطر مردانه مناسب پاییز و زمستان | ۷ ادکلن مردانه در فصل سرما

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.


هر فرد خوشتیپ و باکلاسی، برای تکمیل استایل خود به یک عطر مناسب احتیاج دارد. عطرها انواع گوناگونی دارند و هر یک مناسب مکان، موقعیت یا زمان خاصی می‌باشد و همانند لباس‌ها، در هر فصل متفاوت می‌باشند. عطرهایی که در فصول سرد سال استفاده می‌شوند نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ عطرها نیز مانند لباس‌ها بایستی که متناسب با هر فصل انتخاب شوند. از آنجایی که پخش بوی عطرهای گرم که رایحه‌های شیرین، تلخ و تند دارند در سرما بهتر صورت می‌پذیرد و به طور کلی این روایح حال و هوای بسیار خوبی در هوای سرد ایجاد می‌کنند، عطرهایی از این نوع و با طبع گرم برای فصل‌های زمستان و پاییز بهترین گزینه‌ها می‌باشند.

عطرهای مناسب فصل زمستان و پاییز

بیش‌تر عطرهایی که در فصول پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، عطرهایی با طبع گرم بوده و از رایحه‌ای شیرین و یا تلخ و گاهی تند برخوردار هستند. ترکیباتی همانند قهوه، شکلات، وانیل، برخی از ادویه‌ها، روایح چوبی، عود، مشک و… از نمونه روایحی هستند که در عطرهای فصل سرما از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.
در هوای سرد به طور معمول احساس کرختی و کمی حالت سستی به فرد دست می‌دهد، بنابراین، بهترین عطرهایی که در این هوا می‌توان از آن‌ها بهره گرفت، همین روایح پیش‌تر گفته شده هستند؛ زیرا که محصولات گرم و تند، در بدن ایجاد حرارت می‌کنند. در ضمن، از دیگر مزایای این روایح و طبع گرم، این است که چون در فصول سرد سال تبخیر کم‌تری رخ می‌دهد، در نتیجه این عطرها پخش بوی بیش‌تری در پاییز و زمستان دارند.

نکات مهم در خرید عطر برای فصل سرما

البته نکات بسیاری این بین وجود دارند که بهتر است در هنگام خرید عطر برای زمستان و پاییز مورد توجه قرار گیرند؛ نکاتی همچون، میزان ماندگاری و پخش بو. بیش‌تر افراد مایل به خرید عطری ماندگار و با پخش بوی بالا هستند؛ برای این کار، شما نخست باید از مواردی همانند نوع عطرها و میزان غلظت اسانس روغنی در آن‌ها اطلاع داشته باشید.
نکته بسیار مهمی که به شما در تشخیص عطر با ماندگاری بالا کمک می‌کند، این است که بدانید بیش‌ترین ماندگاری در عطر متعلق به پرفیوم است که بیش‌ترین میزان غلظت اسانس روغنی را دارند که چیزی بین ۲۵ تا ۳۵ درصد از عطر را تشکیل می‌دهد. می‌توان گفت که پرفیوم‌ها برای استفاده روزمره کمی قوی و خشن است و به همین دلیل، به افرادی که زمینه بیماری میگرن یا حساسیت دارند، توصیه نمی‌شود.
در رتبه بعدی غلظت اسانس روغنی، ادو پرفیوم قرار می‌گیرد و معمولا ۱۵ تا ۲۰ درصد از اسانس را در خود جای داده‌اند. به طور متوسط چیزی بین ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری دارند. ادو تویلت‌ها در پله پایین‌تر قرار گرفته و غلظت اسانس روغنی در آن‌ها ۵ تا ۱۵ درصد است؛ این عطرها ماندگاری چندان خوبی ندارند ولی با شرایط مختلف به خوبی هماهنگ می‌شوند. یعنی فرقی ندارد که از چه رایحه و طبعی بهره می‌برید، ادوتویلت‌ها در هر فصلی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.
در آخر ادکلن‌ها که ۲ تا ۴ درصد اسانس داشته و اوفرش‌ها با ۱ تا ۳ درصد اسانس قرار گرفته‌اند.
 همانطور که متوجه شدید، در فصل پاییز و زمستان خوب است از پرفیوم‌ها و ادو پرفیوم‌ها استفاده کنید چرا که در این فصول پوست زیاد گرم نمی‌شود و پوست سرد اثر عطر را خنثی می‌کند در نتیجه غلظت بیش‌تر می‌تواند گزینه بهتری برای سرما باشد.
علاوه بر غلظت با انجام یکسری از کارها نیز می‌توانید ماندگاری عطرهای خود در فصل سرما را بیش‌تر کنید؛ به عنوان مثال، اگر عطر را روی پوست یا لباس تمیز اسپری نمایید، ماندگاری آن بیش‌تر خواهد شد و در ضمن عطرها را در قسمت‌های نبض‌دار مانند مچ‌ها و پشت گوش اسپری کنید.
یکی از نکاتی که در انتخاب عطر مردانه مناسب برای فصل زمستان و پاییز باید به آن دقت کنید، این است که رایحه‌ای که برمیگزینید، با روحیه و شخصیت شما سازگاری داشته باشد. دنیای عطرها به قدری گسترده است که شما را با طیف بسیار وسیعی از روایح گوناگون مواجه می‌کند، این موضوع می‌تواند انتخاب را کمی مشکل نماید؛ البته نیازی به شناخت تک‌تک نت‌ها برای انتخاب ادکلن مردانه برای فصل سرما نیست، بلکه شما فقط لازم است قالب و فضای کار موردپسند خود را بشناسید و بدانید کدام برای شخص شما و استایلتان، می‌تواند گزینه بهتری باشد.
این را نیز دقت کنید که پوشش و موقعیت نیز در انتخاب عطر تاثیر دارند. شما برای یک جلسه کاری که در آن با کت و شلوار شرکت می‌کنید، بهتر است عطری که مناسب یک دورهمی با دوستان است را استفاده نکنید. عطرهای محل کار یا کلاس درس نباید خیلی قوی و سنگین باشد تا موجب آزار دیگران نشود و عطرهای مهمانی و جشن خوب است عطرهای انرژی‌بخش با قدرت پخش بوی بالا باشند.
انواع ادکلن مردانه فصول سرد با گروه بویایی چوب، چرم و شرقی بهترین گزینه‌ها هستند.

قیمت عطرهای مردانه مناسب پاییز و زمستان

در مورد قیمت عطرها نیز باید بگوییم که در این موضوع، عوامل بسیاری دخالت دارند. یکی از این فاکتورها، همان میزان غلظت اسانس روغنی در عطر است که پیش‌تر به آن اشاره نمودیم. دیگر عامل مهم نیز اسم برند عطر است که هرچه معروف‌تر باشد و از تبلیغات گران‌قیمت‌تری بهره گرفته باشد، قیمت عطر نیز بالا می‌رود.

معرفی چند عطر فصل سرد مردانه

حال برای اینکه شما بتوانید بهترین عطر مردانه برای فصول پاییز و زمستان را برای خود تهیه کنید، خوب است که درباره یکسری از بهترین محصولات مطالعه داشته باشید تا با حال و هوای عطرها تا حدی آشنا شوید. در ادامه چند مورد از بهترین عطرهای مردانه مناسب فصل سرما را به شما معرفی کرده و راجع‌به هر کدام توضیح مختصری می‌دهیم.

۱. کلایو کریستین ایکس

عطر کلایو کریستین ایکس CLIVE CHRISTIAN – X for Men، عطری مردانه و عضو گروه بویایی شرقی فوژه می‌باشد. عطری با رایحه‌ای منحصر به فرد و لوکس که برای مردان شیک‌پوش و با تیپ رسمی انتخاب بسیار مناسبی است. این عطر همچنین از یک شیشه جذاب با طراحی زیبا برخوردار است که حس ارزشمندی بیش‌تری به عطر می‌بخشد.
آغازگر این عطر مردانه فصل سرد روایح ترنج، ریواس و آناناس در نت نخستین هستند و در نت میانی این عطر، رایحه‌های زنبق، یاس و فلفل قرمز شیرین قرار گرفته‌اند. در نهایت، رایحه‌های کهربا، وانیل، خزه درخت بلوط، خس خس، سدر، لابدانیوم، دارچین و بوته وحشی جاوی در نت پایه، این عطر بی‌نظیر را به پایان می‌برند.
کلایو کریستین ایکس به دست عطاری به نام گزا شان ساخته و در سال ۲۰۰۱ توسط برند انگلیسی کلایو کریستین به بازار عرضه شد.

عطر مردانه مناسب پاییز و زمستان | 7 ادکلن مردانه در فصل سرما

۲. کرید وایکینگ

کرید وایکینگ CREED – Viking، عطری از نوع ادو پرفیوم و از خانواده بویایی چوبی معطر است. این عطر دارای طبعی معتدل است و با رایحه جذاب خود، تصویر فردی شجاع و بی‌باک و جنتلمن را القا می‌کند.
روایح ترنج، لیمو ترش و فلفل صورتی در نت نخست، شروع این محصول را به عهده دارند. ترکیب رز، نعناع و فلفل صورتی از نت میانی و قلب این عطر قابل استشمام هستند و آخرین رایحه‌هایی که به مشام می‌رسند، روایح نعناع هندی، اسطوخودوس، خس خس و چوب صندل سفید در نت پایه می‌باشند.
کرید وایکینگ عطری ساخته شده توسط اولیویه کرید سیکس جنریشن می‌باشد. این محصول در سال ۲۰۱۶ از برند فرانسوی کرید، به دنیای عطرها وارد شد.

۳. ناسوماتو نودی فلوروم

عطر ناسوماتو نودی فلوروم NASOMATTO – Nudiflorum، عطری عضو خانواده بویایی گلی چوبی مشکی می‌باشد. این عطر ترکیبی از چرم و گل رز است و ترکیب از لطافت و سرسختی را به وجود آورده است.
با اولین اسپری این عطر مردانه فصل سرد، بوی ریواس از نت اولیه به مشام می‌رسد؛ دیری نمی‌پاید که روایح رز، تمشک و آمیل سالیسیلات از نت میانی، فضا را پر می‌کنند. پایان‌بخش این عطر را، رایحه‌های خزه درخت بلوط، سدر، چرم و روایح حیوانی در نت پایه بر عهده دارند.
خالق ناسوماتو نودی فلوروم، عطاری برجسته به نام الکساندرو گولتیری می‌باشد. این محصول توسط برند هلندی ناسوماتو در سال ۲۰۱۸ روانه بازار گردید.

۴. ویکتور اند راف اسپایس بمب اکستریم

ادو پرفیوم ویکتور اند راف اسپایس بمب اکستریم، از خانواده عطری شرقی ادویه‌ای با طبعی گرم می‌باشد. یک ادکلن مردانه برای فصل سرد که از رایحه‌ای لوکس برخوردار است و برای مهمانی‌های رسمی، گزینه جذابی به شمار می‌آید. در ترکیب این عطر، رایحه‌های وانیل، اسطوخودوس، زیره، تنباکو و فلفل در نت نخست به کار رفته‌اند. اسپایس بمب اکستریم از برند هلندی ویکتور اند رولف، در سال ۲۰۱۵ به بازار عطرها معرفی شد.

۵. ایو سن لورن لانویت دلوم له پارفوم

ایو سن لورن لا نویت دلوم له پارفوم YVES SAINT LAURENT – La Nuit de l’Homme Le Parfum EDP ، از نوع ادو پرفیوم و از گروه بویایی شرقی فوژه می‌باشد. این محصول، عطری با رایحه خاص است که تا حدی القاکننده قدرت و نشاط مردانه است. همچنین این عطر با رایحه ناب خود، ماندگاری بسیار خوبی نیز دارد و بسیار نیز پرطرفدار می‌باشد.
با اولین اسپری، بوی خوش ترنج در آمیخته با فلفل و رازیانه از نت نخستین فضا را پر می‌کند. پس از گذشت اندک زمانی، نت اولیه جای خود را به نت میانی با روایح اسطوخودوس، لابدانیوم و میوه‌جات می‌دهد و در آخر، این ادکلن فصل سرد مردانه و جذاب را ترکیب رایحه کم‌نظیر وانیل با نعناع هندی و خس‌خس در نت پایه، به پایان می‌برند. آفریدگاران لا نویت دلوم له پارفوم، هنرمندانی به نام‌های دومنیک روپیون، پیر وارنیه و آن فلیپو بوده‌اند. این کار خاص در سال ۲۰۰۹ توسط برند فرانسوی ایو سن لورن به بازار راه پیدا کرد.

۶. آرمانی استرانگر ویت یو امبر

ادو تویلتی از خانواده عطری شرقی فوژه که دارای طبعی گرم بوده رایحه‌ای مدرن و وسوسه‌انگیز دارد. آرمانی استرانگر ویت یو امبر GIORGIO ARMANI – Emporio Armani Stronger With You Amber ، عطری باشکوه است و ترکیبی باظرافت و سرمست‌کننده می‌باشد. این کار جذاب، انتخاب بسیار مناسبی برای روزهای سرد زمستانی است.
 روایح تشکیل‌‌دهنده این محصول ناب، رایحه خاص و کم‌نظیر کهربا در کنار وانیل و اسطخودوس در تنها نت این عطر هستند.
آرمانی استرانگر ویت یو امبر از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی، کاری جدید از این برند است که در سال ۲۰۲۳ به دنیای عطرها معرفی شد.

عطر مردانه مناسب پاییز و زمستان | 7 ادکلن مردانه در فصل سرما

 
۷. جسوس دل پوزو هالووین من

جسوس دل پوزو هالووین من یک ادکلن مردانه برای فصل سرد با غلظت ادو تویلت و از خانواده عطری شرقی چوبی است و طبع گرمش آن را به گزینه‌ای مناسب برای شب‌های خنک بدل می‌کند. دارای ترکیبی چوبی و کمی ادویه‌ای بوده و ردی از روایح مرکباتی جذاب داشته و با بوی بسیار خوشی که دارد، به راحتی هر فردی را به خود جذب می‌کند.
شروع کار با روایح نارنگی ماندارین، ریحان، برگ بنفشه و مارتینی می‌باشد و نت میانی را رایحه‌های بنفشه، دارچین، زنجبیل و شکوفه پرتقال در بر گرفته‌اند. در نهایت، ترکیب رایحه‌های مشک، کهربا، وانیل و چرم در نت پایه، پایانی سرمست‌کننده برای این عطر رقم می‌زنند. جسوس دل پوزو خالق هالووین من می‌باشد. این عطر در سال ۲۰۱۲ توسط برند اسپانیایی جسوس دل پوزو به بازار راه پیدا کرد.

سخن پایانی

در انتها بگوییم که عطرها می‌توانند موجب افزایش اعتماد به نفس شده و پوشش شما را کامل نمایند. بنابراین حتما بر اساس سلیقه و موقعیت و فصلی که در آن قرار دارید، عطر مناسب را از بهترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن اصل که می‌شناسید تهیه کنید تا علاوه بر خودتان، اطرافیان شما نیز از آن لذت ببرند.

یک نظر

ورود

  • Amir مهر ۱۸, ۱۴۰۲

    فقط برند کریید تو گرما اونتوس تو سرما وایکینگ بقیه اش سوتفاهمه عطر نیست.