انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا! + ویدیو

انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا! + ویدیو

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ گذشته با حواشی بسیار و مشکلات ممنوع‌الخروجی به بهانه‌ی شرکت در «سمپوزیوم مدیریت یکپارچه منابع آبی» در گواتمالا، کشور را ترک کرد. شاید اصرار احمدی نژاد به انگلیسی حرف زدن در زمان ریاست جمهوری و پس از آن در پیام های تصویری عجیبش و سوتی هایی که تیتر خبرها می‌شد، هنوز هم در خاطر بسیاری باقی مانده باشد، اما حالا ویدیویی از گفتگوی محمود احمدی نژاد با وزیر محیط زیست و منابع طبیعی گواتمالا در فضای مجازی منتشر شده است که با وجود حضور مترجمی که در نهایت گفته های وی را برای وزیر به اسپانیایی ترجمه می کند، اصرار دارد انگلیسی صحبت کند.

انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا

احمدی نژاد که مشخص نشد به چه دلیل برای صحبت با سایر مقامات از کلمات و جملات اشتباه استفاده می کرد، در دیدار با مدودوف، نخست وزیر وقت روسیه هنگامی که وی از احمدی نژاد به زبان انگلیسی حال او را پرسید و گفت: “?HOW ARE YOU” احمدی نژاد جواب داد: “Yes”. یا نمونه دیگر آن در دانشگاهی بود که هنگام سخنرانی وی، زمانی که مدیرجلسه هشدار پایان وقت را داد، احمدی نژاد در پاسخ گفت: «وان دقیقه»! حالا در این ویدیویی که گفته می شود رسانه‌های هوادار وی، در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، بار دیگر تلاش بی دلیل محمود احمدی نژاد برای انگلیسی حرف زدن به تصویر کشیده شده است.

در دیدار احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست و منابع طبیعی کشور گواتمالا، ششمین رئیس‌جمهور ایران به وزیر گواتمالایی یک عدد «قندان میناکاری سفینه‌ای چکشی» هدیه داد. به گزارش اعتمادآنلاین، این قندان میناکاری شده، در سایت‌های اینترنتی از ۲.۵ میلیون تا ۳.۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا

ماجرای ممنوع الخروجی محمود احمدی نژاد و بست نشستن او در فرودگاه

کانال تلگرامی دولت بهار در توضیح علت سفر احمدی‌نژاد به گواتمالا گفت که او «در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا» عازم این کشور است تا در یک سمپوزیوم علمی و پژوهشی با موضوع مدیریت جامع منابع آب در جهان شرکت کند.

انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا

به نقل از رویداد۲۴، روابط عمومی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین ایران از ممانعت «عوامل نهاد‌های امنیتی» فرودگاه امام برای خروج او از کشور خبر دادند. کانال «دولت بهار» ارگان اطلاع‌رسانی احمدی‌نژاد، اعلام کرد «عوامل اطلاعات سپاه پاسداران با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه دکتر احمدی‌نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از انجام سفر خادم ملت ایران به گواتمالا ممانعت به عمل آورده‌اند.»

انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا

با این وجود احمدی‌نژاد فرودگاه امام را ترک نکرد و سرانجام ساعاتی بعد، ممنوع‌الخروجی او برطرف شد تا از طریق ترکیه عازم گواتمالا شود. از ساعات اولیه انتشار خبر تا این لحظه ابهامات زیادی درباره این سفر وجود داشته است.

انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد با وزیر محیط زیست گواتمالا

بعد از رفع ممنوع‌الخروجی احمدی‌نژاد، رسانه‌های نزدیک به نهاد‌های امنیتی و نظامی از جمله کانال صابرین‌نیوز و خبرگزاری تسنیم اعلام کردند احمدی‌نژاد مسئولیت خطرات امنیتی احتمالی در این سفر را برعهده گرفته و به همین دلیل اجازه خروج به او داده شده است. صابرین‌نیوز مدعی شد که «بر اساس اخبار واصله از منابع آگاه، به دنبال اصرار احمدی‌نژاد برای سفر به کشور گواتمالا، پس از تعهد ایشان مبنی بر قبول مسئولیت در خصوص ملاحظات سیاسی و امنیتی و پیامد‌های احتمالی این سفر برای ایشان، نهاد‌های ذیربط با انجام آن موافقت کرده‌اند.»

دیجیاتو
بدون نظر

ورود