عطر مناسب پاییز و زمستان زنانه | بهترین ادکلن زنانه فصل سرد

عطر مناسب پاییز و زمستان زنانه | بهترین ادکلن زنانه فصل سرد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند، یک عطر مناسب عاملی است که توجه به آن، آن‌ها را خوش‌پوش‌تر و مرتب‌تر نشان می‌دهد. از این رو هر فرد خوشتیپی باید عطر مناسب استایل‌های گوناگون خود را داشته باشد. سالانه عطرهای بسیار زیادی در برندهای مختف دنیا تولید می‌شوند و فضاهای بسیار متنوعی به آن‌ها غالب است که هر کدام از این فضاها، آن عطر را برای استفاده برای یک زمان یا موقعیت خاص مناسب می‌کند.
به عنوان مثال، عطرهای مناسب فصول سرد سال عطرهایی هستند که فضایی گرم و شیرین و یا تند داشته باشند؛ چرا که این روایح پخش بوی بسیار بالایی داشته و با وجود سردی هوا، به خوبی به مشام شما و اطرافیانتان می‌رسد. حس گرما و امنیتی که در هوای سرد نیاز دارید، از رایحه بسیار خوش عطرهای گرم به شما القا می‌شود و از این رو، این عطرها بهترین گزینه برای استفاده در فصل پاییز و زمستان هستند.

عطرهای مناسب فصول سرد سال

فضای غالب به عطرهایی که در هر آب‌و‌هوا استفاده می‌کنیم، بهتر است که مخالف آب و هوای مذکوب باشد، چرا که با استفاده از عطر مناسب، می‌توان طبع گرما و یا سرما را در خود تعدیل کرد. به همین جهت در فصل پاییز و زمستان باید از عطرهای گرم استفاده کرد، چرا که گرمای حاصل از این عطرها باعث تعدیل احساس سرما، خواب‌آلودگی و کسلی سرمای هوا می‌شود و باعث حفظ روحیه شاداب و بانشاط در فصل زمستان است.
عطرهای گرم به طور معمول، عطرهایی شیرین، تند و یا تلخ هستند که می‌توانند از ترکیبات مختلفی به‌وجود آمده باشند. عطرهای زنانه شیرین به طور معمول دارای ترکیباتی گلی، در کنار روایحی مثل شکلات و وانیل هستند، که احساس صمیمیت و امنیت زیادی را به فضای عطر القا می‌کنند. رایحه ادویه‌ای، قهوه، روایح چوبی و عودی نیز عطرهای گرم و تلخ یا گرم و تند می‌سازد.

نکات مهم در خرید عطر برای فصل سرما

برای خرید عطر اصل برای هر فصل و موقعیتی، برخی نکات هست که بهتر است از آن‌ها آگاهی داشته باشید، تا بتوانید بهترین انتخاب را برای مناسب‌ترین موقعیت‌ها داشته باشید. به عنوان مثال، مسئله‌ای که در هنگام خرید عطر برای فصل سرما بسیار مهم است، میزان ماندگاری و پخش‌بوی عطرها است که باید از سطح نسبتاً بالایی برخوردار باشد تا عطر مورد نظر برای استفاده در فصل سرما مناسب واقع شود.
برای بررسی میزان ماندگاری و پخش‌بوی عطرها، بهتر است که ابتدا، با انواع غلظت در عطرها آشنا شوید.
میزان غلظت اسانس روغنی در هر عطر، نشان‌دهنده میزان ماندگاری آن است؛ غلظت‌های مختلف عطرها به شرح زیر هستند:

  1.  بیشترین غلظت؛ پرفیوم: در پرفیوم‌ها اسانس روغنی غلظتی بین ۲۵ تا ۳۵ درصد دارند و این مسئله باعث می‌شود بیشترین غلظت و در نتیجه ماندگاری را داشته باشند. اما رایحه پرفیوم‌ها برای استفاده روزمره بیش از حد قوی هستند و به طور معمول افراد از این عطرها برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌کنند.
  2.  ادو پرفیوم: این نوع از عطرها در رتبه دوم غلظت قرار می‌گیرند، که به طور معمول شامل ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس روغنی هستند. این عطرها که برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند، معمولاً به حدود ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری دارند و در نتیجه، بهترین گزینه برای خرید عطر مناسب فصول سرد سال می‌باشد.
    ۳. ادو تویلت: ادو تویلت‌ها رتبه سوم را در بین رده‌بندی غلظت اسانس روغنی عطرها را دارا هستند. اسانس روغنی در ادو تویلت‌ها چیزی بین ۵ تا ۱۵ درصد عطر را تشکیل می‌دهد و همین امر باعث می‌شود این نوع از عطرها ماندگاری چندان بالایی نداشته باشند.
  3.  کمترین غلظت؛ ادو کلن‌: ادکلن‌ها در حدود ۲ تا ۴ درصد اسانس روغنی دارند و ماندگاری آن‌ها بسیار پایین است.
    در نتیجه تمام این صحبت‌ها، به این حقیقت می‌رسیم که در فصول سرد سال، بهتر است از عطرهایی با غلظت پرفیوم و یا ادو پرفیوم استفاده کنیم.

نکته مهم و در واقع حائز اهمیت‌ترین مسئله در مورد خرید عطر، این است که عطر انتخابی شما با سلیقه شما همسویی داشته باشد و همچنین فضای آن، بتواند بازتاب خوبی از شخصیت شما باشد. گستردگی دنیای عطر و ادکلن باعث می‌شود که انتخاب برای بسیاری از افراد سخت باشد. از این رو، شناخت فضاهای مختلف غالب به عطرها و نت‌های به کار رفته در آن‌ها، ممکن است بتواند در انتخاب سریع‌تر به شما کمک کند. با این حال، این مهم است که شما با عطر خود احساس راحتی و آرامش کنید ؛ در نتیجه، بهتر است وقت کافی برای بررسی گزینه‌های مختلف و انتخاب از بین آن‌ها بگذارید.
علاوه بر سلیقه و شخصیت شما، نوع پوشش و موقعیت اجتماعی که بیشتر در آن حضور دارید نیز می‌تواند روی انتخاب عطر شما تاثیرگذار باشد. بدیهی هست که شما لباسی که در یک جلسه کاری به تن می‌کنید را در یک مهمانی راحت دوستانه نمی‌پوشید؛ این اصل برای عطر و ادکلن نیز صادق است و بهترین فرهنگ استفاده از عطر، این است که موقعیت و لباس مناسب آن را بشناسیم.
از همین جهت است که باید عطرهای مناسب موقعیت‌ها و فصول مختلف را شناخت. در ادامه برخی از پرطرفدارترین عطرهای زنانه مناسب فصل سرما را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی چند عطر مناسب پاییز و زمستان زنانه

برای انتخاب و خرید عطر زنانه برای فصول سرد که مناسب سلیقه شما باشد، خوب است قبل از اقدام به خرید، با چند عطر بسیار مشهور در جهان آشنا شوید.

۱. گرلن لاپتیت روب نویر ادو پرفیوم

عطری با گروه بویایی شرقی وانیلی و طبع گرم که محصول برند گرلن فرانسه بوده و یک عطر زمستانی زنانه محبوب است. نت‌های به کار رفته در این عطر شامل رایحه ترنج، بادام، دانه‌های قرمز، آلبالو، رز، چای، گل محمدی، شیرین بیان، دانه تونکا، وانیل، نعناع هندی، زنبق و بادیان رومی هستند، که فضایی بسیار صمیمی و دلنشین را برای این ادو پرفیوم به ارمغان آورده‌اند.

۲. مابوسین الکسیر پور ال

یک عطر زنانه مناسب زمستان ساخته برند فرانوسی مابوسین است، که در گروه بویایی شرقی وانیلی به بازار عرضه شده است. این قیمت ادکلن زنانه مابوسین الیکسر پور ال بسیار مناسب و در عین حال ماندگاری بالایی دارد، دارای طبعی گرم و فضایی شیرین بوده و از نت‌های پرتقال، انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی، رز، زنبق ، یاس، وانیل ، پرالین و عود ساخته شده است.

۳. میس دیور ادو پرفیوم

عطر میس دیور ادو پرفیوم عطری گرم با گروه بویایی چایپر گلی است، که به دلیل فضای غالب گلی آن، بسیار مورد علاقه خانم‌های شیک‌پوش می‌باشد. نت‌های اولیه این عطر شامل نت‌های میوه‌ای ترنج، نارنگی ماندارین، پرتقال، لیمو ترش، فلفل صورتی و پرتقال خونی بوده و در ادامه، با ورود رز و یاس رایحه گلی بالاخره وارد فضای این عطر شده و با نت‌‌های نعناع هندی و اقاقیای پالیساندر ادامه پیدا می‌کند.

عطر مناسب پاییز و زمستان زنانه | بهترین ادکلن زنانه فصل سرد

۴. الی صعب گرل آو نو

یکی‌دیگر از عطرهای بسیار خوشبوی زنانه است که برای استفاده در فصل سرما طراحی شده. این عطر گرم با گروه بویاییی شرقی گلی، دارای فضایی شرقی و زاده‌شده از سرزمین‌های خاور میانه است. این عطر زنانه فصل سرد به طور معمول مطابق سلیقه خانم‌های زیبا و خوش‌ لباس ایرانی بوده و در کشور ما بسیار پرفروش است. نت‌های به کار رفته در این عطر شامل نارنگی ماندارین، گلابی، پسته، شکوفه پرتقال، بادام، مگنولیا، دانه تونکا، نعناع هندی، بادام و کشمران می‌باشند.

۵. ایو سن لوران لیبر ادو پرفیوم

یکی از محبوب‌ترین عطرهای گرم برند ایو سن لوران می‌باشد، که هم در کشور فرانسه و هم در دنیا، یکی از پرفروش‌ترین عطرهای سال ۲۰۱۹ بوده است. این عطر گلی – میوه‌ای که در گروه بویایی شرقی فوژه به بازار عرضه شده، متشکل از نت‌های بسیار خوشبوی نارنگی ماندارین، اسطوخودوس، برگ درخت نارنج، انگور فرنگی سیاه، یاس، شکوفه پرتقال، مشک، وانیل، سدر و عنبر می‌باشد، که ترکیبی به یاد ماندنی و بسیار جذاب ساخته و باعث محبوبیت بسیار زیاد این عطر شده است.

۶. شنل چنس ادو پرفیوم

ادو پرفیوم چنس از برند شنل، یکی دیگر از عطرهای گرم بسیار پرطرفدار زنانه است. این عطر نسبتاً نوستالژی، محصول سال ۲۰۰۳ برند شنل است و با وجود ترکیبات ساده و خلوتی که دارد، هنوز هم که هنوز است، میان طرفداران عطر و ادکلن جایگاه ویژه‌ای دارد. نت‌های به کار رفته در این عطر گلی، مشک، وانیل، نعناع هندی، یاس و فلفل صورتی هستند.

۷. ویکتور اند رالف فلاور بمب ادو پرفیوم

یک عطر زنانه مناسب فصل سرد محصول سال ۲۰۰۵ برند هلندی ویکتور اند رالف است، که طبعی معتدل دارد، اما برای استفاده در فصول سرد سال – علی الخصوص پاییز – بسیار مناسب است. این عطر با گروه بویایی شرقی گلی، یکی‌دیگر از عطرهای زنانه بسیار محبوب دنیا است و از نت‌های ترنج ، چای، گل اوسمانتوس، رز، فریزیا، یاس، شکوفه پرتقال، ارکیده، مشک و نعناع هندی ساخته شده است.

عطر مناسب پاییز و زمستان زنانه | بهترین ادکلن زنانه فصل سرد

۸. زرجف داما بیانکا

یکی از عطرهای سری کازاموراتی برند ایتالیایی زرجف است، که در همان فضای اشرافی و مجلل خاص این برند تولید شده و با طبعی بسیار گرم و فضایی گلی – چوبی – مشکی، به بازار عرضه شده است. عطر داما بیانکا به معنی “بانوی سفید” برای ادای احترام به بانوان فرهیخته و باوقار طراحی شده است و با ترکیبات بسیار ملایم و دلنشین خود، لیمو ترش سبز، پرتقال کامکوات، بنفشه، زنبق، یاس، گل برف، یاس بنفش، مشک، وانیل، سدر، چوب صندل سفید، ادویه گل میخک و دانه غلات، به این هدف دست یافته است.

۹. جورجیو آرمانی سی پشن

عطر سی پشن از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی عطری گلی – میوه‌ای و گرم است، که از ترکیب نت‌های انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی، گلابی، رز، گل آفتاب پرست، گلابی، وانیل و سدر ساخته شده و تبدیل به عطری با فضای غلیظ و محکم شده، که به تن بانوان با اعتماد به نفس می‌نشیند.

۱۰. بیلی آیلیش

عطر Billie Eilish همان‌طور که از نامش پیدا است، توسط برند شخصی خانم بیلی آیلیش ساخته شده و از بدو ورود به بازار، رکورد فروش را شکست. این عطر پرطرفدار رایحه‌ای شیرین داشته و می‌توان آن را در گروه بویایی شرقی وانیلی دسته بندی کرد. از نت‌های به کار رفته در رایحه این عطر زنانه مناسب زمستان، می‌توان به نارنگی ماندارین، دانه‌های قرمز، قند، کاکائو، رز، ادویه‌جات معطر، وانیل، کهربا، مشک، دانه تونکا و روایح چوبی اشاره کرد.

قیمت عطرهای زنانه مناسب فصل سرما

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت عطرها دخالت دارند، از این جهت نمی‌توان عدد دقیقی برای دسته بندی عطرهای زنانه مناسب فصول سرد سال داد. قیمت عطر به غلظت اسانس روغنی، نام و محبوبیت برند آن و … بستگی دارد.

در آخر، خوب است بدانید که استفاده از عطر مناسب آب و هوا، موقعیت و شخصیتتان، تصویر شما را کامل‌تر کرده و روی دیدگاه اطرافیان نسبت به شما تاثیرگذار است. با استفاده از عطرهای مناسب خودتان، زیبایی و کمال خود را به اوج برسانید و شکوه و وقار ظاهر خود را افزایش دهید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود