عذرخواهی نماینده مجلس به خاطر حواشی به وجود آمده از دیدارش با معلمان + ویدیو

عذرخواهی نماینده مجلس به خاطر حواشی به وجود آمده از دیدارش با معلمان + ویدیو

چند روز پیش انتشار ویدیویی از رفتارهای توهین آمیز علیرضا منادی سفیدان، نماینده تبریز و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در حال شنیدن حرف دل و گلایه های معلمان خوزستان در شبکه های اجتماعی، خشم بسیاری را برانگیخت و سیل انتقادها را به سمت وی روانه کرد. سرانجام پس از گذشت نزدیک به یک هفته که از انتشار این ویدیوی جنجالی می گذرد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در پیامی ویدیویی، علت رفتار خود را توضیح داد و بابت حواشی به وجود آمده عذرخواهی کرد.

ویدیوی جنجالی ای که برای نماینده تبریز حاشیه ساز شد، او را در جلسه ای با معلمان خوزستانی نشان می داد که در یک طرف انبوهی از معلمان در اتاقی کوچک در حال مطرح کردن مشکلات خود بودند و در سوی دیگر منادی پشت میز خود با کلافگی نشسته بود و در حین صحبت معلمان معترض، در لحظاتی مشغول خوردن یا باد زدن خود بود و از همه مهم تر طرز نشستن او بر صندلی در برخی دقایق این ویدیو، توهین آمیز به نظر می رسید.

پیش از انتشار ویدیوی عذرخواهی نماینده تبریز، ویدیوی دیگری از این معلمان منتشر شد که نشان می‌داد، آنها برای دیدار این نماینده مجلس شب قبل را در خیابان و مقابل دفتر او سپری کرده‌اند!

رفتار زشت علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به حدی بود که دو مجری تلویزیون نیز انتقاد تندی علیه او مطرح کردند. المیرا شریفی مقدم، ضمن انتقاد از رفتار این نماینده بیان کرد: «آقای نماینده؛ یادت نرود که با رای مردم انتخاب شدی» و در ادامه به حرکات دور از شان این نماینده با کنایه صحبت کرد.

با وجود واکنش های تند به رفتار علیرضا منادی در مقابل معلمان، همان معلم معترض که در آن ویدیو دیده می شد، در ویدیوی دیگری به تقدیر از این نماینده پرداخت.

پیش از پخش ویدیوی عذرخواهی نماینده تبریز، نادر قاضی پور نماینده سابق مجلس از علیرضا منادی سفیدان حمایت کرده و در آن توضیح می دهد که این حواشی «سیاسی و جناحی» بوده و هدف آن «باج گیری» از این نماینده مجلس است.

عصر ایران در مقاله ای به قلم مصطفی داننده در این باره نوشت: روی صندلی نشسته است، دندانش را تمیز می‌کند، بادام می‌خورد، خودش را باد می‌زند، گاهی لم می‌دهد و مردمانی روبرویش ایستاده‌اند و از مشکلات‌شان می‌گویند. این تصویر را معمولا سال‌ها در سریال‌های تلویزیونی در مورد خان‌ها دیده بودیم. اما این فیلم مربوط به علیرضا منادی سفیدان نماینده تبریز و رئیس کمیسیون آموزش مجلس است.

به نظر شما این نماینده مجلس فکر می‌کند، پادشاه کدام سرزمین است که در برابر مردم اینگونه رفتار می‌کند؟ چگونه می‌شود مردمی روبرویت بنشینند و از دردهای‌شان بگویند و تو بدون هیچ همدردی با آنها رفتار می‌کنی و نشان می‌دهی که قرار نیست برایشان کاری انجام بدهی. بعضی از اطرافیانت هم هستند که مدام می‌گویند این وظیفه دکتر نیست. همان‌ها که «بادمجان دور قاپ‌چی» این ماجرا هستند.

نماینده اگر نماینده واقعی مردم باشد و برای آنها و رفع مشکلاتشان به مجلس آمده باشد، در زمان شنیدن مشکلات مردم، سرتا پا گوش می‌شود و تمام تلاشش را می‌کند تا باری از دوش مردم پر از درد و رنج بردارد. نه اینکه در برابر آنها به گونه‌ای بنشیند که طلبکار در برابر بدهکار آنگونه نمی‌شیند.

جالب است همین نماینده و امثال او در روزهای منتهی به انتخابات، کفش آهنی به پا می‌کنند و از عزا تا عروسی مردم می‌روند و خود را نوکر مردم می‌خوانند.همین‌ها اما وقتی ردای نمایندگی به تن می‌کنند، می‌شوند آن خانی که دیدید. البته همه نمایندگان مثل او نیستند و در تمام این سال‌ها بودند نمایندگان که با درد مردم زندگی کردند.

در فیلمی که از این نماینده منتشر شد، او مدام به دنبال سرگرم کردن خود بود، گویی در حال تماشای یک فیلم درام تلخ از سعید روستایی است. نمی‌دانم چگونه می‌شود مردم روبروی تو از دردهای‌شان بگویند و تو خم به ابرو نیاوری و بادام بخوری؟!

‏کاش نامه امام علی به مالک اشتر را برای یک بار هم که شده می‌خواندید:«برای کسانی که به تو نیاز دارند، زمانی معین کن که در آن فارغ از هر کاری به آنان پردازی. برای دیدار با ایشان به مجلس عام بنشین، در برابرشان فروتنی نما تا بی لکنت زبان سخن خویش بگویند و تنگ حوصلگی و خودپسندی را از خود دور ساز.»

یکی از رسانه‌ها نوشته بود که این نماینده باید عذرخواهی کند و من می‌خواهم بگویم که این‌ آقا اصلا نباید دوباره در انتخابات شرکت کند، اگر هم شرکت کرد، مردم حوزه انتخابیه نباید به او رای بدهند تا بفهمد که با مردم چگونه رفتار کند.

وکیل مردم نباید با مردم اینگونه رفتار کند‌ و این ابتدایی‌ترین اصل برای حضور در مجلس است.

۲۷ نظر

ورود

  • حاج حشمت آبان ۷, ۱۴۰۲

    مشخص است این ویدیو ساختگی است احیانا با هوش مصنوعی
    در تمام کشورهای دنیا به جز ایران، دید نمایندگان و مسئولان به مردم ارباب رعیتی میباشد
    ولی در ایران مسئولان خود را خدمتگزار مردم میدانند

    • محمدی آبان ۹, ۱۴۰۲

      راست میگین خداوکیلی. خلوص بیشعوری درش موج میزنه

  • محمود آبان ۷, ۱۴۰۲

    بنده چیزی جز خلوص ایشان نسبت به معلمان مشاهده نکردم چرا اینقدر مردم پرتوقع شده اند؟؟

    • امیرمسعود آبان ۷, ۱۴۰۲

      چی بهت بگم، کدوم خلوص؟؟فقط یکسری شعار یاد گرفتین و همه جا به کار میبرین، ی سوال از شما حاج محمود دارم؟شغلت چیه که بچه هاتو استرالیا فرستادی؟این همه دری وری مینویسی؟

      • . آبان ۷, ۱۴۰۲

        ایشون ترولن،دارن مسخره میکنن شما به دل نگیرید

    • مرتضی آبان ۷, ۱۴۰۲

      برای خانواده و قشر شما بله، این رفتار بسیار پسندیده و با احترام هست، شما عادت دارید بالاسریتون بعد از هر کلمه با خلوص کامل یک تُف هم روی صورتتون بیندازه، این که دیگه اوج کرامته برای شما. توقعت رو سفت بچسب

  • Gh آبان ۷, ۱۴۰۲

    این بنده خدا مشکل روحی روانی داره، کاملا مشخصه، گناه بیچاره رو پاک نکنید و از چنین افرادی انتظار کار و پیگیری نداشته باشید.

  • H آبان ۷, ۱۴۰۲

    تعجب کردید؟
    از کوزه همان تراود که در اوست
    از بالا تا پایین سیستم را نگاه کنید و از پایین تابالا

  • یک آبان ۷, ۱۴۰۲

    یه تبریزی همیشه …است مگر اینکه خلافش ثابت بشه

    • شایان آبان ۸, ۱۴۰۲

      لطفا به مردم شریف تبریز توهین نکنید چون یکیشون ساندیسی دلیل نمیشه همشون اینطوری باشه

    • رضا آبان ۸, ۱۴۰۲

      توهین نکن عزیز. اولا اگر شما ایشون رو نماینده ی کل مردم تبریز میدونی من از طرف اون بی شعور از شما معذرت میخوام. اما اگر منصف هستی قبول کن که این دید ارباب-رعیتی نسبت به مردم، رفتار همه ی نماینده هاست. ما مردم هم چه تبریزی چه خوزستانی همه یه سمت موضوع قرار داریم. اتفاقا ما خوزستان و خوزستانیارو خیلی دوست داریم. هر کسی نظر خودش رو داره البته، به توضیح دادن من نیست. هر کی به فهم خودش …

  • معلم آبان ۷, ۱۴۰۲

    هرچه سریعتر ایشون رو خلع پست کنید تا حداقل مدیران مشابه ایشون کمی حفظ ظاهر کنند. علناً نشسته هرکاری دلش میخاد جلوی قشر زحمتکش مظلوم میکنه فقط مونده جلوشون ……!

  • اکبرمقدم آبان ۷, ۱۴۰۲

    وقتی کسی بی حیا باشه بلاخره یک جائی خودش رو لو میده.این شخص هم به علت شرکت حداقلی مردم در انتخابات انتخاب میشه به آمار رای دهنده گورش مراجعه کنید.

  • نسرین آبان ۸, ۱۴۰۲

    ظاهرا عقب مانده است و عقل درستی نداره. این نمیتونه دکتری گرفته باشه. کسی که از ۱۶ سالگی سابقه معلمی داره در واقع نیروی پرورشی مدرسه بوده که بچه ها رو به اجبار محبور به دین میکردند. خواهرهاش هم به واسطه نفوذش وارد آموزش و پرورش شده اند.

  • نسرین آبان ۸, ۱۴۰۲

    اگر این نظام براساس رای مردم است، از همین لحظه چنین شخصی باید از صحنه خدمتگزاری به مردم عزیز ایران کنار گذاشته شود.
    مردم خدمتگزار می خواهند نه جماعت بی ادب و بی عمل

    • حاج محمود آبان ۸, ۱۴۰۲

      چرا در مسائلی که درباره آن دانشی ندارید اظهارفظل می کنید ای ضعیفه؟؟سکوت کن فقط

  • سید علی موسوی آبان ۸, ۱۴۰۲

    اگر این کلیپ واقعی باشد، مایه تاسف است این رفتار زشت وزننده، درشان یک انسان نیست ،جدای از مسؤل بودن ومسلمان بودن،مطمئنا چنین شخصیتی هرگز خادم خوبی برای مردم نخواهد بود،افسوس از بی فرهنگی ،افسوس از تکبر ،افسوس…

  • مجید آبان ۸, ۱۴۰۲

    این آقا یادش رفته با رای مردم رفته مجلس اولاً به احترام معلمان که سرپا هستند باید می ایستاد دوماً نمیشد چیزی کوفت نکنه؟ این آقا باید بیاد تلوزیون از تمام مردم عذرخواهی کنه بعد بره بابت این توهین به مردم استعفاء بده و دیگه ریختش رو نبینیم البته به همراه انابستانی.

    • !؟!؟ آبان ۹, ۱۴۰۲

      رای مردم ؟؟؟!!!🤣🤣😆🤣😆🤣😆

    • مهدی عضدی آبان ۹, ۱۴۰۲

      اگه پشیمانی انابستانی رو دیدیم. عذرخواهی اینم میبینیم

  • مهندس آبان ۸, ۱۴۰۲

    جواب میده به زودی باید بهونه روجور کنه بعدادلیل کاراشو بیان کنه طوری دلیل میاره که مردم وهمه معلما شرمندش میشن وحقو بهش میدن ومیگن باید جلوی معلما درمیاورد هوا میکرد حالا ببینیدو

  • علی آبان ۸, ۱۴۰۲

    مثل حیوان نشخوار میکنه و احترامی برای جمع قائل نیست،،، در مجلس و دولت کم نیستن، از این افراد بی لیاقت و بی شخصیت

  • محمد آبان ۹, ۱۴۰۲

    سلام دوستان بنده فکر کنم ۱۰ساله آجیل نخوردم خوب ایشانداره آجیل می خوره چه کارمی کنه که معلم مردم کیلویی چنده ماهم به کوری چشم معلمان آب ونان خالی می خوریم بنده خودم مادرم ۴۸ سالمه جانباز هم هستم پاهام از کمبود انواع ویتامین خشک شده مادرمم مثل من خوب دارندگی ورانندگی ما ملتم نفهمیم فقط آقای دامپزشک فهمیدست

  • جلال آبان ۹, ۱۴۰۲

    ایشان به واسطه درجات بالایی که داشتند به این مهم رسیدند. یعنی نمایندگی مردم.
    باید با معلمان زیاده خواه همینگونه رفتار کرد وگرنه خواهان چیزهای بیشتری چون تغییر سیاست های کلی نیز میشوند.

    • مهدی عضدی آبان ۹, ۱۴۰۲

      امیدوارم یه جایی یه وقتی همین برخورد باهات بشه اونوقت متوجه میشی البته بعید می‌دونم اهل توجه باشی

  • ح آبان ۹, ۱۴۰۲

    نه منادی و نه قاضی پور لیاقت مجلس و نمایندگی را دارند ،آنقدر مفت خورده اند که فکر می‌کنند بخاطر مفت خوری نماینده شده اند.

  • والا آبان ۱۱, ۱۴۰۲

    متاسفانه رفتار دست نشانده های ایشان در ادارات و سازمانها بدتر از خود ایشان هست همه شون عقده ای و فقط نان بریدن بلدند .بعنوان مثال مدیر صندوق تعاون روستایی ایرانیان که به ادعای خودش خدای صندوق است و از هیچ خلافی در صندوق دریغ نمی کند