هادی چوپان نایب قهرمان مسترالمپیا ۲۰۲۳ شد؛ طلا از دست گرگ ایرانی پرید! + ویدیو

هادی چوپان نایب قهرمان مسترالمپیا ۲۰۲۳ شد؛ طلا از دست گرگ ایرانی پرید! + ویدیو

هادی چوپان قهرمان پرورش اندام ایران و ملقب به گرگ ایرانی، در سال ۲۰۲۲، اولین بدنساز ایرانی بود که قهرمانی مستر المپیا به عنوان ارزشمندترین جایزه دنیای پرورش اندام را کسب کرد. با وجود تمام تلاش هایی که هادی در این یک سال برای دفاع از عنوان خود در رقابت های مستر المپیا ۲۰۲۳ کرده بود، نتوانست قهرمانی خود را تکرار کند و درک لنسفورد آمریکایی، این عنوان را از آن خود کند. هادی چوپان نیز به مقام دوم و نایب قهرمانی رسید. چوپان بعد از کسب مقام نایب قهرمانی، با ناراحتی سکو را ترک کرده و از عکس گرفتن دسته جمعی با دیگر نفرات برتر خودداری کرد.

هادی چوپان بعد از نایب قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۲۳ در پستی اینستاگرامی، تلویحاً مدعی شد که در این مسابقه ناداوری شده و حق او خورده شده است.

پست اینستاگرامی هادی چوپان بعد از نایب قهرمانی مستر المپیا 2023

بسیاری معتقد بودند که رقابت فینال امسال نبردی دو جانبه بین چوپان و لنسفورد است و قهرمان از بین این دو ورزشکار انتخاب خواهد شد.

علیرغم نتیجه نهایی این رقابت ها، فیگورهای هادی چوپان در مراسم فینال مسترالمپیا توجه همه ورزشکاران و ورزش دوستان را در مستر المپیا جلب کرد. در ویدیویی از مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ که در شبکه های اجتماعی وایرال شده است، هادی چوپان که مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها بود در مرحله فینال به روی استیج می آید و سالن محل برگزاری را منفجر می کند.

گفتنی است که مربی هر ۲ نفر آن‌ها هانی رامبد است و این بدنسازان برتر جهان تمرین‌های مشترک زیادی با هم داشتند. فیگورهای هادی چوپان در مرحله مقدماتی هم توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود.

ویدیویی از تمرین هادی چوپان، دو روز قبل از شروع مسابقات مسترالمپیا ۲۰۲۳ منتشر شده است. هانی رامبد، مربی هادی، تاکید می کند که هادی به خاطر تجربه بیش از ۴۰ استیجی که دارد، سبک تمرینی خاص خودش را در چند روز آخر مانده به این مسابقه انجام می دهد.

مصاحبه قهرمان مسترالمپیا به همراه مربی اش هانی رامبد با تریک ال‌ گیندی و کریس کورمیر در حاشیه برگزاری مسابقه مستر المپیا ۲۰۲۳:

هادی چوپان در نشست خبری پیش از مسترالمپیا ۲۰۲۳ به همراه مترجم حاضر شده بود و این بار در جایگاه مدافع عنوان قهرمانی پاسخ‌گوی سوالات بود. هادی چوپان در ماه‌های گذشته در سکوت کامل خبری بود و به جز چند آپدیت بدنی و یک گفت‌وگوی کوتاه با هنی رامبد، شاهد صحبت کردن او در هیچ رسانه‌ای نبودیم. در حالی که رقبای او، چون سامسون داودا و درک لنسفورد به طور مرتب مهمان پادکست‌های مختلف بدنسازی بودند.

هادی چوپان صحبت‌های خود را با کنایه به رقبای خود آغاز کرد. او با تشبیه فیل، شیر و گرگ طعنه‌های سنگینی به برخی از بدنسازان زد و گفت: همون‌طور که می‌دونید، تو جنگل فیل‌ها گنده‌ها هستن، ولی شکارچی نیستن. شیر‌ها ابهت دارن، اما همسرانشان شکار می‌کنند. اما یک گرگ همیشه درنده و شکارچیه و شما فردا و پس‌فردا با یک شکارچی روبه‌رو خواهید شد.

هادی چوپان صراحتا با به میان آوردن بحث فیل و اندازه آن، تاکید کرده که سایز در بدنسازی در اولویت نیست. او همچنین به شیر اشاره کرده؛ شیر نیجریه لقب سامسون داودا است و هادی مدعی شده که همسر شیر است که شکار می‌کند و در واقع این بخش از صحبت‌های هادی چوپان را می‌توان کنایه سنگینی به سامسون داودا دانست چرا که همسر او نقش اساسی در موفقیت‌های وی داشته.

هادی چوپان در واکنش به سوال فیل هیث قهرمان ۷ دوره مسترالمپیا درباره این که مسترالمپیا شاهد یک قهرمان جدید خواهد بود یا خیر گفت: تو خودت چند بار قهرمانی رو تکرار کردی و می‌دونی من الان چه حسی دارم. تو بیشتر از خیلیایی که منو کارشناسی کردن می‌تونی درکم کنی. خیلی از بدنسازا دوربین گرفتن دستشون و واسه یوتیوب تمرین کردن، ولی امسال تمام وقتم رو گذاشتم واسه ساندو و امسالم تکرارش می‌کنم.

در ادامه هادی چوپان در واکنش به این سوال که کدام بدنساز را رقیب جدی خود در این رقابت می‌داند گفت: برام مهم نیست که با کی رقابت می‌کنم؛ تمرینامو کردم، ضعفی ندارم و ادعایی هم ندارم. شان رای شما رو استیج سایز بزرگی نداشتی، ولی همیشه دوم و سوم می‌شدی، سایز خیلی هم مهم نیست؛ ما بدنسازیم نه قوی‌ترین مردان. زیبایی مهمه، باید بدنسازی رو به سمت زیبایی ببریم. اون کسی نتیجه می‌گیره که فیبر بیشتری داشته باشه و رژیمش رو رعایت کنه، تو این مدت خیلیا نظر دادن که برام مهم نیست و نظر داوراست که مهمه.

او در ادامه گفت: دنبال پیشرفت بودم و هیچ‌کسی رو مشکل‌ساز نمی‌دونم. هر کسی که مشکل باشه یه راهی برای حلش پیدا می‌کنم!


۸ نظر

ورود