ممنوع الفعالیت شدن مجری صدا و سیما پس از حمله به حسن روحانی روی آنتن زنده + ویدئو

ممنوع الفعالیت شدن مجری صدا و سیما پس از حمله به حسن روحانی روی آنتن زنده + ویدئو

گفته می شود امیرحسین طهماسبی، مجری صدا و سیما که در غیاب محمدرضا باقری مجری ثابت برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما، به طور موقت برای چند روزی جایگزین وی شده بود، پس از اظهارات خبرسازش درباره ی حسن روحانی روی آنتن زنده ی تلویزیون، تا اطلاع ثانوی ممنوع الفعالیت شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور سابق، روز شنبه ۲۰ آبان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات ششمین دوره ی مجلس خبرگان که اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد، ثبت نام کرد.

حسن روحانی مجری

روحانی هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری است. او در ادوار سوم، چهارم و پنجم عضو مجلس خبرگان بوده است که یک دوره از استان سمنان و دو دوره بعدی از استان تهران نماینده شده بود.

حسن روحانی در بخشی از بیانیه ای که روز شنبه پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان منتشر کرد، تأکید کرد:

ایران سهم مشاع ایرانیان است و یکدست‌سازی و انحصارطلبی یکی از عوامل براندازی دو اصل مشروعیت و کارآمدی نظام است. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان، تلاشی ممکن برای بازگرداندن آینده به ایرانیان است.

روحانی همچنین در بیانیه ی خود خطاب به مردم گفت:

آیا به عنوان عضوی از اکثریت واقعی جامعه مایلید تا حد امکان در سرنوشت جمعی خود فعالانه مشارکت کنید یا اینکه تسلیم انفعال و یأس می‌شوید و آینده خود و فرزندانتان را به اقلیتی، مدعی اکثریت، واگذار می‌نمایید. ممکن است بخشی از جامعه روی بگرداند و ناامید باشد؛ اما رسالت اکثریت، بن‌بست‌شکنی است. برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانه خانه و خیابان فراتر رفت و به انتخاب‌های پیش.رو اندیشید. خانه‌نشینی حتی به هنگام مظلوم واقع شدن، بازگشت به عقب است و خیابان‌گزینی حتی به وقت محق بودن، فراخواندن ناپایداری است.

یک روز بعد، امیرحسین طهماسبی، مجری موقت برنامه «سلام صبح بخیر» در واکنش به ثبت‌ نام حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان تلویحاً از شورای نگهبان خواست تا او را رد صلاحیت کند.

طهماسبی در این برنامه گفت:

صاحب تئوری اینکه همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم هم با برجام حل می شود در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده است، کسی که می‌گفت منتقدان، بیکارها، بی‌شناسنامه ها و بی‌سوادها به جهنم بروند… انشالله شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل می‌کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت حسن روحانی در واکنش به اظهارات طهماسبی در توییتر خود از صدا و سیما انتقاد کرد.

او نوشت:

امروز در اقدامی غیرقابل انتظار، رسانه دولت و همچنین سیمای ملی خیلی صریح، واضح و بی‌پروا رفتاری ناپسند، غیرحرفه‌ای و غیرملی درباره تعیین صلاحیت‌ها به ویژه در مورد رییس‌جمهور سابق بروز دادند.

ظاهراً نه تنها صدای جامعه شنیده نشده، بلکه همچنان تندتر از پیش با بی‌توجهی به شرایط و آینده ایران، در جهت تامین امیال تعیین شده به پیش می‌تازند. برادرانه می‌گویم با این روش‌ها خیر و مصلحتی برای ایران عزیز نیست.

حسن روحانی مجری

دفتر حسن روحانی هم با توییتی کوتاه به صحبت های مجری صدا و سیما درباره ی رئیس جمهور سابق واکنش نشان داد.

صفحه ی رسمی دفتر روحانی در توییتر با انتشار ویدئوی اظهارات امیرحسین طهماسبی نوشت: «به افق یک رسانه ملی!»

حسن روحانی مجری

البته امیرحسین طهماسبی در همان برنامه به داماد حسن روحانی، کامبیز مهدی‌ زاده نیز کنایه زده بود. طهماسبی در واکنش به رد صلاحیت شدن مهدی زاده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، تلویحاً گفته بود او جز داماد حسن روحانی بودن چیز دیگری نیست، اظهاراتی که با واکنش کامبیز مهدی زاده مواجه شد.

مهدی زاده با انتشار تصاویری مربوط به اختراعات و مدال‌ هایش در توییتر خود نوشت:

یه مجری دوزاری درپیت تو برنامه زنده صدا و سیما گفته بنده فقط داماد روحانی‌ام!

اولا بالاخره هر کسی باید داماد شخصی بشه، تو بگو اربابت کیه؟ دوما من ده تا اختراع و مدال جهانی از آمریکا و … دارم که از صدا و سیمای خودتون این افتخارات پخش شده. تا کی میخواهید پمپاژ نفاق و دودستگی کنید؟

حسن روحانی مجری

حالا گفته می شود صدا و سیما در اقدامی بی سابقه، امیرحسین طهماسبی، مجری موقت برنامه «سلام صبح بخیر» را از کار معلق کرده است.

کانال تلگرامی «چند ثانیه» خبر داده که این مجری صدا و سیما تا اطلاع ثانوی ممنوع الفعالیت شده است.

حسن روحانی مجری

اما ثبت نام حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان واکنش تند رحیم پور ازغدی، نظریه پرداز اصولگرا و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز به دنبال داشت.

رحیم پور ازغدی در توییتی در انتقاد از ثبت نام روحانی در انتخابات مجلس خبرگان نوشت:

آقای حسن روحانی به عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این موردخاص، از نزدیک ببینند.

این اظهارات ازغدی با واکنش عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب مواجه شد.

عبدی در توییتر خود در پاسخ به ازغدی نوشت:

دشمنان روحانی: روحانی به عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این موردخاص، از نزدیک ببینند.

روحانی همیشه همین بوده. جرات داشتید نوبت‌های پیش می‌پرسیدید. بیچاره «اجتهاد»، «عدالت»، بازیچه اصولگرایی است.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ت.ش فروردین ۱۵, ۱۴۰۳

    اگ میخوان امیرحسین طهماسبی رو ببرن زیرسول ک باید اون افرادی هم ک موقع انتخابات ب انقلابی ها توهین میکنن باید ممنوع التصویربشن یا تذکر بهشون داده بشه ک تورسانه چنین حرفایی نزنن و توهین نکنن.