سکانس کمتر دیده شده از بازی سینا ولی‌الله در یکی از سریال‌های صداوسیما + ویدیو

سکانس کمتر دیده شده از بازی سینا ولی‌الله در یکی از سریال‌های صداوسیما + ویدیو

ویدیویی از بازیگری سینا ولی الله مجری برنامه چندشنبه با سینا در شبکه ام‌بی‌سی پرشیا، در سریال «مروارید سرخ» محصول سال ۱۳۸۳ به کارگردانی و نویسندگی مسعود رسام که در سال ۱۳۸۴ از شبکه تهران پخش شد، در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

«مروارید سرخ» داستان زندگی آرام و لذت بخش زن و شوهر جوانی است که در کلبه ای رویایی و زیبا در منطقه ای ییلاقی زندگی می کنند و مرد که مهندس کشاورزی است، تصمیم می گیرد با استفاده از وام بانک به پرورش ماهی بپردازد و در این راه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

بیوگرافی سینا ولی‌الله

سینا ولی الله متولد ۲۵ مهر ۱۳۵۵ در تهران، است. او فارغ التحصیل لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس ارتباطات و روزنامه نگاری دانشگاه هنر می باشد. او یک خواهر و یک برادر دارد و مادرش از کارمندان عالی رتبه «وزارت فرهنگ و هنر» و پدرش کارمند «وزارت نیرو» بود. مادرش در رشته تئاتر و پدرش در رشته چاپ و نشر تحصیل کرده بودند و پدر در زمینه نقاشی و خطاطی نیز بسیار چیره دست بود.

علاقه به سینما و تلویزیون

سکانس کمتر دیده شده از بازی سینا ولی‌الله در یکی از سریال‌های صداوسیما

با حمایت پدر از کودکی استعداد خود در زمینه نقاشی را نشان داد که از همین رو برای همکاری با خبرنامه مدرسه دعوت شد که به نوعی مشوق بزرگی برایش بود. در سال های بالاتر مدرسه علاقه شدیدی به سینما و تلویزیون پیدا کرد و در اکثر جشنواره های فیلم و اکران های خصوصی فیلم های سینمایی با توجه به فعالیت مادرش در وزارت فرهنگ و هنر حضور پیدا میکرد.

صداپیشگی در ۱۵ سالگی

سکانس کمتر دیده شده از بازی سینا ولی‌الله در یکی از سریال‌های صداوسیما

سال ۱۳۷۰ در ۱۵ سالگی بواسطه یکی از دوستان پدرش بنام احمد بهبهانی که صدای متفاوت او را می شناخت در یک سریال بجای یکی از شخصیت ها صحبت کرد. بعد از این تجربه بود که علاقه سینا به فعالیت در سینما و تلویزیون چند برابر شد، اما او تنها راه رسیدن به این آرزو را از طریق دانشگاه می دانست.

از دانشگاه تا رادیو

سکانس کمتر دیده شده از بازی سینا ولی‌الله در یکی از سریال‌های صداوسیما

در همان سال اول دانشگاه با حمایت مادرش برای آزمون استخدام واحد گرافیک صدا و سیما بصورت پاره وقت شرکت کرد. او اما در روز مصاحبه با صدای منحصر بفرد خود توجه مصاحبه کننده ها را به خود جلب کرد و بجای گرافیست او را بعنوان گوینده رادیو استخدام کردند. ظرف یکسال به سرعت پله های ترقی را در رادیو طی کرد تا در ۱۹ سالگی بعنوان یکی از گوینده های ثابت برنامه های زنده انتخاب شد. او اجرا و گویندگی برنامه های مطرحی چون «صبح و ورزش»، «تازه ها» و «نگاهی به مطبوعات» را در ادامه بدست گرفت.

دعوت به تلویزیون
بعد از حضور موفق در رادیو، برای اجرا به شبکه جام و جم دعوت شد و توانست بعنوان تهیه کنند و مجری کار خود را آغاز کند. اجرای ویژه برنامه هایی چون جام جهانی، جام ملت های آسیا، جام باشگاه های اروپا و المپیک در شبکه ورزش و خبر از دیگر فعالیت های سینا در صدا و سیما می باشد. ولی الله کنار فعالیت های خود از تحصیل غافل نشد و توانست با استفاده از بورسیه صدا و سیما وارد دانشگاه ارتباطات شود و فوق لیسانس خود را هم بگیرد. این مجری زمان حضور خود در ایران سه بار بعنوان برترین گوینده رادیو نامزد دریافت جایزه بود تا اینکه در نهایت سال ۱۳۸۳ این جایزه را بدست آورد.

خروج از ایران و ازدواج

او در سال ۱۳۸۴ وقتی ۲۹ ساله بود به دعوت شبکه PMC مهاجرت کرد و بعنوان مدیر تولید و مجری به این مجموعه پیوست. سینا ولی الله در سال ۱۳۸۷ وقتی ۳۲ ساله بود با خانم دکتر روانشناس ثمینه ایزدی شهیم استاد دانشگاه ریچموند انگلستان، ازدواج کرد. آشنایی آنها از یک مصاحبه رادیویی در یک برنامه تلویزیونی شروع و در نهایت به ازدواج ختم شد که ثمره این زندگی یک دختر بنام دیبا است و ساکن لندن هستند.

فعالیت های خارج از ایران
در اواخر سال ۱۳۸۸ با تاسیس فارسی ۱ موفق شد بعنوان مدیر، مجری و تهیه کننده وارد این شبکه فارسی زبان شود. در نهایت سال ۱۳۹۲ با تهیه کنندگی و اجرای برنامه «چند شنبه با سینا» به شهرت رسید. بعد از انحلال شبکه فارسی ۱ در سال ۱۳۹۵ به دعوت رادیو جوان وارد این شبکه شد و برنامه سینا شو را اجرا کرد. در نهایت سال ۱۳۹۷ از رادیو جوان جدا و به شبکه تازه تاسیس MBC Persian پیوست و دوباره برنامه چند شنبه با سینا را به آنتن بازگرداند.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • امیر.س آذر ۱۱, ۱۴۰۲

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    ۶۱۰۴۳۳۷۴۴۶۵۸۰۴۴۹