رونمایی از کد ملی مسعود و مریم رجوی در دادگاه رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق

رونمایی از کد ملی مسعود و مریم رجوی در دادگاه رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق

صبح دیروز سه شنبه ۲۱ آذر ماه نخستین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین خلق در تهران برگزار شد که در این دادگاه از مشخصات کامل مسعود رجوی و مریم رجوی به عنوان سرکردگان این سازمان رونمایی شد.

کد ملی مسعود و مریم رجوی

کد ملی مسعود و مریم رجوی

خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه، درباره ی انتشار کد ملی مسعود و مریم رجوی در این دادگاه نوشته است:

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران به صورت علنی برگزار شد.

در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان منافقین، مشخصات متهمان این پرونده به صورت کامل منتشر شد.

با انتشار تصاویر مشخصات متهمان این پرونده و وجود کد ملی برای متهمان، این سوال برای افکار عمومی ایجاد شده است که چرا متهمان این پرونده که سال‌ها قبل از قانون الزام اختصاص شماره ملی به افراد ایرانی، از کشور خارج شده‌اند، در حال حاضر کد ملی دارند.

در مورد علت درج کد ملی در مشخصات متهمان پرونده منافقین، این توضیح لازم است که با توجه به بند الف ماده ۲۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری برای صدور کیفرخواست، در توضیح مشخصات متهم، درج شماره ملی الزامی است. به همین جهت، با درخواست دادگاه که اصرار بر رعایت کامل آیین دادرسی کیفری در رسیدگی به این پرونده دارد، سازمان ثبت احوال کشور بر اساس مشخصات متهمان، اقدام به صدور شماره ملی برای این افراد به جهت صحت شرایط شکلی رسیدگی به پرونده، طبق آیین دادرسی کیفری کرده است.

گزارش کامل این دادگاه را در سایت میزان بخوانید.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از سرنوشت مسعود رجوی به روایت خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • 🐱Mahdi😼 آذر ۲۲, ۱۴۰۲

    مرگ بر کمونیست و بچه هاش در کل دنیا☠️☠️☠️
    عامل بدبختی جهانی چپ ها هستن.