ویدئوی یک پزشک درباره تأثیر بارداری بر بدن زنان کاربران را شوکه کرد

ویدئوی یک پزشک درباره تأثیر بارداری بر بدن زنان کاربران را شوکه کرد

ویدئوی یک متخصص زنان آمریکایی در تیک تاک درباره ی تأثیرات بارداری بر بدن زنان مورد توجه مخاطبان این شبکه اجتماعی قرار گرفته و آن ها را شوکه کرده است. این پزشک در ویدئوی خود به مخاطبانش توضیح داده که چرا پس از زایمان، بازگشت فوری به اندام سابق خود به لحاظ فیزیکی برای زنان غیر ممکن است و انتظارها از زنان در اینباره آسیب زا است.

دکتر جینفر لینکولن یک متخصص زنان اهل ایالت اورگن ِ آمریکا است که از طریق حساب تیک تاکش توصیه های پزشکی خود را با مخاطبانش در میان می گذرد و ۲/۸ میلیون دنبال کننده در این شبکه اجتماعی دارد.

این پزشک به تازگی ویدئویی در حساب تیک تاک خود منتشر کرده که در آن نشان داده اندازه ی رحم زنان پس از بارداری تا چه حد بزرگ تر می شود.

در این ویدئو که تاکنون بیش از ۳۲/۹ میلیون بازدید داشته، دکتر لینکولن به زنان توصیه می کند به کسانی که آن ها را تحت فشار می گذارند تا تلاش کنند در عرض تنها چند هفته دوباره در لباس های پیش از بارداری شان جا شوند، بی اعتنا باشند.

او در عنوان این ویدئو نوشته: « مثل قبلش نیست و ایرادی هم ندارد!»

این پزشک ابتدا با یک ماکت نشان می دهد که رحم زنان پیش از بارداری چگونه است. او می گوید: «این اندازه ی معمول رحم زن ها قبل از بارداری است. تقریباً اندازه ی مشت من است.»

دکتر لینکولن سپس ماکت دیگری را نشان می دهد که تقریباً ۴ برابر ماکت اولی است و می گوید: «این اندازه ی معمول رحم زن ها بعد از زایمان است. دیگر آنقدر کوچک نیست.»

او در ادامه می گوید: «پس بیایید این طرز فکری که درمورد اندام زن ها بعد از زایمان وجود دارد را کنار بگذاریم، اینکه زن ها باید در عرض فقط چند هفته به اندام سابق شان برگردند.»

دکتر لینکولن همچنین می گوید: «شما در عرض فقط چند هفته دوباره در لباس های قبل بارداری تان جا نمی شوید. یک انسان در وجود شما رشد کرده.»

رحم زنان پیش از بارداری به طور معمول به اندازه ی یک پرتقال است. در طول ۳ ماهه ی سوم بارداری، رحم به اندازه ی یک هندوانه می شود.

پس از زایمان، رحم تحت فرآیندی به نام «درون برگشتگی» (بازگشت اندام به شکل و اندازه ‌ی پیشین خود) کوچک تر می شود و به اندازه ی پیش از بارداری خود بازمی گردد. این فرآیند نزدیک به ۶ هفته به طول می انجامد.

ویدئوی دکتر لینکولن با واکنش کاربران تیک تاک مواجه شده و آن ها در بخش نظرات حیرت خود را ابراز کرده اند.

کاربری نوشته: «خدایا فکم افتاد! انتظارش رو نداشتم.»

کاربر دیگری هم نوشت: «خیلی باحاله. بدن انسان واقعاً شگفت انگیزه.»

منبع: dailymail
یک نظر

ورود

  • ساری آذر ۲۹, ۱۴۰۲

    مگه حالا فرق ۶ هفته با “چند” هفته چقدره که اینقدر جار و جنجال راه انداخته سرش؟