دستورالعمل عجیب برای عکاسان زن ورزشی؛ از آستین بالا زده و موی بیرون زده زنان عکس نگیرید!

دستورالعمل عجیب برای عکاسان زن ورزشی؛ از آستین بالا زده و موی بیرون زده زنان عکس نگیرید!

روزنامه «اعتماد» در شماره ی دیروز سه شنبه ۵ دی ماه خود از اعمال محدودیت های تازه برای عکاسان زن ورزشی خبر داده است. بر اساس گزارش این روزنامه، ناظران مسابقات ورزشی به عکاسان زن هشدار داده‌ اند که نبایند از مو یا دست بازیکنان زن عکس بگیرند.

عکاسان زن ورزشی

روزنامه «اعتماد» در اینباره نوشته است:

وضعیت زنان عکاس حاضر در مسابقات فوتبالی هنوز درست نشده و این قشر زحمتکش با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

عکاسان زن هنوز اجازه حضور در مسابقات مردان را ندارند. این درحالی است که به هر حال زنان تماشاچی مدتی است که به صورت محدود می‌توانند وارد استادیوم شوند و زنان خبرنگار هم در برخی جایگاه‌های خبرنگاری استادیوم در تعداد کمی از شهر‌ها دیده می‌شوند، ولی عکاسان زن نه!

عکاسان زن تنها می‌توانند از مسابقات فوتبال زنان عکاسی کنند که آن هم با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

عکاسان زن ورزشی

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار روزنامه اعتماد رسیده گویا ناظران بازی پروتکل‌هایی برای عکاسی زنان درنظر گرفته که قبل از بازی به آن‌ها گوشزد می‌کنند. البته معلوم نیست این پروتکل‌ها مصوبه فدراسیون است یا به صورت شفاهی اعلام شده یا حتی نظر شخصی ناظران است!

طبق این اطلاعات ناظران بازی از عکاسان زن می‌خواهند که مراقب باشند از آستین‌های بالا زده دختران فوتبالیست عکس نگیرند. همین‌طور آن‌ها باید مواظب باشند در تصویری که می‌گیرند موی بازیکنان از زیر پوششی که روی سرشان می‌کشند بیرون نزده باشد! این در حالی است که به صورت طبیعی در جریان یک بازی درگیرانه و به شدت فیزیکی نظیر فوتبال، بالا رفتن آستین یا بیرون زدن مقداری از مو‌های بازیکنان اجتناب‌ناپذیر است و اتفاقا در تصاویری که صداوسیما به شکل محدود از فوتبال زنان ایران در رده باشگاهی و ملی پخش می‌کند چنین چیز‌هایی دیده شده است.

عکاسان زن ورزشی

نکته بعدی اینکه به عکاسان زن گفته می‌شود که اگر ناغافل عکسی از زنان گرفتید که بخشی از موی ورزشکاران بیرون زده بود یا آستینش بالا بود حق انتشار آن عکس‌ها را ندارید و حتی نباید به خود بازیکنان هم بدهید تا آن عکس‌ها را در صفحات شخصی‌شان منتشر کنند و در صورت مشاهده چنین چیزی با عکاس برخورد می‌شود! در همین رابطه به عکاسان زن گوشزد شده که فدراسیون تک‌تک عکس‌هایی که می‌گیرند را چک می‌کند!

این‌ها شرایط سخت و عجیبی است که برای عکاسان زن حاضر در مسابقات فوتبال وجود دارد.

محدودیت های زنان عکاس که در گذشته از عکاسی ورزشی مسابقات مردان آغاز شد، سال‌هاست مورد بحث قرار دارد.

در تیرماه امسال حنا خلج، عکاس خبری اجازه عکاسی کنار زمین از بازی شمس‌آذر قزوین و هوادار را در ورزشگاه قزوین پیدا نکرد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌داد که او به جای کنار زمین چمن، بر روی سکوها نشسته است.

عکاسان زن ورزشی

در مرداد ۹۷ نیز عکاسی ‌پریسا پورطاهریان از یک مسابقه فوتبال جنجالی شد.

زمانی که پریسا پورطاهریان می‌خواست از یک مسابقه فوتبال در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر ایران عکاسی کند، ماموران مانع ورودش به ورزشگاه شدند اما او بر پشت بام یکی از خانه‌ها رفت و با لنز از این بازی‌ عکس گرفت.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود