سانسور عجیب در فصل دوم سریال «سرزمین مادری» و اعتراض کمال تبریزی + ویدیو

سانسور عجیب در فصل دوم سریال «سرزمین مادری» و اعتراض کمال تبریزی + ویدیو

سریال سرزمین کهن ساخته کمال تبریزی که پس از ۱۰ سال توقیف، بلاخره با نام سرزمین مادری اجازه پخش از تلویزیون را پیدا کرد، همچنان دردسرهایی در مسیر انتشار خود دارد. با پخش قسمت اولِ فصل دوم سرزمین مادری از تلویزیون و مقایسه نسخه پخش شده در تلوبیون‌ پلاس، مخاطبان متوجه سانسور عجیب بخشی از این اپیزود شدند.

سانسور سرزمین مادری

جمعه گذشته اول دیماه قبل از پخش پلتفرم تلوبیون؛ شبکه ۳ اقدام به پخش قسمت اول فصل دوم سریال سرزمین مادری نمود؛ نسخه‌ای که با پرش های متعددی که ناشی سانسور و اصلاحات است همراه بود.حالا نیمه شب گذشته که قسمت اول و دوم از پلتفرم تلوبیون پخش شده با وجود نشانه‌هایی از ممیزی؛ لحظات کمتری در این نسخه نسبت به نسخه تلویزیون سانسور شده است.

سانسور سرزمین مادری

در یکی از سکانس‌های این قسمت که جمعه هفته گذشته روی آنتن شبکه سه رفت، رهی با بازی شهاب حسینی موضوع علاقه خود به زیور (لیلا زارع) را با اوس حسین (حسین محجوب) مطرح کرد و صحبت از این احتمال که زیور خاله رهی باشد، به میان آمد. این سکانس چهارشنبه ششم دی در تلوبیون‌ پلاس بدون ممیزی و کامل‌ پخش شد. طبق آن‎چه در نسخه تلوبیون دیده می شود، در این سکانس پس از صحبت‌های اوس حسین درباره محرمیت احتمالی او با خانم‌های خانواده خود، رهی از این‎که پس چرا اجازه نداده‌اند با ننه منیر مانند محرم خود رفتار کند گلایه می‌کند، اما بخشی از صحبت‌های او در نسخه‌ی این قسمت سرزمین مادری که جمعه هفته گذشته از تلویزیون روی آنتن رفت، سانسور شده بود. نکته عجیب‌تر این که، این بخش از صحبت‌های رهی پنج‎شنبه هفتم دی‌ماه در بازپخش قسمت اول حذف نشده بود! در واقع این سکانس پس از انتشار در تلوبیون، در تلویزیون نیز بدون ممیزی پخش شد.

اعتراض کمال تبریزی
روز پنج‎شنبه کمال تبریزی در اینستاگرامش، از پخش «سرزمین مادری ۲» بدون رفع ایرادات آن انتقاد کرد. او همچنین با اشاره‌ای کوتاه، از محمد مسعود تهیه‌کننده پروژه نیز انتقاد کرد و نوشت: «متاسفانه پس از اتمام نمایش فصل اول، نمایش فصل دوم با عجله و بدون اطلاع من از سوی تلویزیون و تهیه‌کننده با نواقصی شروع شد که ماه‌ها قبل به آن‌ها اشاره کرده بودم، اما اقدامی در رفع نواقص نشده بود و حالا قصد دارند در فرصت کوتاه باقی‎مانده و در حد امکان انجام دهند!» او در ادامه با اشاره به یکی از ایرادهای قسمت اول و دوم فصل جدید نوشت: «یکی از ایرادهای مهم آن استفاده از قطعات موسیقی آقای علیقلی در کنار قطعات آقای پژمان و بدون ذکر نامی از آقای علیقلی است. مضاف بر این‎که اساسا استفاده ترکیبی از قطعات مختلف، از دو آهنگ‎ساز متفاوت برای یک اثر نمایشی، کار کاملا اشتباهی است!» تبریزی در پایان از مخاطبان سریال عذرخواهی کرد و نوشت: «چون تقریبا ارتباط من با تلویزیون و تهیه‌کننده برای پخش سریال قطع شده است، از این به بعد سعی خواهم کرد که به نواقص موجود در قسمت‌ها و البته حذفیات در پخش اشاره داشته باشم. از همه مخاطبان سریال و مردم عزیز “سرزمین مادری”»” بابت این بی‌مبالاتی پوزش می‌طلبم.»

بدون نظر

ورود