«عمامه صورتی»؛ مستند عجیب حسین شمقدری درباره امر به معروف و حواشی آن + ویدیو

«عمامه صورتی»؛ مستند عجیب حسین شمقدری درباره امر به معروف و حواشی آن + ویدیو

مستند عمامه صورتی، به کارگردانی حسین شمقدری، فرزند جواد شمقدری معاون سازمان سینمایی در دولت محمود احمدی نژاد است. او در این مستند به امر به معروف و مسئله حجاب به نقل از روحانی حسین صفری می پردازد. در این مستند حجت الاسلام حسین صفری با حضور در میان دختران بی حجاب، به جای اینکه امر به معروف کند، نظرشان را در مورد روحانیت، دین و امر به معروف می‌پرسد.

حسین شمقدری در صفحه توییتر (ایکس) خود درباره آخرین ساته خود نوشت: «امیدوارم این مستند بتونه یک طوفان راه بندازه تا ایشالا سیاستها و رویه های غلط پیرامون مساله حجاب اصلاح شه.»

شمقدری در توییت دیگری با انتشار بخش جنجالی از این مستند نوشت: «ظاهرا گشت ارشاد مخصوص طبقه متوسط و پایین جامعه‌ست!»

کاربران توییتر واکنش های تندی به این مستند نشان داده اند. سابقه حسین شمقدری در مستند سازی بر کسی پوشیده نیست و مستندهای او از برخی حوادث مهم جامعه، اغلب روایت گروهی خاص را پوشش داده و تایید می کند. با این حال عمامه صورتی، حتی مورد اعتراض افرادی قرار گرفته که شاید کارهای پیشتر شمقدری را تایید می کردند.

کاربری درباره این مستند نوشت: «مستند “عمامه صورتی علاوه بر متن شلخته و غیرعلمی، فرم ضعیف، سناریوی نامشخص، مستند نبودن به متون دینی و فقهی و عدم پاسخگویی مقتضی به شبهات مطرح شده، حاوی یک نکته عجیب و متناقض است؛ فردی که با رانت پدر و با حمایت ویژه برخی نهادها، امکان ساخت چنین تولیداتی را در -در راستای تئوریزه کردن مسئله بی حجابی و بی عفتی- یافته است، در فیلم مستندش از رانت می نالد و هواخاه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین می شود.»

مستند عمامه صورتی

کاربر دیگری هم نوشت: «حیف که آدم باهوشی مثل حسین شمقدری چنین کارهای ضعیفی بسازه!»

بدون نظر

ورود