رشد ۱۴۲ درصدی قیمت بادمجان از شهریور ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲

رشد ۱۴۲ درصدی قیمت بادمجان از شهریور ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲

قطعاً کمتر کسی پیدا می شود که این تصویر را ندیده باشد! تصویر مردی جوان که تکه مقوایی در دستش داشت و در حمایت از دولت سید ابراهیم رییسی و گله از منتقدانش روی آن نوشته شده بود «آیا میدونید اگر ۵ ماه پیش بادمجون رو کاشته بودین هنوز هم وقت برداشتش نشده بود؟ خواستم بگم حداقل به اندازه ی رشد یه بادمجون به دولت رئیسی وقت بدید». اما بعد از بیش از دو سال از دولت ابراهیم رئیسی نه تنها گرانی و تورم زیادی در خوراکی های دیگر رخ داده بلکه ظاهراً بادمجان نیز از این تورم جان سالم به در نبرده است، به طوری که ادعا می شود از شهریور ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲ بادمجان بیش از ۱۴۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

رشد 142 درصدی قیمت بادمجان در 27 ماه

به گزارش تجارت نیوز، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی آذر ۱۴۰۲ اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که بر اساس آن تورم بادمجان در بازه ماهانه ۸.۱ درصد و در بازه یک‌ساله (نقطه‌ای) ۷۳.۳ درصد بوده است. بدین ترتیب این محصول کشاورزی در شاخص تورم ماهانه و نقطه‌ای به‌ترتیب در رده‌های نهم و هشتم قرار گرفته است تا از رکوردداران گرانی خوراکی در آذر امسال باشد.

بر اساس داده‌های مرکز آمار، متوسط قیمت بادمجان در مناطق شهری ۲۱ هزار و ۹۲۴ تومان ثبت شده است. طی آذر ماه حداکثر قیمت این محصول ۲۶ هزار و ۵۹۵ تومان و حداقل آن ۱۶ هزار و ۷۲۴ تومان بود. 

رشد 142 درصدی قیمت بادمجان در 27 ماه

اکنون که ۲۷ ماه از زمان آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم می‌گذرد، در حالی میانگین قیمت بادمجان به ۲۱ هزار و ۹۲۴ تومان رسیده که در شهریور ۱۴۰۰، یعنی زمانی که رئیسی و تیمش کابینه را تحویل گرفتند، طبق مستندات مرکز آمار میانگین قیمت این محصول ۹۰۳۷ تومان محاسبه شده بود. در آن مقطع گران‌ترین بادمجان ۱۱ هزار و ۹۷۹ تومان و ارزان‌ترین آن ۶۶۲۳ تومان قیمت داشت. 

رشد 142 درصدی قیمت بادمجان در 27 ماه

رشد ۱۴۲ درصدی قیمت بادمجان در ۲۷ ماه! 

با یک حساب کتاب سرانگشتی می‌توان دریافت که از زمان آغار به کار دولت سیزدهم تا پایان آذر ۱۴۰۲ طبق داده‌های رسمی دولت قیمت بادمجان رشد ۱۴۲ درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب در ۲۷ ماه گذشته قیمت بادمجان به‌طور میانگین هر ماه ۵.۲ درصد رشد داشته است. 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود