خبرساز شدن خر سواری و دوشیدن شیر خر روی آنتن زنده تلویزیون + ویدئو

خبرساز شدن خر سواری و دوشیدن شیر خر روی آنتن زنده تلویزیون + ویدئو

ویدئویی از دوشیدن شیر خر روی آنتن زنده در برنامه تلویزیونی «میدون» و خر سواری مجری برنامه، بهمن هاشمی منتشر شده که خبرساز شده است. در این برنامه شیر خر به عنوان یک محصول دارای ظرفیت اقتصادی معرفی شد. شرکت کننده ی دهه هشتادی برنامه مدعی شد به فروش شیر خر مشغول است و امسال ۴ میلیارد تومان فروش داشته است.

درباره مسابقه میدون

مسابقه ی استعدادیابی شغلی «میدون» با هدف حمایت از کسب و کارهای برتر نوپا و تولید ملی، با اجرای بهمن هاشمی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فصل اول «میدون» در سال ۹۸ و فصل دوم آن نیز در سال ۹۹ روی آنتن رفت. فصل سوم این مسابقه در سال ۱۴۰۱ پخش شد و فصل چهارم این برنامه هم در سال ۱۴۰۲ روی آنتن رفت. کارگردانی فصل چهارم «میدون» را محمدجواد حشمتی و تهیه کنندگی آن را مصطفی خلیل‌ زاده بر عهده دارد.

مسابقه میدون

مسابقه میدون

در مسابقه «میدون»، صاحبان کسب و کارها و کارآفرینانی از سراسر کشور به ارائه کسب و کار خود می‌پردازند و از تهدیدها و فرصت‌های کسب و کارشان می‌گویند. داورها پس از بررسی کسب‌ و کار کارآفرینان، به آن‌ها امتیازاتی در قالب «سکه» می‌دهند و پس از آن، کسب و کارها توسط هیأت منصفه مورد داوری قرار می‌گیرند. کارآفرینی که بیشترین امتیاز را دریافت کند، برنده‌ مسابقه و صاحب وام چند میلیاردی خواهد شد.

علیرضا یونچی، تاجر پیشکسوت و مینا مهرنوش، فعال اقتصادی حوزه ی کسب و کارهای دیجیتال که در فصل‌های قبلی «میدون» حضور داشتند، داوران فصل چهارم این مسابقه نیز هستند. حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی هم به عنوان داور جدید در کنار باقی داوران حضور دارد.

مسابقه میدون

یکی از ویژگی‌های مسابقه «میدون»، لوکیشن استودیوی ضبط آن است که چسبیده به «کافه میدون» واقع در خیابان انقلاب ِ تهران است که به نوعی با هر بار پخش این مسابقه تلویزیونی، تبلیغ گسترده‌ای برای آن در شبکه سه صورت می‌گیرد.

در این برنامه فعالیت‌های سامانه‌ای به نام «میدون» نیز تبلیغ می‌شود که به بسیج دانشگاه امام صادق (ع) تعلق دارد. به گفته ی سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی اصل، کارگردان و تهیه‌ کننده ی فصل اول مسابقه «میدون»، تعامل مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) با صدا‌ و‌ سیما منجر به تولید برنامه «میدون» شد.

مسابقه میدون

وی در مصاحبه ای در پاسخ به این سؤال که آیا «کافه میدون» خیابان انقلاب که به نوعی متصل به استودیوی این برنامه است، متعلق به صداوسیما است یا خیر، توضیح داد: «این کافه برای سامانه میدون است. سامانه میدون هم مجموعه‌ای جدا بوده که ذیل صداوسیما نیست. این سامانه چندین سال است که کار خود را شروع کرده و مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) از آن پشتیبانی کرده است. اگر مستحضر باشید دانشگاه‌ها مجموعه‌هایی را حول خود دارند که فارغ‌التحصیلان خود را در آن نگه می‌دارند. سامانه میدون هم متعلق به مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) است.»

مسابقه میدون

حجت الله عبدالملکی، فارغ التحصیل و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) که در شهریور ۱۴۰۰ اولین وزیر کار دولت ابراهیم رئیسی شد و پس از استعفا از تصدی وزارت کار در خرداد ۱۴۰۱، به عنوان مشاور ابراهیم رئیسی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد منصوب گردید، در فصل دوم مسابقه «میدون» پیش از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، به عنوان داور حضور داشت.

در دی ماه ۱۴۰۰، خبر هدیه ی ۶ میلیارد تومانی حجت الله عبدالملکی – که آن زمان هنوز وزیر کار دولت ابراهیم رئیسی بود – به برنامه «میدون» جنجال برانگیز شد.

بیشتر بخوانید:

شائبه نمایشی بودن جایزه ۳ میلیارد تومانی مسابقه خبرساز صدا و سیما + ویدئو

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • سعید دی ۱۳, ۱۴۰۲

    برنامه «میدون» فقط یک سیرک مسخره است با اون داورهایی که قدر گوسفند از کسب و کار نمی‌فهمند و از حرف‌هاشون میشه مطمئن شد که اگر کسب و کاری هم دارند بدون شک با رانت و دزدی بدست آوردند. کاری هم با اینکه حالا اون وام چند میلیاردی رو واقعا میدن یا همه‌اش عوام فریبیه ندارم ولی قطعا مشتری هیچکدوم از صاحبان کسب و کاری که در این برنامه شرکت می‌کنند نخواهم شد. حاضر نیستم یک قرون پول هم به کسانی بدم که اینقدر عزت نفس ندارند تا برای دیده شدن رو به دلقک بازی توی صدا و سیمای میلی نیارن.