واکنش وزیر ارشاد به بازگشت معین به ایران و صدور مجوز برای فعالیت وی + ویدیو

واکنش وزیر ارشاد به بازگشت معین به ایران و صدور مجوز برای فعالیت وی + ویدیو

شاید بازگشت یک خواننده مهاجرت کرده که سال ها بیرون از مرزهای ایران فعالیت داشته به ایران و وعده گرفتن مجوز همه را به یاد حبیب و سرنوشت تراژیک او بیاندازد. حالا سوال یک خبرنگار از وزیر ارشاد در خصوص بازگشت برخی خوانندگان و صدور مجوز برای فعالیت آنها با اشاره به نام معین، خواننده قدیمی، خبرساز شد.

واکنش وزیر ارشاد به بازگشت معین به ایران و صدور مجوز برای فعالیت وی

برترین‌ها: امروز در پایان جلسه هیات دولت، وزیر ارشاد دولت رئیسی در جمع خبرنگاران با یک سوال خبرساز روبرو شد، اما با زرنگی خاصی از دادن پاسخ صریح به آن، طفره رفت. محمد مهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت نصرالله معین (خواننده قدیمی) به ایران، آن را امری ممکن دانست، اما دریافت مجوز کنسرت را منوط به انجام روال قانونی مانند سایر خوانندگان دانست.

اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: «معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد.»

بسیاری از خوانندگانِ موسیقی پاپ ایرانی، پس از انقلاب مجبور به مهاجرت از کشور شدند و برخی دیگر نیز در داخل مانده و ناگزیر از ادامه‌ی حرفه و شغل خود منع شدند. این روند، در سال‌های بعد کمرنگ شد، اما همچنان ادامه داشت. گروهی از هنرمندان مهاجر که با نام «خوانندگان لس‌آنجلسی» شناخته می‌شدند، به ایران بازگشتند. اما موفق به دریافت مجوز فعالیت نشدند. عده‌ای نیز در داخل کشور به فعالیت پرداختند، ولی به دلایلی ممنوع‌الکار شدند.‌

واکنش وزیر ارشاد به بازگشت معین به ایران و صدور مجوز برای فعالیت وی

در دوران ریاست‌جمهوریِ محمود احمدی‌نژاد، به حبیب وعده‌ی اجرا در ورزشگاه آزادی داده شد؛ اما او تا هنگام مرگش در رامسر در سال ۱۳۹۵، نه تنها هیچ اجرایی در آزادی نداشت، بلکه مجوز آلبوم یا کنسرت هم دریافت نکرد.

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Zpf دی ۲۰, ۱۴۰۲

    البته نزدیک بودن انتخابات هم بی تاثیر نیست

  • مهدی دی ۲۰, ۱۴۰۲

    خب بزارید مجوز حبیب رو روی دیوار نصب کنیم بعد به معین هم مجوز بدین

    • ... دی ۲۲, ۱۴۰۲

      دقیقا همین بلا سر حبیب اومد