اجرای نمایش کلیله و دمنه در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر + ویدیو

اجرای نمایش کلیله و دمنه در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر + ویدیو

افتتاحیه جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با یک سال تاخیر در روز جعه در قطر برگزار شد. این مراسم نکات جالب توجهی برای مخاطبان داشت. کاپیتان تیم ملی قطر برای همدردی با مردم فلسطین، قرائت سوگندنامه این مسابقات را به کاپیتان تیم ملی فلسطین واگذار کرد و در بخشی از این مراسم از نمادهای کتاب کلیله و دمنه استفاده شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هواداران فوتبال در قاره آسیا چشم‌انتظار افتتاح مهم‌ترین تورنمنت ملی در قاره کهن بودند که سرانجام این اتفاق رخ داد. برخلاف رسم همیشگی برگزاری مسابقات جام ملت‌ها در فصل تابستان، به دلیل انصراف چینی‌ها از میزبانی و پذیرفتن میزبانی این رقابت‌ها از سوی کشور قطر، مسابقات به فصل زمستان منتقل شد و در روز جمعه، مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسماً برگزار گردید تا یک ماه پراتفاق در انتظار فوتبال ملی در قاره آسیا باشد.

اجرای نمایش کلیله و دمنه در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر

امیر قطر و اینفانتینو، چهره‌های ویژه مراسم افتتاحیه
مسئولان کشور قطر بعد از تجربه موفق میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲، حالا چالشی تازه را پذیرفته‌اند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۷ به وقت دوحه و ۱۷:۳۰ به وقت تهران آغاز شد. تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ حضور پیدا کرد و به نمایندگی از تیم ایران هم مهدی محمدنبی، مدیر تیم ملی در ورزشگاه لوسیل حضور داشت. جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم دیگر چهره ویژه مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بود.

اجرای نمایش کلیله و دمنه در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر

۳ اسطوره فوتبال ایران در ورزشگاه لوسیل
حشمت مهاجرانی، سرمربی پرآوازه فوتبال ایران به همراه علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا، ۲ اسطوره فوتبال ملی ایران به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ورزشگاه لوسیل قطر حضور یافتند و از میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه بودند. قطری‌ها در مراسم افتتاحیه امروز، با نورافشانی و آتش‌بازی نمایی متفاوت و فوق‌العاده دیدنی به ورزشگاه لوسیل دادند و بعد از اتمام مراسم آتش‌بازی، نوبت به اجرای یک نمایش کوتاه شد؛ نمایشی براساس داستانی از کتاب کلیله و دمنه که با تشویق حضار در ورزشگاه همراه شد.

اجرای نمایش کلیله و دمنه در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر

حمایت خاص کاپیتان قطری‌ها از مردم فلسطین
موسیقی‌های منتخب جام ملت‌های آسیا در بخش از مراسم پخش شد و همچنین نمادهای مربوط به این دوره از رقابت‌ها به نمایش درآمدند. در بخشی از مراسم افتتاحیه، حسن الهیدوس، کاپیتان تیم ملی قطر در حالی روی سِن آمد تا سوگندنامه رقابت‌ها را قرائت کند که به نشانه همبستگی با مردم فلسطین، او از انجام این کار امتناع کرد و مسئولیت قرائت سوگندنامه را به مصعب البطاط، کاپیتان تیم ملی فلسطین واگذار کرد تا کاپیتان فلسطینی‌ها سوگندنامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را قرائت کند.

اجرای نمایش کلیله و دمنه در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر

دیدار افتتاحیه هجدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا بین تیم های قطر و لبنان در ورزشگاه لوسیل برگزار شد که این بازی با پیروزی ۳ بر صفر یه سود قطر به پایان رسید.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود