جواب بامزه‌ی یک دانش‌آموز را به سوال امتحان دینی ببینید

جواب بامزه‌ی یک دانش‌آموز را به سوال امتحان دینی ببینید

یکی از ژانرهای مورد توجه در شبکه های اجتماعی پاسخ غیرمتعارف کودکان به سوالات امتحانی است. به عنوان یک بزرگسال که شاید روزی همان سوال را در دوران مدرسه پاسخ داده بودیم، جواب های جالب و متفاوت این کودکان علاوه بر خنده دار بودن باعث می شود که به این فکر کنیم که خیلی از سوال هایی که امروز گمان می کنیم پاسخ درست آن را می دانیم، ممکن است متاثر از محیط و شرایط زیستی ما باشد و از دید دیگری، شاید همینقدر خنده دار به نظر برسد. مثلا این جواب خنده‌دار یک دانش‌ آموز به سوال امتحان دینی اش را ببینید:

جواب بامزه‌ی یک دانش‌آموز را به سوال امتحان دینی ببینید

به وضوح می توان اثر حرف های بزرگسالان را در پاسخ این دانش آموز به سوال امتحانش را مشاهده کرد. اگرچه در دهه های اخیر، والدین زمان بیشتری با فرزندان خود می گذرانند و مادران و پدران امروزی با مسئولیت پذیری بیشتری به مسئله تربیت فرزند خود می پردازند و این امر باعث خوشحالی روانشناسان و معلمان می شود، اما حتی مسئول ترین والدین نیز عاری از اشتباه نیستند. به عنوان مثال، استفاده از عبارات تصادفی و فکر نشده می تواند بر نگرش و حتی سلامت روان کودک تأثیر بگذارد. حرف های والدین یکی از مهم ترین عواملی است که در شکل گیری شخصیت و جهان بینی او در سال های پیش رویش تاثیر می گذارد و این مسئولیتی سنگین بر دوش همه بزرگسالانی است که می دانند نظراتشان بر افکار کودکان تاثیر می گذارد.

جواب بامزه‌ی یک دانش‌آموز را به سوال امتحان دینی ببینید

دنیای کودکان می تواند خیلی ساده و دوست داشتنی باشد و در برخی موارد ممکن است پیچیده و یا متاسفانه حتی غمگین تر از حد یک کودک باشد. اما تاثیر محیط خانوادگی به طور قطع یکی از مهم ترین مولفه های رشد فکری و نگرش کودکان به زندگی است. این تفاوت ها، باعث می شود دنیای کودکان حتی به نسبت یکدیگر فرق داشته باشد و این تفاوت ها در موقعیت هایی خودش را نشان می دهد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود